Jump to content
IGNORERAD

Internationellt körkort för thai.


Dannep4

Recommended Posts

24 minuter sedan, skrev Dragos:


Detta borde väl motormännen eller trafikverket kunna ge ett betydligt mer korrekt svar på kanske??

Skickat från min E2303 via Tapatalk
 

Det är nog polisen i Thailand eller Department of Transport i Thailand bara som kan svara på detta

 

 

Och sannolikheten är stor att du får olika svar beroende på vem du frågar dessutom

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Dannep4

    5

  • Soengsang

    4

  • Boa52

    4

  • Dragos

    3

Mest aktiva i denna tråd

Det beror väl på vilken officiell boendestatus thailändaren har i Thailand. Om Thailändaren som är mycket vanligt, står skriven på en Thailändsk adress i Thailand. Men har uppehållstillstånd och bor i Sverige med svenskt körkort. Så gäller ju samma som för faranger som bor där längre tid. Att Thaikörkort ska införskaffas. Dock är väl risken liten att den enskilde polisen lägger energi på att kolla hur detta förhåller sig. Det är ju knappast vanligt att Thailändare officiellt skriver ut sig ur Thailand vid en flytt till Sverige. Utan det vanligaste är ju bara att man bor i Sverige utan Thailändska myndigheters kännedom. Man kan ju dessutom byta in svenskt körkort i Thailand utan att behöva köra upp eller skriva testet. Så då finns ju all anledning att faktiskt ska ffa sig ett Thailändskt körkort, om man redan har ett svenskt.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev janne_h:

Det beror väl på vilken officiell boendestatus thailändaren har i Thailand. Om Thailändaren som är mycket vanligt, står skriven på en Thailändsk adress i Thailand. Men har uppehållstillstånd och bor i Sverige med svenskt körkort. Så gäller ju samma som för faranger som bor där längre tid. Att Thaikörkort ska införskaffas. Dock är väl risken liten att den enskilde polisen lägger energi på att kolla hur detta förhåller sig. Det är ju knappast vanligt att Thailändare officiellt skriver ut sig ur Thailand vid en flytt till Sverige. Utan det vanligaste är ju bara att man bor i Sverige utan Thailändska myndigheters kännedom. Man kan ju dessutom byta in svenskt körkort i Thailand utan att behöva köra upp eller skriva testet. Så då finns ju all anledning att faktiskt ska ffa sig ett Thailändskt körkort, om man redan har ett svenskt.

Om jag har fattat saken rätt så krävs det ett svenskt körkort tillsammans med ett IKK för att få ett thaikörkort utan testet.

Om nu det skulle vara ok att köra med IKK så skulle det vara rätt onödigt att göra det i det här fallet.

Men eftersom ingen verkar vara säker och jag tror det förhåller sig som Surin tror så blir det troligen att skaffa thaikk iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Dannep4:

Om jag har fattat saken rätt så krävs det ett svenskt körkort tillsammans med ett IKK för att få ett thaikörkort utan testet.

Om nu det skulle vara ok att köra med IKK så skulle det vara rätt onödigt att göra det i det här fallet.

Men eftersom ingen verkar vara säker och jag tror det förhåller sig som Surin tror så blir det troligen att skaffa thaikk iaf.

Hur ni än gör, berätta gärna senare hur det gått. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...