Jump to content
IGNORERAD

Nytt enklare "Arrival Card" på gång


Tallviking

Recommended Posts

Undrar vad nästa krav blir; alla måste ha ett facebook-konto och uppge det för Immigrationen....?  :laugh:

Så är det ju redan när man söker extension :)


Skickat från min iPad med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 84
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    12

  • Cavemannen

    11

  • Tallviking

    9

  • Mankan

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Precis nyss, skrev gst:


Om man inte har visum utan extension of stay? Skriver man då datumet när extension går ut?


Skickat från min iPad med Tapatalk

 

Låter vettigt. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev gst:


Så är det ju redan när man söker extension :)


Skickat från min iPad med Tapatalk

Jasså har ni också sådanna papper hos dig? Trodde att det bara fanns i CM, idén tror jag las ner ganska snabbt av vad jag har förstått. :D

Link to comment
Dela på andra sajter


Kom nog som ett krav för ca ett år sedan, du kanske inte varit dit efter det.

En annan sak jag funderar över är vad man skriver under antal dagar i landet när man inte har en aning. Kanske man inte ska lämna landet alls, vad skriver man då?


Skickat från min iPad med Tapatalk

Det är felaktig fakta, har rest in 2ggr de senaste 2mån och inte skrivit något telefonnr, så redigera bort att det är fakta

Jag har behövt, men hursom....nu är det tydligen officiellt krav.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när man ska uppge telenummer ska dom kontroll ringa varje nummer smart lösning för snabb incheckning 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Dolle:

Nu när man ska uppge telenummer ska dom kontroll ringa varje nummer smart lösning för snabb incheckning 

Självklart.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Dolle:

Nu när man ska uppge telenummer ska dom kontroll ringa varje nummer smart lösning för snabb incheckning 

 

Speciellt om man inte har telefonen tillgänglig (nerpackad i bagaget, avstängd etc.) :D

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var nere sist så stod det folk som visade vilken kö man skulle ta  innan immi sen hänvisade de att man var tvungen att skriva in telenr längst ner på kortet . såg många som fick vända o fylla i o ställa sig sist i kön.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev wavis:

När jag var nere sist så stod det folk som visade vilken kö man skulle ta  innan immi sen hänvisade de att man var tvungen att skriva in telenr längst ner på kortet . såg många som fick vända o fylla i o ställa sig sist i kön.

Har för mig det ligger en hel tråd om detta här på MPR sedan tidigare

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev wavis:

När jag var nere sist så stod det folk som visade vilken kö man skulle ta  innan immi sen hänvisade de att man var tvungen att skriva in telenr längst ner på kortet . såg många som fick vända o fylla i o ställa sig sist i kön.

Så var det för 1år sedan, men som vanligt när juntan stramar åt så varar det i nån vecka för att sen bli som vanligt igen.

Det var därför jag reagerade på Tomurdoc som gick ut och kallade det för fakta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arrival card är inget annat än utvecklingsstört idi*tiskt!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev wUThai:

Arrival card är inget annat än utvecklingsstört idi*tiskt!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

Finns väldigt många länder i världen som har "denna utvecklingsstörda idi*tiska" idé att samla in information om människor som anländer till deras land

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör den inte mindre idi*tiskt för det. Dom har all nödvändig information om mig genom att dom skannar passen. Vad jag tjänar eller vad jag har för telefonnummer är helt oväsentligt.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev wUThai:

Gör den inte mindre idi*tiskt för det. Dom har all nödvändig information om mig genom att dom skannar passen. Vad jag tjänar eller vad jag har för telefonnummer är helt oväsentligt.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

Nu är det ju inte du som avgör vad dom anser sig vilja veta om dig

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag sa. Det gör det inte mindre idi*tiskt för det. Du tycker säkert det är bra och logistik med arrival card. Tanke på att du är en paragrafryttare av rang.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev wUThai:

Som jag sa. Det gör det inte mindre idi*tiskt för det. Du tycker säkert det är bra och logistik med arrival card. Tanke på att du är en paragrafryttare av rang.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

Jag vill gärna vara med när du presenterar dina åsikter för en "Immigrations officer" vid ankomst till Suvvan.....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ungefär lika meningslöst som att diskuterar med dig.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jag vill gärna vara med när du presenterar dina åsikter för en "Immigrations officer" vid ankomst till Suvvan.....

Vill gärna vara med när du presenterar en egen åsikt 😱.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Arrivalcarden används väl i huvudsak för statistik, nuvarande baksida knyts nog inte alls till individ. Som jag läst artiklarna  verkar det bara vara turistmyndigheten som vill ha dem kvar, så ur något slags säkerhetsperspektiv har de nog tveksam nytta. Rätt säker på att passkontrollanterna skulle bli rätt glada om det försvann, man ser hur trötta de är på att tillrättavisa turister som fyllt i fel/inte fyllt i alls.


Statistikmässigt dessutom många felkällor, själv räknas jag väl in som nyanländ svensk turist sådär en 15–20 ggr per år. Uppgifterna om vad jag tjänar i USD har jag aldrig orkat räknat ut riktigt, krysset hamnar i olika kolumner varje gång. 


Telefonnummer vill jag minnas att jag inte skrev sist, som var för knappt 30 dagar sedan. Att skriva adress på framsidan…min standard är Sheraton Hotel, Bangkok som går lite fortare än att skriva ner hela hemadressen med Soi, Moo, Tambon osv. Sheraton Hotel är ett tips jag fått lämna ett par gånger till någon framför i kön som inte bokat boende, och därmed, ärligt menande, inte skrivit någon adress. Budskapet från passkontrollanten har i de fallen varit typ ”skriv nått för fan, så jag kan stämpla in dig”.


Sen har vi förstås alla kinesiska gruppturister där reseledaren verkar vara den som fyller i allas kort. De tar säkert en del genvägar de med.
 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev spooncreek:

Arrivalcarden används väl i huvudsak för statistik, nuvarande baksida knyts nog inte alls till individ. Som jag läst artiklarna är verkar det bara vara turistmyndigheten som vill ha dem kvar, så ur något slags säkerhetsperspektiv har de nog tveksam nytta. Rätt säker på att passkontrollanterna skulle bli rätt glada om det försvann, man ser hur trötta de är på att tillrättavisa turister som fyllt i fel/inte fyllt i alls.


Statistikmässigt dessutom många felkällor, själv räknas jag väl in som nyanländ svensk turist sådär en 15–20 ggr per år. Uppgifterna om vad jag tjänar i USD har jag aldrig orkat räknat ut riktigt, krysset hamnar i olika kolumner varje gång. 


Telefonnummer vill jag minnas att jag inte skrev sist, som var för knappt 30 dagar sedan. Att skriva adress på framsidan…min standard är Sheraton Hotel, Bangkok som går lite fortare än att skriva ner hela hemadressen med Soi, Moo, Tambon osv. Sheraton Hotel är ett tips jag fått lämna ett par gånger till någon framför i kön som inte bokat boende, och därmed, ärligt menande, inte skrivit någon adress. Budskapet från passkontrollanten har i de fallen varit typ ”skriv nått för fan, så jag kan stämpla in dig”.


Sen har vi förstås alla kinesiska gruppturister där reseledaren verkar vara den som fyller i allas kort. De tar säkert en del genvägar de med.
 

jag skriver alltid nana bkk, det är kort och bra hahahahaha

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Cavemannen:

jag skriver alltid nana bkk, det är kort och bra hahahahaha

Åfan ligger Nana på Sunvarnabhumi ;)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Cavemannen:

jag skriver alltid nana bkk, det är kort och bra hahahahaha

Haha, jag skriver också alltid nana hotel sukhumvit.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte att det ska vara så djävla besvärlgt att skriva sitt telefonnummer och sin adress om man nu har det och att det nu är bestämt så3d-confused-smiley-emoticon-14427856.jpg.40e5dcd41f42e6b56237a67f4441d99f.jpg , trottsålder på en del "vuxna" här598d0e646bedd_102(2).jpg.f7fe2344a46ddac477c6d8b62530cbb4.jpg.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...