Jump to content
IGNORERAD

Telefon försäljare i Thailand?


audirs2

Recommended Posts

Jo tjena! I Sverige är vi ju vana vid detta gissel, men hur är det i Thailand? Rings det där åxå lika mycket och surrar om Tv abonnemang och tele abonnemang?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ringer konstiga människor på mitt kontantkort ibland, mest på nätterna, de snackar thai så jag svarar phot Thai mee dai o lägger på.....

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 timme sedan, skrev audirs2:

Jo tjena! I Sverige är vi ju vana vid detta gissel, men hur är det i Thailand? Rings det där åxå lika mycket och surrar om Tv abonnemang och tele abonnemang?

 

Tror inte det är så farligt där.

 

Men, du, har du hört talas om Hallon?

Riktigt bra faktiskt.

Slår konkurrenterna med hästlängder.

Inget skitsnack, fria uppkopplingsminuter och inte nog med det - dessutom obegränsat meddelande och krypterad ip-routing.

(tvåpartssamtal går som tillval)

Slår du till idag slänger jag dessutom med en verktygslåda i slagtålig hårdplast!

 

 

 

 

 

 

 

Skål på dig förresten! En kall i afton?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

 

Tror inte det är så farligt där.

 

Men, du, har du hört talas om Hallon?

Riktigt bra faktiskt.

Slår konkurrenterna med hästlängder.

Inget skitsnack, fria uppkopplingsminuter och inte nog med det - dessutom obegränsat meddelande och krypterad ip-routing.

(tvåpartssamtal går som tillval)

Slår du till idag slänger jag dessutom med en verktygslåda i slagtålig hårdplast!

 

 

 

 

 

 

 

Skål på dig förresten! En kall i afton?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Varför inte, hittar du till Ingarö? I maj flyttar vi till Stavsnäsvägen 1..! :big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Jo tjena! I Sverige är vi ju vana vid detta gissel, men hur är det i Thailand? Rings det där åxå lika mycket och surrar om Tv abonnemang och tele abonnemang?

Försäljningsamtal har jag aldrig fått, men däremot reklamgisslet på sms. Det är ju värsta spammet.

28 minuter sedan, skrev apknug:

Det ringer konstiga människor på mitt kontantkort ibland, mest på nätterna, de snackar thai så jag svarar phot Thai mee dai o lägger på.....

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk
 

Har haft olika kontantkort i Thailand. Ganska ofta ringer någon och ska ha tag på någon som haft numret tidigare. De återvinner tydligen telefonnumren ganska snart. Du har väl haft oturen att få något kort som en nattuggla haft tidigare. När jag förklarat att det finns ingen som de söker på det här telefonnumret längre brukar det snart upphöra med ringandet. 

När du svarar tror de väl att nattugglan har fått utländskt telesvarare/kund och ringer igen för att höra om nattugglan tjänat bra med pengar de senaste nätterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...