Jump to content
IGNORERAD

Införsel snus stoppas till Thailand via post


janneka

Recommended Posts

Stoppet gäller via post vilket är rätt logiskt.Tror inte det är tillåtet att importera tobak utan typ importtillstånd och och förtullning i många länder via post etc.I Sverige är det omöjligt ju.
Att det gått så länge är nog bara pga okunnighet och slapphet av den thailändska tullen.
Förvånar mig inte om någon av de som är inblandad i tillverkning eller försäljning av snus i Thailand har tryckt på den thailändska tullen om detta.
Gissar också att detta är förödande för tex buysnus.com och liknande, Thailand har säkert vart deras överlägset största marknad.
 
Du får fortfarande bära 250 gr vid ankomst Thailand.
 
 
 
 
Ambassaden är dom sista man ska fråga, så länge det inte handlar om rena konsulära ärenden. Då dom verkar ha nollkoll i det mesta. När jag för några år sedan skulle ha arbetstillstånd och frågade dom om råd. Så ville dom att jag skulle makulerade mitt o visum och ansöka om bussines visum. Vilket visade sig inte alls behövas efter att ha kollat direkt hos källan (ministry of Labour). Då det gick alldeles utmärkt att få arbetstillstånd utan att byta visum typ.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 339
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    55

  • nissehult_13

    43

  • janneka

    36

  • Cavemannen

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder



Ambassaden är dom sista man ska fråga, så länge det inte handlar om rena konsulära ärenden. Då dom verkar ha nollkoll i det mesta.
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk



Naturligtvis, självklart.



Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, har inte fått nått snus dom sista veckorna, så idag tänkte jag sluta,läste på internet om att andvända ginger

vi fåe se ,ohcså sa min hjärtläkare att max 20 cl sprit om dagen, går så där:waaaht:5a196f70284b5_20171125_2012001.thumb.jpg.4921f7950fb620784a401ca91b207220.jpg

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Mer rapporter önskar vi  om hur det går med införsel svensk snus -- - - mindre med flaskor sprit på bordet. Är det inte snus vi talar om`?
Alkoholister har vi dessutom för många.

Jag beställde 15 dosor från BUysnus för 14 dagar sedan.
Hela laddningen - 3 kuvert stoppades av tullen.
Det börjar se mörkt ut. Buysnus måste nog ta fram en plan nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev janneka:

Mer rapporter önskar vi  om hur det går med införsel svensk snus -- - - mindre med flaskor sprit på bordet. Är det inte snus vi talar om`?
Alkoholister har vi dessutom för många.

Jag beställde 15 dosor från BUysnus för 14 dagar sedan.
Hela laddningen - 3 kuvert stoppades av tullen.
Det börjar se mörkt ut. Buysnus måste nog ta fram en plan nu.

Ser man till att bli självförsörjande(tillverka eget) så kan man aldrig bli nedtryckt av myndigheterna, det gäller det mesta :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev koppar55:

Sorry, den är också en sluten grupp :pudency:

Hahaha....ska inte vara mera idag tror jag :)

Såg att någon hade skapat en Line-grupp också för att uppdatera något ärende, såg att du också var där...kan vara intressant och se hur det går, men gissar att det är tvärkört, kan inte se att det ska vara lagligt att importera tobak privat.....har bara varit flyt att det gått fram till nu.

Gissar att någon surkuk som sysslat med försäljning av thailändskt snus är nöjd nu, nu kan de hålla det dyra priset.

 

Jag har för övrigt ett brev med 5 dosor på drift, det är väl bara o inse att jag aldrig får det.

 

Blir till att beställa från dem nedan, vilket är helt ok...och håller det bästa priset per påse, samt ingen Svensk surkuk inblandad.

http://svensktsnus.co.th/

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev koppar55:

Ja, man kan undra om jag inmundigat starkare drycker.

Men, sitter just nu och intar lunch på Ikea.

 

Kollade deras hemsida. Ser att det endast finns en sort av portionssnus.

Har du provat den eller kommer du att göra det?

 

Tillbaka till mina lite snurriga svar nyligen.

Har mina tankar på annat håll just nu.

Måste snarast hem och se om något kan räddas från mitt hus som brann förra veckan. :sweat:

 

Tungt det med huset, beklagar.

2 portion har de, jag tycker de är likvärdiga.

Funkar bra som substitut för riktigt svenskt hur som.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎11‎-‎21 at 12:55, skrev nissehult_13:

Har nu varit på tullen i Thung Chang 4 paket hade de beslagtagit 1 var redan skickat till Sverige men 3 fick jag se och röra men inte ta hem. De var omedgörliga det hjälpte inte ens med militären. Så lite hopp har man om Thailand. Det blev en liten minisemester på ca 100 mil och 3 nya städer som man besökt. Det måste vara tråkigt för de som inte missbrukar tobak att bara sitta hemma.:haha:

Fortsättningen på detta är följande.

I måndags fick jag ett kryptiskt brev från posten i Bangkok, det stod du har på dig till den 30/11 att komma och betala annars blir det rättegång. Så sagt och gjort idag kl 3:00 drog jag till Bangkok och hittade posten direkt. In där och frågade vad det gällde, de hade fått det första paketet som tullen skulle skicka tillbaka till Sverige. Dom sa att det är tillåtet att skicka efter snus det är de på landet som inte kan reglerna. Jag fick betala en avgift på 360 baht för 6 dosor. Deras råd var har du någon släkting i Bangkok skicka snuset till den så är det inga problem. Kom hem  nyss med 6 dosor som är jävligt dyra 60 mil tur och retur.

This is Thailand.

 

Så nu är det bara att vänta på resterande paket som skall skickas till Sverige.

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Fortsättningen på detta är följande.

I måndags fick jag ett kryptiskt brev från posten i Bangkok, det stod du har på dig till den 30/11 att komma och betala annars blir det rättegång. Så sagt och gjort idag kl 3:00 drog jag till Bangkok och hittade posten direkt. In där och frågade vad det gällde, de hade fått det första paketet som tullen skulle skicka tillbaka till Sverige. Dom sa att det är tillåtet att skicka efter snus det är de på landet som inte kan reglerna. Jag fick betala en avgift på 360 baht för 6 dosor. Deras råd var har du någon släkting i Bangkok skicka snuset till den så är det inga problem. Kom hem  nyss med 6 dosor som är jävligt dyra 60 mil tur och retur.

This is Thailand.

 

Så nu är det bara att vänta på resterande paket som skall skickas till Sverige.

Ha, snyggt jobbat där Nissehult - strålande arbete . Intressant att man säger sig veta spelreglerna i Bangkok - men inte ute på vischan --- det öppnar ju upp en liten glänt ändå. Jag skulle gladeligen betala 360 baht bara för att få hem snuset.  Det är ju ändå så billigt att köpa -- via tex buysnus. Och framförallt - kvaliteten.
På vischan i Nong Khai  (nordost-Laos) snor de rubbet nu -- jag fick inte hem någon av de tre påsarna -- grrrr.. Heja Thailand - olika regler i varje buske.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev janneka:

Ha, snyggt jobbat där Nissehult - strålande arbete . Intressant att man säger sig veta spelreglerna i Bangkok - men inte ute på vischan --- det öppnar ju upp en liten glänt ändå. Jag skulle gladeligen betala 360 baht bara för att få hem snuset.  Det är ju ändå så billigt att köpa -- via tex buysnus. Och framförallt - kvaliteten.
På vischan i Nong Khai  (nordost-Laos) snor de rubbet nu -- jag fick inte hem någon av de tre påsarna -- grrrr.. Heja Thailand - olika regler i varje buske.

Du har nog samma tullkontor som mig Tung Chang.

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev koppar55:

Skicka till släkting i Bangkok?

Sist fick jag ett av de två paketen. Det andra paketet kosta runt 600+ att lösa ut hos tullen.

Menas det en svensk eller thailändare?

Om det kan skickas till ”lokal” person. Ska jag genast beställa en rulle och prova.

5a1e7b2decd27_2017-10-0911_40_26.thumb.jpg.ccff6384848edecc222967a1e6d0f447.jpg

 

 

 

Lokal person går nog de sa att många faranger är där och hämtar.

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

On 11/21/2017 at 13:34, skrev SatanG:

 

Även jag har haft kontakt med Gustav på buysnus.com bl.a. pga en felleverans samt uppdatera dom för att hjälpa dom och oss snusare mot otäcka tullare. Ett sant nöje att ha med dom att göra, fick nedanstående email idag.

 

"Hej

tack så mycket för informationen! 

Nuläget i Thailand är att det verkar som att en importlicens för att det ska fungera smidigt att importera snus enligt tullen bestämmelser. Detta är dock för dyrt för att vara försvarbart. 

Som kompensation i detta fall vill jag skicka en ny försändelse med 10 dosor Lundgrens portion. Låter det bra? Ska vi skicka dem till samma adress? 

Notera dock att det i nuläget ser ut som att det kommer att vara fortsatt tufft att importera snus till Thailand. Om du lägger en ny order kan du be(i orderkommentaren) att de blir skickade i ett annat paket, eller med större mellanrum för att få dem att synas mindre i tullen."  

 

 

Får se om de kommer fram eller inte.

/ SatanG

 

Första fem dosorna har enligt frugan nu kommit fram som de ska så helt kört verkar det inte vara.

Mmmmmm gratis är gott :-)

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev koppar55:

Har du många paket som inte kommit fram ännu?

 

Nä, ett till är på väg, skickades någon/nögra dagar sedan.

Annars har allt utom två/tre försändelser kommit igenom, dessa fick jag hämta ut på posten och böta i mitten på Sep. Jag fick iaf ta med mig snuset efter böterna var betalda. 

Men detta är första sändningen sedan dess också.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

beställde  en stock till mitt hotell   den 24/11   (udon thani )   får vi se om det dyker upp  fungerade perfekt förra året

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-11-29 at 16:12, skrev nissehult_13:

Du har nog samma tullkontor som mig Tung Chang.

Mitt lokala tullkontor är Nong Khai -- Men denna lapp från tullen är skickad ifrån Bangkok och någon antagligen stor post station inkommande  utrikes post till Thailand . LAK SI Post office --- nära Don Muang airport  På alla tullappar står det deras namn i högra hörnet. Innebär väl att Lak SI office skickar sändningen vidare till  tullkontor Nong Khai -- i stället för att skicka det vidare via posten

Capture.PNG

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-11-30 at 18:38, skrev strdd:

beställde  en stock till mitt hotell   den 24/11   (udon thani )   får vi se om det dyker upp  fungerade perfekt förra året

Rapportera gärna. Men det är inte förra året nu. Det är nya tider och det tycks som hälften av snuset snor dom -- varför inte också den andra hälften - det är en intressant fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev janneka:

Rapportera gärna. Men det är inte förra året nu. Det är nya tider och det tycks som hälften av snuset snor dom -- varför inte också den andra hälften - det är en intressant fråga.

Om han beställde snus den 24/11 vad har det med förra året att göra ????

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Om han beställde snus den 24/11 vad har det med förra året att göra ????

Kanske har nått att göra med att det "funkade perfekt förra året" men vad vet jag ;)

 

image.thumb.png.8f717d37b6472b53c302c735bba0c1e7.png

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har Dom börjat med Snushundar på Suwan samt på Postoffice!

Utbildat 10 000 Hundar sista året detta är ett hälsoproblem säger Ledningen på Post office

& Hälsoministeriet.

Dryga böter på uppemot 30 000 Bath kan ges på bara en dosa se upp!

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Mankan:

Kanske har nått att göra med att det "funkade perfekt förra året" men vad vet jag ;)

 

image.thumb.png.8f717d37b6472b53c302c735bba0c1e7.png

Jaha och vad har det med årets beställning att göra

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Jaha och vad har det med årets beställning att göra

Ja det har ju tydligen blivit hårdare med införsel av snus om du har missat det ;) Att det gick bra förra året betyder inte att det går bra i år. Så med andra ord en ganska uppenbar kommentar.

 

Så jag trodde du hade läst lite slarvigt och ville därför skoja lite men det kanske handlar om något annat. Jag släpper det

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja som jag skrev  gick det bra förra året  ,,,,paketet borde komma i slutet av denna vecka  runt fredag  ........spänningen är olidlig:waaaht:

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Jaha och vad har det med årets beställning att göra

Vem har snackat om i år?

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev svampen:

Nu har Dom börjat med Snushundar på Suwan samt på Postoffice!

Utbildat 10 000 Hundar sista året detta är ett hälsoproblem säger Ledningen på Post office

& Hälsoministeriet.

Dryga böter på uppemot 30 000 Bath kan ges på bara en dosa se upp!

Låter som ett aprilskämt --- "10 000 hundar" -- "ett hälsoproblem" -- det finns väl ingen Thai som snusar --???  Och inte är det väl omtanke om några hundra svenskar som man införskaffat 10 000 hundar --...   Tappa en fimp på en badstrand -- ett års fängelse -....  Jag trodde man hört allt ifrån låtsaslandet - men uppenbarligen inte.  Det lär nog bli mera "tillslag" --- mot utlänningar

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...