Jump to content
IGNORERAD

En Mc tur till Ang Thong


janne_h

Recommended Posts

Var fick du 5 hojar i bredd ifrån det skrev jag inte, du fantiserar och hittar på som en snorvalp


OK hur menade du att en olycka med 5 hojar skulle ske?
Krävs det inte att dom kör nära varandra för att krascha samtidigt?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 128
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    37

  • Boa52

    27

  • kalasbullen

    11

  • Soengsang

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

11 minuter sedan, skrev Soengsang:


Det är naturligtvis som att svara på hur långt ett snöre är.
Långt, men beror naturligtvis på miljön, tex i Sverige med wireräcke kommer du inte långt.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

 

Nja, man räknar att om man gör en så kallad "low sider" alltså kanar ikull så tar sej hojen drygt en m/Km/h den åkte i när den gick ikull detta om hojen inte träffar något som minskar farten.

 

Wire-räckena har varit de svenska MC-åkarnas hat objekt i många år, hur bra är det att åka in i ett vanligt räcke blir min fråga, träffar du lågt dvs i stolparna under W-profilen(Amcoräcket för RR-åkarna) så är du lika körd som i wire-räcket då får man bara en konstig blick på sej, inget svar.

 

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör du vettigt och följer trafiken så är inte vajer räcken nåt problem både för bilar och Mc

Nu har du kommenterar varje meddelande från mig utom det där jag uppmanar dig att skicka en melon i backen i 50. Har detta gett dig en tankeställare?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev janne_h:

 


OK hur menade du att en olycka med 5 hojar skulle ske?
Krävs det inte att dom kör nära varandra för att krascha samtidigt?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

 

Kommer en grupp på 10-15 hojar samtidigt som en jycke korsar vägen så blir det lätt en strike.....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör du vettigt och följer trafiken så är inte vajer räcken nåt problem både för bilar och Mc

De har dödat ett flertal i Sverige på MC, de är ett stort problem.
Men helt säkert flest raceputtar på påskägg.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev janne_h:

 


OK hur menade du att en olycka med 5 hojar skulle ske?
Krävs det inte att dom kör nära varandra för att krascha samtidigt?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

som jag skrev tidigae ligger man på led, krachar den första har dom efter svårt att inte undvika krachs,

 Det vet du hur man kör när man är många, Spela inte dummare än vad du är

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Kommer en grupp på 10-15 hojar samtidigt som en jycke korsar vägen så blir det lätt en strike.....


Försök att köra i dessa hastigheter i klunga på allmän väg. Finns nog ingen förutom i eran fantasi som kör så. Kör man i klunga så är det i betydligt lägre hastigheter somyinte överstiger laglig hastighet.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Soengsang:


Det är naturligtvis som att svara på hur långt ett snöre är.
Långt, men beror naturligtvis på miljön, tex i Sverige med wireräcke kommer du inte långt.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Det är ju menigen med vireräcken, inte komma över på andra sidan

Link to comment
Dela på andra sajter

som jag skrev tidigae ligger man på led, krachar den första har dom efter svårt att inte undvika krachs,
 Det vet du hur man kör när man är många, Spela inte dummare än vad du är

Du har bevisligen 0 erfarenhet av att köra i dessa hastigheter. Naturligtvis håller man avståndet.
Men du skriver ganska mycket för att inte veta vad du pratar om.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev janne_h:

 


Försök att köra i dessa hastigheter i klunga på allmän väg. Finns nog ingen förutom i eran fantasi som kör så. Kör man i klunga så är det i betydligt lägre hastigheter somyinte överstiger laglig hastighet.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Herre gud det är ju det snacket starta om, Ni låg många Mc åkare efter varandra i klunga och du skrev att du körde i 180, Ni var många på led

Link to comment
Dela på andra sajter

Herre gud det är ju det snacket starta om, Ni låg många Mc åkare efter varandra i klunga och du skrev att du körde i 180, Ni var många på led


Och i tavelsjö kan man tydligen inte läsa innantill.
Det blir inte bättre för att du hittar på saker själv att argumentera med.
Jag har nämligen inte skrivit det.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev janne_h:


Du har bevisligen 0 erfarenhet av att köra i dessa hastigheter. Naturligtvis håller man avståndet.
Men du skriver ganska mycket för att inte veta vad du pratar om.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

Jag har erfarenheter om att köra fort men gör det inte på allmän väg, risk för att skada nån som inte har med min fortkörning att göra

oskyldig alltså

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har erfarenheter om att köra fort men gör det inte på allmän väg, risk för att skada nån som inte har med min fortkörning att göra
oskyldig alltså


Precis det jag menade.
Du kan inte överföra dina erfarenheter från bana och tro en massa saker hur dom är.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev janne_h:

 


Och i tavelsjö kan man tydligen inte läsa innantill.
Det blir inte bättre för att du hittar på saker själv att argumentera med.
Jag har nämligen inte skrivit det.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Läs i din första start på din reseberättelse, där du skriver om 180 och du hade tydligen din Thaifru med också, ansvarslöst

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har erfarenheter om att köra fort men gör det inte på allmän väg, risk för att skada nån som inte har med min fortkörning att göra
oskyldig alltså

Precis du har ingen erfarenhet av big bike på allmän väg och bör därför inte uttala dig om saker du inte vet.
På bana ligger man i klunga för att man tävlar. I verkligheten är det ingen tävling.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs i din första start på din reseberättelse, där du skriver om 180 och du hade tydligen din Thaifru med också, ansvarslöst


var menar du att jag skrivet att vi kör i klunga? Vilket det var frågan om för din fantasi att 5 mc klotar samtidigt,


Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev janne_h:


Precis du har ingen erfarenhet av big bike på allmän väg och bör därför inte uttala dig om saker du inte vet.
På bana ligger man i klunga för att man tävlar. I verkligheten är det ingen tävling.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

Vad vet du vad jag har för erfarenheter över huvudtaget, Kanske ingen tävling när man ligger efter varandra

men man vill inte släppa nån långt framför, därför menar jag krachar en blir det flera. Har åkt Mc, rally ,Snöskoter

så jag vet nog det mesta om fortkörning

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev janne_h:

 


var menar du att jag skrivet att vi kör i klunga? Vilket det var frågan om för din fantasi att 5 mc klotar samtidigt,


Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Menar du att du ligger 400-500 meter efter dom andra, tror jag inte på

Link to comment
Dela på andra sajter

kalasbullen
3 timmar sedan, skrev janne_h:

 

Dock är det väldiga risker för skador om man klotar i 50 utan hjälm. Det var min poäng.

Och ja jag har klotat i dessa hastigheter på en svensk motorväg. Dock var det 1984 så det är preskriberas.

Skinnet på huvudet sprack upp så dom fick sy för att hjälmen tryckte på så hårt. Ett spräckt skinn och skrapslador på knät då skinnstället gick hål där. En halvt avslagen framtand.

Vaknade upp på ambulansbåren. Var ca 3 dagar på sjukhus. Hade jag inte haft dessa skydd hade ingen på MPR vetat vem jag är.

Så ja jag har viss insikt i det jag pratar om även om det hände för 33 år sedan. Har sedan dess inte haft en enda olycka.

 

 

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

 

 

 

Ja det var ju otur för alla dina medtrafikanter och alla andra ut efter vägarna att du inte lärde dig något den gången.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var ju otur för alla dina medtrafikanter och alla andra ut efter vägarna att du inte lärde dig något den gången.


Och jag tycker att det är otur att du inte lär dig att skriva något med substans istället för att bara hoppa in i tråd efter tråd och ge andra pekpinnar.
Det du skriver kanske vore trovärdigt om du nån gång kunde producera en tråd själv.
Eller är verkliga livet så tråkigt så du inte har roligare för dig än att sitta på internetforum och kommentera andra hela tiden?


Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev janne_h:

 


Såg ett tv program på Thai tv där en mamma till en 14 årig kille, satt och grät ut i tv,. Då killen hade just ramlat omkull på en byväg i den låga hastighet som du kör i. (utan att ha druckit en droppe pilsner). Han slog i huvudet och vart hjärndöd.
Var tror du majoriteten av alla mc relaterade olyckor sker i Thailand?
Inte är det på motorvägar i alla fall.
Och majoriteten av dom som avlider saknade hjälm.
Det är naturligtvis stor risk att en hund sänker din moppe i mörkret trots låg fart när du puttrar hem i låg fart berusad utan hjälm på en hal grusväg på en thaimoppe som troligtvis har defekta bromsar, eftersom thailändare bara i bästa fall lagar något när det är rrasigt
Med dålig belysning.


Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

 

Är du säker på detta? Har för mig att de flesta dödsolyckorna sker på landsvägarna, enligt rapporter som brukar komma efter större helger typ Songkran.

Link to comment
Dela på andra sajter



Och jag tycker att det är otur att du inte lär dig att skriva något med substans istället för att bara hoppa in i tråd efter tråd och ge andra pekpinnar.
Det du skriver kanske vore trovärdigt om du nån gång kunde producera en tråd själv.
Eller är verkliga livet så tråkigt så du inte har roligare för dig än att sitta på internetforum och kommentera andra hela tiden?


Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk


Under sitt tidigare nick var han ju åtminstone lite fyndig, iaf i början innan det mest blev kiss o bajs.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On 2017-04-02 at 06:11, skrev Soengsang:


Under sitt tidigare nick var han ju åtminstone lite fyndig, iaf i början innan det mest blev kiss o bajs.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Hmm, det låter intressant. Vilket nick anser du att han hade tidigare?

Jag själv gissade ju en gång på BTT. Verkade ju lika verklighetsfrämmande tyckte jag då. Men där hade jag ju helt fel, tror jag nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt med min gamla Guzzi -71´a, den toppade nog inte mer än 140-150 km vilket jag inte testade så många gånger, mycket trevligare att ligga och puttra i 80-90 km.

 

Sålde denna snygging 1986 till Vimmerby och därefter tror jag att den såldes vidare till Vårgårda om nu någon sett den, den var ju inte så vanlig.

post-3132-0-32259500-1350012415_thumb.jpg.001bc4a9da6c3fb49b17a7fbedc7b511.jpgpost-3132-0-16096100-1350012431_thumb.jpg.c210fee48c5c2cb07801f143ad11538e.jpgpost-3132-0-34030900-1350012451_thumb.thumb.jpg.229bf791b26205c01ef689c1ee3b287a.jpg

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, det låter intressant. Vilket nick anser du att han hade tidigare?
Jag själv gissade ju en gång på BTT. Verkade ju lika verklighetsfrämmande tyckte jag då. Men där hade jag ju helt fel, tror jag nu.


Misstänker att det är banarne vi har att göra med?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...