Jump to content
IGNORERAD

Kort bilsemester till Danmark

Wanchai

Recommended Posts

Vi har fyra dar vi kan göra något nästa vecka. Frugan och hennes barn, 17 och 18, vill se Öresundsbron så vi tänkte dra ner till Malmö och köra över bron till Köpenhamn. Eftersom jag inte vet mycket om Danmark/Köpenhamn så vill jag ha tipps om vad som man kan göra i Danmark på en så kort tripp som 3 eller 4 dagar från Stockholm. Vilka boenden är bäst? Övernatta i Malmö eller Köpenhamn? Ska man ta sig norrut från Köpenhamn och ta färjan tillbaka till Sverige? Vi hade tänkt att vi skulle via Göteborg på återresan.

Är det någon som har råd om hur man lägger upp en så här kort tripp? Det blir mycket åka i bil så man vill ha lite nöjen som minne av resan också, inte enbart Öresundsbron på bild och i minnet. 

Jag ska lägga upp lite bilder också från våran resa är det tänkt.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frason:

Danmark ger jag inte mycket för.

Men detta kanske ger några tips? http://www.expressen.se/allt-om-resor/danska-rivieran---sju-platser-langs-kusten/

Själv tänkte jag att vi skulle åka på en 4-dagars weekend till Chicago i slutet på augusti. :)

Eller så kanske det blir Split, har inte bestämt oss riktigt.

Hmm, ganska stor skillnad mellan Split och Chicago, nu har jag inte varit i Chicago men har just kommit hem från Split!

Har du några funderingar är det bara att höra av sig!

//S 

There can be only one (Stefan)

Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev ellim63:

Danmark är fantastiskt! 

Kan bara hålla med, finns en jävla massa fina ställe i Danmark.

Chan2014

Dela på andra sajter

Tivoli är det första jag tänker på, grymt plejs! Sedan Sas Raddison hotell skulle jag åxå rekommendera, grymt bra pianobar bar och takbaren på 28 våningen e ok! Backen är ett måste om man gillar natur!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Dela på andra sajter

Kör upp längs Jylland och stanna i Ålborg en kväll. Gå runt i gamla stan och ta en god middag på "Drottning Anes Gade"

Kör sen upp längs västkustens sandstrand, besök Blokhus/Lökken/Hirsthals och se Skagens topp och Grenen-museet

På väg ner till Fredrikshamn, för färjan hem, stanna i Strandy och ät en rejäl räkmacka på Krogen där nere vid hamnen

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
On 2017-07-28 at 21:38, skrev Wanchai:

Vi har fyra dar vi kan göra något nästa vecka. Frugan och hennes barn, 17 och 18, vill se Öresundsbron så vi tänkte dra ner till Malmö och köra över bron till Köpenhamn. Eftersom jag inte vet mycket om Danmark/Köpenhamn så vill jag ha tipps om vad som man kan göra i Danmark på en så kort tripp som 3 eller 4 dagar från Stockholm. Vilka boenden är bäst? Övernatta i Malmö eller Köpenhamn? Ska man ta sig norrut från Köpenhamn och ta färjan tillbaka till Sverige? Vi hade tänkt att vi skulle via Göteborg på återresan.

Är det någon som har råd om hur man lägger upp en så här kort tripp? Det blir mycket åka i bil så man vill ha lite nöjen som minne av resan också, inte enbart Öresundsbron på bild och i minnet. 

Blev det någon Danmarkstripp?

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ellim63:

Blev det någon Danmarkstripp?

Jodå. Vi sov över i Malmö första natten och for till Köpenhamn nästa dag och fortsatte till Helsingör med färja till Helsingborg. Vidare upp till Göteborg där vi sov över en natt. Sen blev det hem via Karlskoga-Örebro-Västerås. Det blev 1550 km på 3 dar så mycket bil blev det men frugan var glad ändå. Ska se om jag lyckas få upp några bilder från mobilen.

Dela på andra sajter

Bilderna kommer hur dom vill tydligen. Har de flesta bilderna i kameran. Ska försöka få in dom i datorn så blir det eventuellt några till.

Dela på andra sajter

Hur var vandrarhemmet i GBG? Ligger ju löjligt centralt.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Bibben:

Hur var vandrarhemmet i GBG? Ligger ju löjligt centralt.

Det är både vandrarhem och hotell. Rummet med 4 bäddar var av samma storlek som en hytt på Finlandsbåten men rent och frächt. Frukosten var ok. 

Dela på andra sajter

Ni hade i alla fall tur med vädret. Men synd att det blev en så kort tripp. Ni missade t ex Knuthenborgs Safaripark på Lolland och en provianteringstur till Bordershop i Puttgarden. Danmark är dejligt! 

Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎07‎-‎28 at 21:38, skrev Wanchai:

Skagern är underbart!!!!'Trevlig resa!

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...