Jump to content
IGNORERAD

Svenskt kanon-snus i Thailand!!


Oregistrerad

Recommended Posts

Skall först som sist säga - Jag snusar inte själv. 
Fick dock idag höra ifrån en god vän som är stor-snusare, att han funnit efter år av längtan, efter rejält fint svenskt snus, en möjlighet att köpa riktigt fint jämförbart snus här i Thailand.

Han har nu handlat där i ett par år, och rekommenderar detta varmt till alla snusare. Pröva säger han, var inte oroliga, om ni kontaktar företaget, så sänder dom över en provdosa till Er till att börja med.

Detta företag startades av en svensk med thailändsk fru. Mannen dog för ett par år sedan, men företaget drives sedan dess av frun på ett alldeles charmant sätt. Företaget ligger en bit utanför Khorat närmare bestämt i Pak Chong, för Er som vet var detta ligger... Ja dom har McDonalds där.... Ni kan kontakta företaget här:
http://svensktsnus.co.th/                                                                                                Telefon; 0850 235 493

Priserna är ungefär hälften mot de svenska priserna i Sverige och grymt mycket lägre än vad svenskt snus annars säljs för här i Thailand.
Lycka till ni snus-mumrikar!!

uncen...

 
Ändrades av uncen
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 281
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Chan2014

    50

  • Soengsang

    42

  • Sam sip sam

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Avregistrerad clion

Bra inlägg 

Mvh snusmummriken 

DS tog med mig från Svedala pga av de över priser som vissa tar

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, varför köpa detta dyrsnus då tex man köper online får  buysnus.com för typ halva priset, men då riktigt snus från Sverige.

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, varför köpa detta dyrsnus då tex man köper online får  buysnus.com för typ halva priset, men då riktigt snus från Sverige.

Nja man får visserligen svenskt snus, men inte blir det till halva priset, snarare blir det dubbelt så dyrt. Du får ju kolla hur mycket dosorna innehåller, exempelvis portionssnuset Ettan innehåller ju bara 24gram jämfört med 60gram för den thailändska varianten, till ungefär samma pris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja man får visserligen svenskt snus, men inte blir det till halva priset, snarare blir det dubbelt så dyrt. Du får ju kolla hur mycket dosorna innehåller, exempelvis portionssnuset Ettan innehåller ju bara 24gram jämfört med 60gram för den thailändska varianten, till ungefär samma pris.

Vilken sort innehöll 60g snus i portionsförpackning? Helvetes stor dosa isåfall.

Förövrigt så hade jag nog köpt genom buysnus om jag bodde i Thailand, eller meckat själv..

Btw, betalar 400kr för en stock grov/general aka finsnus i lokala turkbutiken, 42g dosor dock.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken sort innehöll 60g snus i portionsförpackning? Helvetes stor dosa isåfall.

Förövrigt så hade jag nog köpt genom buysnus om jag bodde i Thailand, eller meckat själv..

Btw, betalar 400kr för en stock grov/general aka finsnus i lokala turkbutiken, 42g dosor dock.

Ha ha Billigare i våra Turkbutiker, Mao. vi har bättre Turkar än er.... Nåja mindre nugna kanske är ett bättre epitet.

Puss på dej Thinner bufferten.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken sort innehöll 60g snus i portionsförpackning? Helvetes stor dosa isåfall.

Förövrigt så hade jag nog köpt genom buysnus om jag bodde i Thailand, eller meckat själv..

Btw, betalar 400kr för en stock grov/general aka finsnus i lokala turkbutiken, 42g dosor dock.

Det blev fel där. Såg att det var lössnuset som var på 60gram. Oavsett det, så innehåller det thailändska portionssnuset 50 påsar jämfört med 24 i det svenska. Så det blir väl ungefär halva priset ändå?

 

Svensk Snus Pouch

Svenskt snus pouch är en väldigt populärt portionssnus gjord av ren tobak med bra tobaksbalans. Dosan innehåller c:a 50 portionspåsar. Svenska dosor innehåller bara 24 portioner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha Billigare i våra Turkbutiker, Mao. vi har bättre Turkar än er.... Nåja mindre nugna kanske är ett bättre epitet.

Puss på dej Thinner bufferten.

Tvek på den, betalade mellan 380-395 innan ,nu ville han ha 415 men köpte för 400..

Hittar du billigare så är dom nog "rätt från lastbilen", kolla runt vad alla "billigast o störst i stan tar ", fysiskt och på nätet.....  440-470kr?

Så jag synar dig med ett kvitto på billigare;)

Puss på dej mäster toffel, o ge frugan en tungkyss i skrevet från mig:P

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev fel där. Såg att det var lössnuset som var på 60gram. Oavsett det, så innehåller det thailändska portionssnuset 50 påsar jämfört med 24 i det svenska. Så det blir väl ungefär halva priset ändå?

 

Svensk Snus Pouch

Svenskt snus pouch är en väldigt populärt portionssnus gjord av ren tobak med bra tobaksbalans. Dosan innehåller c:a 50 portionspåsar. Svenska dosor innehåller bara 24 portioner.

Förutsatt att snus/nikotinhalten är hög i påsarna så är det billigt.. Är dom proppade med rismjöl/kånkelbär så..;)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Förutsatt att snus/nikotinhalten är hög i påsarna så är det billigt.. Är dom proppade med rismjöl/kånkelbär så..;)

Står inget om nikotinhalten, men den duger nog. Går ju att kombinera med en billig cigg om man vill ha mer nikotin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Står inget om nikotinhalten, men den duger nog. Går ju att kombinera med en billig cigg om man vill ha mer nikotin.

Öhhh,jo visst..Eller ett nikotinplåster +tuggummi om ciggen inte räcker till.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja man får visserligen svenskt snus, men inte blir det till halva priset, snarare blir det dubbelt så dyrt. Du får ju kolla hur mycket dosorna innehåller, exempelvis portionssnuset Ettan innehåller ju bara 24gram jämfört med 60gram för den thailändska varianten, till ungefär samma pris.

Nja.....45gr/60gr, varför köpa "hemma gjort" när man kan köpa riktigt?

Vilket snus använder du själv?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar nada, va fan gnäller ni om, har använt deras portions snus i ett flertal år, billigt, klart jämförbart med vad ni kallar svenskt snus upp till det suverän service.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar nada, va fan gnäller ni om, har använt deras portions snus i ett flertal år, billigt, klart jämförbart med vad ni kallar svenskt snus upp till det suverän service.

Chan2014

Vad då gnäller, personligen föredrar jag i den mån det går riktigt snus ist för av någon HP hemmameckat snus, iaf så länge det är lika billigt eller billigare.

De andra stollarna "Siamsnus" tar ju 200bht för en dosa, OM de nu levererar.

Enklast, bäst är online från typ buysnus.com, svenktsnus.se och allt vad de nu heter,,,,

Ändrades av Surin P3
Otrevligheter borttagna

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja var och en gör ju som dom vill, men tycker det är åt helvete att du går in på ett internet forum och klassar ner en produkt som du inte använder själv.Vidare att du går in och kastar ur dej din frustration, den personen du nämner som ockrare har gett mej många kontakter och råd.........kostnadsfritt! Och vem fan jobbar gratis?

Chan2014

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja var och en gör ju som dom vill, men tycker det är åt helvete att du går in på ett internet forum och klassar ner en produkt som du inte använder själv.Vidare att du går in och kastar ur dej din frustration, den personen du nämner som ockrare har gett mej många kontakter och råd.........kostnadsfritt! Och vem fan jobbar gratis?

Chan2014

 

Men det är väl bra då, positiv kritik är ju bra.

Personligen tycker jag att dessa "snusfabriker" i Thailand är åt helvete för dyra, du köper idag ett bra snus i Sverige för under 20kr dosan(eller online till Thailand för under 30 kr dosan), och då ska det fan vara möjligt att sälja snus för samma eller betydligt lägre priser i Thailand.

Ja.... jag är medveten om att det kostar mer vid små volymer, men allt annat är också billigare i Thailand, så nog borde det gå.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja.....45gr/60gr, varför köpa "hemma gjort" när man kan köpa riktigt?

Vilket snus använder du själv?

Nu krävs en förklaring och analys, vad är riktigt snus? Kan man få en definition på "hemma gjort"?

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad heter detta snus du gör reklam för!!

Gå till första inlägget på sidan ett, så har du hemsidan där och kan läsa om det. Om du frågar efter ett märkesnamn, så vet jag inte, men ring eller skriv, och fråga dom gärna, om du är intresserad!!

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad heter detta snus du gör reklam för!!

Vet inte om det är mej eller TS du menar, men jag gör mer än gärna reklam för denna produkt, www.svensktsnus.co.th , vad jag uppskattar som svensk snusare i Thailand är den förträffliga servicen, vid köp av 5 dosa a' 50 påsar skickas det kostnadsfritt  har det på farmen på 2 dgr, smaken, kvalitén och styrkan är helt Ok, enkel betalning på närmaste Atm. 

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa soengsang eller vad du kallar dej för nu för tiden, efter du inte vill/vågar gå i svaromål i denna fråga och du bevisligen skitit i det blå skåpet ska jag förklara ett och annat för dej ang. det du kallar för "hemma gjort" och "hemma meckat" osv. fan lär dej att hålla i rätt riktning, historien är den med detta företaget som tillhanda håller snus till oss skandinaver i Thailand, ja... det var en svensk herre som startade detta projekt, han avled senare och nu driver hans fru/sambo detta vidare, all heder till denna glada och service minded kvinna, det blir väldigt orätt att du går in och klassar ner något/någon som inte kan försvara sig, en sak ska du ha fullständigt klart för dej, detta är inget "hemma gjort", detta drivs via ett riktigt bolag, att få tillstånd att producera tobak och alkohol i Thailand är en extremt byråkratisk process som är få förunnat, och med myndigheterna flåsande i nacken konstant, ditt inlägg verkar vara mer någon form vendetta till TS, så framledes vänligen håll dej till rätt ämne.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen skulle jag reka buysnus.com i 99 fall av 100. Med tanke på 60 spänn dosan så har jag inte kommit till den 100:e än.

 

/ SatanG 

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa soengsang eller vad du kallar dej för nu för tiden, efter du inte vill/vågar gå i svaromål i denna fråga och du bevisligen skitit i det blå skåpet ska jag förklara ett och annat för dej ang. det du kallar för "hemma gjort" och "hemma meckat" osv. fan lär dej att hålla i rätt riktning, historien är den med detta företaget som tillhanda håller snus till oss skandinaver i Thailand, ja... det var en svensk herre som startade detta projekt, han avled senare och nu driver hans fru/sambo detta vidare, all heder till denna glada och service minded kvinna, det blir väldigt orätt att du går in och klassar ner något/någon som inte kan försvara sig, en sak ska du ha fullständigt klart för dej, detta är inget "hemma gjort", detta drivs via ett riktigt bolag, att få tillstånd att producera tobak och alkohol i Thailand är en extremt byråkratisk process som är få förunnat, och med myndigheterna flåsande i nacken konstant, ditt inlägg verkar vara mer någon form vendetta till TS, så framledes vänligen håll dej till rätt ämne.

Chan2014

Det är nästan så det gör ont när jag skriver dessa ord. Men jag håller faktiskt med dig Chanén. Trodde väl aldrig att nåt sånt där skulle hända ieg ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...