Jump to content
IGNORERAD

Införsel snus stoppas till Thailand via post


janneka

Recommended Posts

Brorsan fick nyligen betala totalt ca 20000 Baht till tullen för hans lilla sons begagnade kläder som skickades via post.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 339
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    55

  • nissehult_13

    43

  • janneka

    36

  • Cavemannen

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

4 minuter sedan, skrev Surin P3:

Brorsan fick nyligen betala totalt ca 20000 Baht till tullen för hans lilla sons begagnade kläder som skickades via post.

Låter inte klokt, såvida det inte var typ ett par pallar med kläder.

Är väl bara o vänta på att läsa om de som får böter för matvaror också nu då isof.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Låter inte klokt, såvida det inte var typ ett par pallar med kläder.

Är väl bara o vänta på att läsa om de som får böter för matvaror också nu då isof.

En flyttkartong.

------

På tal om mat och sånt, så fick vi veta på tullen här i Surin att inte ens godis får man skicka nuförtiden utan licens.

Allt som äts eller används på kroppen som lotion, shampoo osv. är bannlyst utan licens.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Surin P3:

En flyttkartong.

------

På tal om mat och sånt, så fick vi veta på tullen här i Surin att inte ens godis får man skicka nuförtiden utan licens.

Allt som äts eller används på kroppen som lotion, shampoo osv. är bannlyst utan licens.

Otroligt, så även parfym isof?

Ska bli intressant o följa utvecklingen. 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Nemo:

Cigg är ju förhållandevis (än så länge) billigt i Thailand. Varför smuggla sådant?

Nu är jag inte rökare själv men det är skillad på cigg och cigg. Har ju burit med några limpor genom årens lopp till min avlidne väl Ronny som ville ha sitt märke. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Mankan:

Nu är jag inte rökare själv men det är skillad på cigg och cigg. Har ju burit med några limpor genom årens lopp till min avlidne väl Ronny som ville ha sitt märke. 

Det är bara en vanesak. Tar några dagar så har man vant sig med smaken av ett annat märke.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Nemo:

Det är bara en vanesak. Tar några dagar så har man vant sig med smaken av ett annat märke.

Så kan man väl säga om det mesta då men som sagt så går jag bara på vad Ronny sa. Han tog ju trots allt med sig cigg år efter år och rökte bara thaicigg i nödfall. Han fick hosta halsbränna och allt vad det vara av thaiciggen som han inte fick av sina kära Prince. 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tallviking:

Läste detta i en grupp på Facebook:

 

Detta kan bli resultatet av att ha för många cigaretter/Snus genom tullen. Denna kille reste i en grupp om 4 personer men dom la alla Cigaretter i samma väska efter ha handlat på taxfree. Böter och beslag av all tobak.

Undanber mig kommentarer om att jag har rest 25 gånger utan problem, jag har kört för fort på 110 väg med i 30år men det är fortfarande olagligt och dagligen får folk böter, samma sak med Tullen i Thailand som nu efter årskiftet ska börja röntga alla incheckade väskor. Tänk er för innan nu har med er otillåtna saker. 73.000 baht kan man ha roligare för.

 

Det var 4 limpor cigaretter i väskan (en var för de 4 resanden)

 

 

kvitto.jpg

Man skall inte lite på dessa ständiga rykten på Facebook --- :)
Och var står det någonstans att det är snus ?

Och om 18000 personer   kan knalla igenom tullen utan att få   koll så kan det vara värt- Den tullstation jag är knuten till pratar inte alls om några böter. "Vi kräver inga böter" -- men vi tar snuset och skickar tillbaka det.
Tvärtom så uppmanar denna tull  att prova beställa igen om snuset blir snott. Varje tull gör precis hur f.n den vill -- det har vi sätt..

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Surin P3:

En flyttkartong.

------

På tal om mat och sånt, så fick vi veta på tullen här i Surin att inte ens godis får man skicka nuförtiden utan licens.

Allt som äts eller används på kroppen som lotion, shampoo osv. är bannlyst utan licens.

 

23 timmar sedan, skrev Soengsang:

Otroligt, så även parfym isof?

Ska bli intressant o följa utvecklingen. 

Blir väl problem med kondomer då åxå. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

 

Blir väl problem med kondomer då åxå. 

Ja iaf nya, begagnade borde gå bra, så är det väl med elektronik och liknande.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Ja iaf nya, begagnade borde gå bra, så är det väl med elektronik och liknande.

Nja, var ju tull på begagnade kläder.

Link to comment
Dela på andra sajter

3dje laddningen gick även den igenom och väntar nu på fjärde.

 

5a44cb8a199b7_3djeladdningen.thumb.jpg.7b574f88ebbd14d4e183c724efd1e5ed.jpg

 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt snus tog slut :(

Så jag drog in en nödbeställning till Siamsnus, 149B dosan och 80B i expressfrakt(65 med EMS)

Det tog 4dagar(var ju jul där emellan) innan paketet kom.

När jag gått ner i receptionen och tog emot paketet så kändes det väldigt lätt, jag öppnade och det låg en kroppsstrumpa liknande brottartrikå fast med öppningar på fel ställen.......

Jag gick ner och visade min landlord(en polishustru) och visade min beställning, jag hade fått fel paket, detta skulle till en amerikan på soi Chaiaphum(100% bög)

Hon ringde ett samtal först sen tog hon mitt paket och drog iväg, tog 20min så var hon tillbaks med mitt riktiga paket med snus.

Snuset är inte lika gott som mitt, men funkar väl i nödfall......

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

@nissehult_13 Hur går det med snuset?

Avvaktar lite fått mycket snus skickat till mig. Men har nu komplett box med folie och lampa. Snus skall det bli.. Hur har det med jobbet? Ha det gott vi hörs.

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13

3 paket beställda 2 har nu kommit
Får se hur det går med paket 3.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet om Svenskt snus i Thailand har lagt ner?

Kommer inte in på deras hemsida samt mitt email studsade.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev SatanG:

Någon som vet om Svenskt snus i Thailand har lagt ner?

Kommer inte in på deras hemsida samt mitt email studsade.

 

/ SatanG

Jag har henne på Line, gissar att hon inte betalat för sin domän.

Kollar....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet om Svenskt snus i Thailand har lagt ner?
Kommer inte in på deras hemsida samt mitt email studsade.
 
/ SatanG
093-5265643,085-0235493

ef6203975b29f617c48652d4c4df1d9e.jpg

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev SatanG:

Någon som vet om Svenskt snus i Thailand har lagt ner?

Kommer inte in på deras hemsida samt mitt email studsade.

 

/ SatanG

 

36 minuter sedan, skrev Soengsang:

Jag har henne på Line, gissar att hon inte betalat för sin domän.

Kollar....

MPR när det är som bäst, hjälp på ett par minuter! :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev ellim63:

 

MPR när det är som bäst, hjälp på ett par minuter! :thumbsup:

Bra som fan :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nog inte så lätt för henne, vad jag förstår har hennes svenska gubbe gått bort för några år sen.
Tycker hon är väldigt bra att ha göra med, snabba leveranser oftast inom 24h och portionssnuset är riktigt bra, både i smak och form, samt det billigaste portionssnuset i Thailand.
Sköter istort sett all min kontakt med henne via Line.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Snubblade över detta på Facebook. Tydligen saluför The Sportsman på Soi 13 i Pattaya svenskt snus. Inlägget är dock från den 11 december. 

 

25073261_1635530273175727_8245958359202294947_o.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

350 bht, ingen dålig profit de slår på, det snuset kostar 199bht, vilket också är dyrt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Soengsang:

350 bht, ingen dålig profit de slår på, det snuset kostar 199bht, vilket också är dyrt.

Lös kostar 149B på siamsnus.com

Gör ni själva så kostar det ca 5B dosan och det är lika enkelt att göra snus som att baka en sockerkaka:-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...