Jump to content
IGNORERAD

Hjälp med toalettstol

Leni

Recommended Posts

Jag fick så mycket hjälp förut med ett avlopp trots att detta är "fel" forum, så jag chansar igen

Jag håller på att göra i ordning en lägenhet för uthyrning i huset. 

Nu är det en toalettstol som rinner och skälet var att flottören hade rostat och gått av från "flottörhuset".

Jag kan konstatera att det inte är någon ide att laga huset, men tror någon kunnig att det går att köpa ett nytt hus.

Jag har frågat på byggvaruhusen men dom säger att köp nytt av oss, men stolen är hel i övrigt med trendig färg från 70-talet .

Så min fråga finns det reservdelar till en så  gammal modell eller är det bara att byta.

toa.jpg

toa1.jpg

Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Leni:

Jag fick så mycket hjälp förut med ett avlopp trots att detta är "fel" forum, så jag chansar igen

Nu är det en toalettstol som rinner och skälet var att flottören hade rostat och gått av från "flottörhuset".

Jag kan konstatera att det inte är någon ide att laga huset, men tror någon kunnig att det går att köpa ett nytt hus.

Jag har frågat på byggvaruhusen men dom säger att köp nytt av oss, men stolen är hel i övrigt med trendig färg från 70-talet .

Så min fråga finns det reservdelar till en så  gammal modell eller är det bara att byta.

toa.jpg

toa1.jpg

Är lite upptagen nu, ska ge dig tips i morgon.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

En sån passar, finns hos en vvs butik, jävla dumheter å springa på byggvaruhusen, dom vet inte ett dugg

Flottörventil Fluidmaster FU, Tubman

FLOTTÖRVENTIL KOMPL. FU TUBMAN FLUIDMASTER TILL SAMT. WC-STOL

Flottörventil

Artikelnr: 7899987

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Leni:

toa.jpg

toa1.jpg

Kolla denna:

https://www.rinkabyror.se/artikel/fluidmaster-ventil/

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Nu har du bra tips på flottöventil men nästa gång kanske spolanordningen går sönder, Rinkaby Rör har bra priser, Bauhaus säljer också lika dan flottörventil men för 539 kronor.

Det finns nya vc-stolar på Jula för 600 kronor utan sits men den kan köpas till för 100 kronor, man bör dock kolla så att det finns reservdelar till dessa lite udda märkerna om något skulle gå sönder.

434265.jpg.d18d5bb19961c8984c3f2c945bf88357.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev stefan5300:

Nu har du bra tips på flottöventil men nästa gång kanske spolanordningen går sönder, Rinkaby Rör har bra priser, Bauhaus säljer också lika dan flottörventil men för 539 kronor.

Det finns nya vc-stolar på Jula för 600 kronor utan sits men den kan köpas till för 100 kronor, man bör dock kolla så att det finns reservdelar till dessa lite udda märkerna om något skulle gå sönder.

434265.jpg.d18d5bb19961c8984c3f2c945bf88357.jpg

Är han dessutom lite äldre och lite längre så kan det vara idé att byta till en lite högre tron istället för att reparera den gamla, jag köpte två som var en 4-5cm högre än normal tronen och det känns att det var dags!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Knappast att han hittar några förhöjda i den gröna 60 talsfärgen

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...