Jump to content

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

audirs2

Janne Loffe ängeln Karlsson

Recommended Posts

audirs2

Som ni säkert hört så är Janne död! Vilken var din bästa filma av han? Göta kanal ligger nära till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Naam kaeng

Tråkiga nyheter! Men han var både gammal och sjuk. Han var kul att titta på, hade ofta positiva karaktärer i filmerna. Man blev glad av att titta på honom - ungefär som Jon Skolmen var till Lasse Åberg.

Kikade senast på Gräsänklingar, som egentligen inte är någon höjdarfilm, men har ett par roliga avsnitt.

Bästa filmen.....knepigt men jag säger nog Göta Kanal jag också. Fast där är ju också många andra skojiga karaktärer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
fiskarn

Själv så håller jag nog Repmånad högst men det var väl mer en biroll där. Ser och hör hans skratt när jag tänker på han.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kenneth4618

Repmånad var ju rätt kul.

Kanske gillar den mer för den spelades in i och runt Uppsala. På dansen på Stadshotellet var det några kompisar med som statister.

S1 som var regementet där harvade man runt i 10 månader 73 - 74. Golfscenen ute vid Söderby golfklubb mm

Vila i frid Loffe

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
edvardpop

R.I.P. Bästa filmen jag sett med Loffe. Vilken trummis!

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
koppar55

Min favorit med Janne är Smugglarkungen

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
acarls

Någonstans i Sverige, där han spelar 111:an Elof "Loffe" Olsson. (Därav smeknamnet)

59a7c9218aadd_JanneLoffeNgStansSverige.jpg.2627887526085fbcc674e5cdee57fce3.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
audirs2
39 minuter sedan, skrev edvardpop:

R.I.P. Bästa filmen jag sett med Loffe. Vilken trummis!

Lie Uriah Heep över det hela, fast man väntar sig ett:i put a spell on U!

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
audirs2

Tro det blir Göta i kväll om Viaplay har den!

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Wangthong
6 timmar sedan, skrev acarls:

Någonstans i Sverige, där han spelar 111:an Elof "Loffe" Olsson. (Därav smeknamnet)

59a7c9218aadd_JanneLoffeNgStansSverige.jpg.2627887526085fbcc674e5cdee57fce3.jpg

Svårt, han gjorde så mycket bra. Fast Någonstans i Sverige var nog bäst.

Oh, vilken trummis! Fast mycket där har fallit i glömska hos mig, men jag kommer ihåg att jag var lite besviken att han slutade med musiken. Inte så många som haft äran att spela med Jimi Hendrix.

R.I.P 

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kötthandlarn

Ledsamt och jag hade faktiskt svårt att förstå att han var 80 år......

Alla på kontoret sa samma sak: -"Va! Var han 80!?"

Härlig skådis, duktig trummis........:thumbsup:

Första Göta Kanal, Repmånad & Någonstans i Sverige är mina starkaste minnen........

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
wavis

Han Flyttade ner till mina hemtrakter för en 15 år sen pga kärleken. såg han några gånger i olika affärer på orten. Stod bakom han en gång när han skulle köpa Blommor på växtmiljö skojade friskt med biträdet o jag hakade på lite,, slutade med att jag hjälpte han ut med det han köpte . Men kan inte precisera vilken film han var bäst i ,, För mig var han  en go glad  typ i de filmer han var med i....

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy