Jump to content

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

audirs2

Janne Loffe ängeln Karlsson

Recommended Posts

Benjamas

Vi har ett kvarter här i Hua Hin som han har döpt.
Lyckliga Gatan Kv Kärleken

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
mooton
14 timmar sedan, skrev Wangthong:

Svårt, han gjorde så mycket bra. Fast Någonstans i Sverige var nog bäst.

Oh, vilken trummis! Fast mycket där har fallit i glömska hos mig, men jag kommer ihåg att jag var lite besviken att han slutade med musiken. Inte så många som haft äran att spela med Jimi Hendrix.

R.I.P 

Hendrix har spelat in än av deras låtar. Kommer inte ihåg namnet på den nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Fritz
16 minuter sedan, skrev mooton:

Hendrix har spelat in än av deras låtar. Kommer inte ihåg namnet på den nu.

Tax free..

Fritz..

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Persistant
12 timmar sedan, skrev Benjamas:

Vi har ett kvarter här i Hua Hin som han har döpt.
Lyckliga Gatan Kv Kärleken

Stämmer bra . Minns när han bodde på A&B Guesthouse . Det var glada skratt dagarna i ända

R.I.P 

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Nineteen68

Ja du  Janne "Loffe" Carlsson du har spridit mycket skratt och glädje omkring dig. Kommer ihåg när du var på besök i ett litet samhälle i Småland och körde ditt vanliga tugg på scenen. Lite svårt att kora bästa film, men det blir nog repmånad kan nog alla dina repliker i filmen...  Tycker att göta kanal 1:an är ok, mycket beroende på dom duktiga skådisarna - bl.a Magnus Härenstam, Stig Eriksson, Kim Anderzon med många fler.

Minns att du fick mycket kritik på -80 -90 talet från pk-maffian/kritikerna något som du tog upp i en intervju. Du blev något av en norm av allt som var dåligt!?? Mycket orättvist  tycker jag.

Ha det bra där uppe -  glöm inte att beställa bord på onsdag!     Skit på're...hehe

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Nong Bua

Ja Loffe var verkligen en glädjespridare i ordets rätta bemärkelse. Man minns hans smittande skratt när han skojade med "Morsgrisen" i Repmånad. Samt hans TV shower och Göta Kanalfilmerna. Vila i frid! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tommy

Vila i frid Loffe!

Repmånad är filmen jag har som favorit bland filmerna, av en rätt lustig anledning...

1986, på hösten var det en stor repövning på Västkusten, med det fantasifulla namnet "Väst-86"

Jag var Kadett, tekniker i Kustartilleriet och basade över några 20 år äldre mekaniker i ett Kustartillerifort utanför Göteborg.

Minns att gubben som satt i telefonväxeln på vårt batteri var hög chef på Ericsson, han satt och ringde business samtal i smyg...

Kvällen då "Repmånad" visades för första gången på SVT, Var jag och en kurskamrat i Fältsjukhuset, inte för att vi var sjuka, utan för att nån centrifug-maskin som läkarna använde hade pajat...

Vi talade med narkosläkaren som också var inkallad på repövning, han beskrev problemet, och vi satte igång med reparationen..

Narkosläkaren stod och kollade ett tag, och jag frågade hur lustgas påverkade människor, han berättade...

Sen visade han, mycket noggrant, hur man ställde in Lustgas och syrgas för att undvika risken för syrebrist hos "Patienten".

Sen sa han att han skulle lämna oss, för att käka middag och att vi skulle låsa sjukhuset när vi var klara...

Jag och Jon, tittade på varandra och sa, tror du vi får testa? Klart vi får, var vårt konsensus, annars hade han väl inte visat korrekta inställningar på apparaten?

Fy faan vad skoj det var!!!

Efteråt gick vi in i sällskapsrummet, och såg "Repmånad", har nog aldrig skrattat så!!!

MVH

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Enis
On 2017-08-31 at 10:22, skrev edvardpop:

R.I.P. Bästa filmen jag sett med Loffe. Vilken trummis!

mycket bra musik 

/Enis

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
berlitz

Jag ska bidraga med en story .

Min fd svärfar var på en stor middag där Loffe var med, efter underhållningen så satt Loffe

bredvid svärgubben å mitt i middagen så skrattar han högt(som bara han kan) å sade till svärgubben

f-n vilken ful slips du har och fiskade upp en sax ur fickan och klippte av den,snacka om jubel i lokalen.

Svärgubben hade mkt kul åt denna händelse.

Kanske dom träffas igen nu rip.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
audirs2

Då har man sett första avsnittet av "Någonstans i Sverige"! Bra film helt klart! Var det i Karlstad den spelades in?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tommy
2 timmar sedan, skrev audirs2:

Då har man sett första avsnittet av "Någonstans i Sverige"! Bra film helt klart! Var det i Karlstad den spelades in?

Nej.

MVH

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Nineteen68
On 2017-08-31 at 10:22, skrev Kenneth4618:

Repmånad var ju rätt kul.

Kanske gillar den mer för den spelades in i och runt Uppsala. På dansen på Stadshotellet var det några kompisar med som statister.

S1 som var regementet där harvade man runt i 10 månader 73 - 74. Golfscenen ute vid Söderby golfklubb mm

Vila i frid Loffe

I scenen bron är sprängd är helt övertygad om att det är "Erikssundsbron " mellan Bro och Sigtuna. När dom köper färg till "Helikopter"  så är det den gamla färghandeln på Sollentunavägen....

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Nicholas
4 timmar sedan, skrev Nineteen68:
I scenen bron är sprängd är helt övertygad om att det är "Erikssundsbron " mellan Bro och Sigtuna. När dom köper färg till "Helikopter"  så är det den gamla färghandeln på Sollentunavägen....

Sollentunavägen 80?
blå huset

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tallviking
10 timmar sedan, skrev audirs2:

Några av inspelningsplatserna till serien:

Hedenäsets järnvägsstation, Hedenäset, Norrbottens län

Rimbo, Stockholms län

Upplands regemente (S 1), Uppsala, Uppsala län

Vojakkala, Norrbottens län

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kenneth4618

Uppsala Stadshotell

Uppsala Centralstation

Söderby Golfklubb

Eriksund  (sprängd bro)