Jump to content
janneka

Införsel snus stoppas till Thailand via post

Recommended Posts

C-dude

Okey. Har kört prillans orginal ett antal gånger o tyckte att det var helt okey ända tills i sommras då jag fick 2 batchar fulla med grus. Tråkigt när det knastrar mellan tänderna. Kör kungsnus mediummald för tillfället.

C;D

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Cavemannen
2 minuter sedan, skrev C-dude:

Okey. Har kört prillans orginal ett antal gånger o tyckte att det var helt okey ända tills i sommras då jag fick 2 batchar fulla med grus. Tråkigt när det knastrar mellan tänderna. Kör kungsnus mediummald för tillfället.

C;D

Okay, jag har bara testat 2ggr och det var ca 6år mellan beställningarna, men jag har varit supernöjd bägge gångerna.

Oftast köper jag med mig råtobak från Isaan som jag maler själv, och då finns ju ingen att skylla på.....

De sista 5åren har jag ju bott på Svalbard, och där är det ju skattefritt, då har latheten tagit över.....när en dosa nästan är gratis i affären.

Men nu när jag flyttat därifrån så tog jag fram min gamla snusugn igen

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
nissehult_13

Var på myndigheten i Phichit och dom var trevliga. Men de läste lagboken för mig och kunde inte hjälpa mig, tror dom gått i skola hos TV.

Så nu återstår bara militäralternativet och det skall vi testa snart återkommer med resultat.

Har missat att vi har ett par poliser i släkten får prova med dem om militären fallerar.:waaaht:

• Ge karma 4
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
nissehult_13
15 timmar sedan, skrev nissehult_13:

Var på myndigheten i Phichit och dom var trevliga. Men de läste lagboken för mig och kunde inte hjälpa mig, tror dom gått i skola hos TV.

Så nu återstår bara militäralternativet och det skall vi testa snart återkommer med resultat.

Har missat att vi har ett par poliser i släkten får prova med dem om militären fallerar.:waaaht:

Åker på söndag så på måndag skall vi veta hur det gick. Detta kommer kosta mig mer än vad snuset är värt men vi ska inte ge upp. Jävlas dom så skall vi jävlas tillbaka.:haha:

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
frogfish
Precis nyss, skrev nissehult_13:

Åker på söndag så på måndag skall vi veta hur det gick. Detta kommer kosta mig mer än vad snuset är värt men vi ska inte ge upp. Jävlas dom så skall vi jävlas tillbaka.:haha:

Intressant ordval, det är tydligen att jävlas att hålla efter lagar för import av tobak......

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
nissehult_13
8 minuter sedan, skrev frogfish:

Intressant ordval, det är tydligen att jävlas att hålla efter lagar för import av tobak......

Det är intressant vi träter om hur man skall tolka lagen enligt den så får man föra in 200 gram tobak.

Att dom nu har fått frispel och tar allt vårt snus det skall vi/jag jobba emot rätt eller fel.:waaaht::waaaht:

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
frogfish
4 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Det är intressant vi träter om hur man skall tolka lagen enligt den så får man föra in 200 gram tobak.

Att dom nu har fått frispel och tar allt vårt snus det skall vi/jag jobba emot rätt eller fel.:waaaht::waaaht:

Självklart ska du det! Det finns ju tydligen väderkvarnar även i Thailand.....

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Soengsang
250gr ;)

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
nissehult_13
17 minuter sedan, skrev frogfish:

Självklart ska du det! Det finns ju tydligen väderkvarnar även i Thailand.....

Hoppas det blåser återkommer på måndag och meddelar om det blev något mjöl

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
janneka
On 2017-11-15 at 04:32, skrev nissehult_13:

Och vad säger deras lagbok där du bor? Är det noll införsel av tobak via denna väg via posten? Hur mycket dosor har de lagt vantarna på?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Khemmarat

Efter alla varningar här så beställde jag enbart 1 stock förra fredagen och idag kom dom första 6 dosorna, som vanligt

1 veckas leveranstid. 

• Ge karma 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
FANTASY
1 minut sedan, skrev Khemmarat:

Efter alla varningar här så beställde jag enbart 1 stock förra fredagen och idag kom dom första 6 dosorna, som vanligt

1 veckas leveranstid. 

Du har tur som vanligt ditt fyllo

FANTASY

• Ge karma 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Khemmarat
1 minut sedan, skrev FANTASY:

Du har tur som vanligt ditt fyllo

FANTASY

Jag är så försynt nära på självutplånande i övrigt så dom tycker nog lite synd om mej. :)

• Ge karma 5
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
FANTASY
1 timme sedan, skrev Khemmarat:

Jag är så försynt nära på självutplånande i övrigt så dom tycker nog lite synd om mej. :)

Även jag kan ha tur fastän man har jävulen i hälarna hela tiden kommer ett gäng lappar nästa vecka har med sig drygt 100 doser så nu kan man sova gott. Du får väl ta tuk tuken hit så kan ja bju på en prilla

FANTASY

• Ge karma 2
  • Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilder i sin helhet.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll