Jump to content
janneka

Införsel snus stoppas till Thailand via post

Recommended Posts

stefan5300
On 2017-09-26 at 17:34, skrev Kenneth4618:

Är det inte både enklare och bättre för hälsan/plånbok att sluta snusa ?

;);)

Helt riktigt, la av med snuset runt 2005 då vi började med husbygget och bestämde för att dra till Thailand inom snar framtide, ett mycket bra val att både sluta att snusa och dra till Thailandl.jpg.d28429e7becb8638721b9ce3c21a9c01.jpg.

• Ge karma 5
  • Tummen upp 1
  • Buu 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
janneka
1 timme sedan, skrev stefan5300:

Helt riktigt, la av med snuset runt 2005 då vi började med husbygget och bestämde för att dra till Thailand inom snar framtide, ett mycket bra val att både sluta att snusa och dra till Thailandl.jpg.d28429e7becb8638721b9ce3c21a9c01.jpg.

Jo, vi gratulerar till det- Vi förstår att du är duktig. Men tråden handlar om de som fortsat snusar.  Det är från dem vi ev. kan inbringa information i ämnet-

Ändrades av janneka
  • Ge karma 2
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
janneka
13 timmar sedan, skrev Atom:

Jag fick ett paket snus från Buysnus igår. Jag brukar alltid beställa 3 paket åt gången och de andra två paketen kom i mitten av förra veckan så det verkar varit en fördröjning men det kom fram i alla fall.

Tänkte prova Siamsnus en gång tills de lugnar ner sig, tar kanske en månad. Siamsnus är helt OK när man är hemma och kan ha snuset i kylen, tar man med sig en dosa ut blir det dock jävligt kletigt. 

Okay då ser vi att det slinker igenom lite paket ändå. Kunde kanske vara bra att veta var ni bor -- vi ser att det är stopp i olika tullstationer - spridda - Men  tydligen inte stopp överallt.  Klart är att en tillstramning har skett -- Och på Buysnus.com som jag kontaktat  känner man bekymrat till problemet och de är med stort intresse av hur läget egentligen är.  Man har sagt att deras rapporter tycks gälla Isaan området. Man har talat om att gottgöra dem som nu missar snuset.   På sikt måste man dock veta hur man gör med Thailand. Vi vet ju inte det idag.  Vi bör rapportera in bl.a här...

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
koppar55
54 minuter sedan, skrev janneka:

Okay då ser vi att det slinker igenom lite paket ändå. Kunde kanske vara bra att veta var ni bor -- vi ser att det är stopp i olika tullstationer - spridda - Men  tydligen inte stopp överallt.  Klart är att en tillstramning har skett -- Och på Buysnus.com som jag kontaktat  känner man bekymrat till problemet och de är med stort intresse av hur läget egentligen är.  Man har sagt att deras rapporter tycks gälla Isaan området. Man har talat om att gottgöra dem som nu missar snuset.   På sikt måste man dock veta hur man gör med Thailand. Vi vet ju inte det idag.  Vi bör rapportera in bl.a här...

Beställde en rulle igår.

Uppdaterar om brevet(n) kom eller inte.

Ändrades av koppar55
  • Ge karma 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
stefan5300
2 timmar sedan, skrev janneka:

Jo, vi gratulerar till det- Vi förstår att du är duktig. Men tråden handlar om de som fortsat snusar.  Det är från dem vi ev. kan inbringa information i ämnet-

Oj en som bestämmer vad som ska skivas i trådarna:wow:

Synd att du är oduglig som varken kan eller tycks vilja sluta och snusa, hoppas att snus blir totalförbjudet i Thailand:big_smile:.

Ett tips, starta en egen snusgrupp, i den gruppen kommer jag garanterat inte att skriva:great:

Ändrades av stefan5300
  • Buu 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
samet
45 minuter sedan, skrev lellexp:

kom 2 påsar idag ,20170930_121746.thumb.jpg.fba7af7a397b3e0fa0d2a805472dd148.jpg10 dosor bor i jomtien

Har du flyttat? Trodde du bodde i Bkk!

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
janneka
On 2017-09-27 at 19:16, skrev FANTASY:

Cap Chong några mil från Kambodja

FANTASY

Hur gick det för dig - när du besökte  tullen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
janneka

Enligt inkallelsen till Tullen jag fick - så har varorna inkommit till ett huvudterminal i Bangkok - Antagligen skannar man all inkommande post till Thailand där.
Detta megakontor avgör sedan om posten får gå vidare till eget postkontor - eller till en lokal tullstation.
I mitt fall Nong Khai.
Där var man säkra på att all införsel av tobak - via posten -  till Thailand  måste föregås av ett tillstånd. Ett tillstånd som antagligen vissa företag har.
En källa säger att det alltid har varit stopp för införsel tobak via posten - men att man tidigare sett mellan fingrarna .

Det märkliga - om  nu något kan sägas vara märkligt i Thailand - var att ett kuvert snus kom fram , men inte det andra kuvertet - det gick till Tullen. Och båda  tillhörde  samma orderdatum från  Buysnus.com.   Återstår 3  kuvert som borde varit framme - men som vi inte vet var dessa finns  just nu .
Troligen får jag ingen ny inkallelse till tullen igen. Jag dök upp på första inkallelsen de skickade - men inte till den andra.
Därefter har vi som sagt - 3 försändelser till ....

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
FANTASY
1 timme sedan, skrev janneka:

Hur gick det för dig - när du besökte  tullen?

Fick pröjsa 50 hatar per påse men då var han snäll men han sa väl typ att nästa gång så slänger vi skiten han ville inte se oss igen

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Soengsang

Hoppas detta bara är en fluga, surt o inte kunna beställa snus.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
hamnoi
7 timmar sedan, skrev stefan5300:

Tja, hade det gällt ekonomi och hälsa så hade du tjänat på att minska matintaget istället för snus.

• Ge karma 1
  • Haha 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
stefan5300
25 minuter sedan, skrev hamnoi:

Tja, hade det gällt ekonomi och hälsa så hade du tjänat på att minska matintaget istället för snus.

Det handlar inte om ekonomi utan om tillgång till snus i obygden, lite dumt att sluta snusa samma dag som jag flyttade hit och att tobak skulle vara hälsosammare än mat var något nytt för mig men det kanske är de senaste forskningsrönen som jag missat.

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
hamnoi
4 timmar sedan, skrev stefan5300:

Det handlar inte om ekonomi utan om tillgång till snus i obygden, lite dumt att sluta snusa samma dag som jag flyttade hit och att tobak skulle vara hälsosammare än mat var något nytt för mig men det kanske är de senaste forskningsrönen som jag missat.

Jaha, tyckte det lät så iom att du citerade Kenneth, att det handlade om ekonomi och hälsa.

Mig veterligen så får man inte diabetes av överdrivet snusande ivf .  

Är väl klokt att sluta snusa så länge man inte ersätter det med något värre.

Fetma med dess följdsjudomar ligger väl väldigt  högt i statistiken över dödsorsaker numera, och summan av lasterna är konstant.

Sen finns det  folk som kan kontrollera sitt intag av både mat och tobak, jag tillhör inte den kategorin med det sistnämnda ,

och så är det tur att jag inte begåvats med en "kraftig benstomme"😊

Ändrades av hamnoi
  • Ge karma 1
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilder i sin helhet.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll