Jump to content
IGNORERAD

En Mc tur till Ang Thong


janne_h

Recommended Posts

Granne med våran verkstad ligger en big bike shop.
Han som har den frågade om jag och Noy ville följa med dom på söndag (idag).
Vi möttes upp utanför hans shop kl 6.30 i morse
 
2d05ec6237deb075f73f03efb9a43609.jpg
 
Sedan begav vi oss mot rangsit vid en bensinstation och mötte upp dom andra.
 
dd99502064d6a1cad287d73f044e198b.jpg
 
b41314af5b204b35d98a10da99494a3f.jpg
 
292cdc567070fc7bfd25058b05df8e32.jpg
 
Sen bar det av.
Mach farten på 180 var lite högre än vad jag var van med.
Så jag hade lite problem att hänga med. Då min 650 cbr är mera motorsvag än dom andra flesta som körde kawa 800 cc hojar med runt 40 hästar mer än mig.
Men undan gick det.
Sen kom vi fram till templet.
 
1ee94322fa9f32eee0554df170d03d2a.jpg
 
29ba5b94bf763069a6e348754836bf68.jpg
 
1af662182428b1d50e4d369494827ccf.jpg
 
37d3e483093e82adfe1b5a4953484f0c.jpg
 
Sitter nu och softar och väntar innan vi åker och äter.
Får se om jag hinner med flera bilder?
 
Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 
 


"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 128
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    37

  • Boa52

    27

  • kalasbullen

    11

  • Soengsang

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 minuter sedan, skrev janne_h:

Mach farten på 180 var lite högre än vad jag var van med.

 

Vilka dårar. Vad kan möjligen vara nöjet att hålla en marshfart på 180 på allmän väg?

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Vilka dårar. Vad kan möjligen vara nöjet att hålla en marshfart på 180 på allmän väg?


Jag visste väl att detta skulle väcka fart talibanerna på MPR :)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Vilka dårar. Vad kan möjligen vara nöjet att hålla en marshfart på 180 på allmän väg?

Dom är väl rädda för lösa hundar ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev leifen:

Dom är väl rädda för lösa hundar ;) 

 

Eller att frun, sambon kommer efter på moppe och kollar dom så dom inte åker till mia noi.  ;-)

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

 


Jag visste väl att detta skulle väcka fart talibanerna på MPR :)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

 

Fart talibanerna...  :laugh:  Nä, jag tänkte mer på rubriken :

 

En Mc tur till Ang Thong

 

"En mc tur", förknippar jag mera som en sightseeingtur. Inte som "hur fort/snabbt kan vi komma fram till resmålet", vilket på Thailands vägar knappast kan vara avkopplande. Regler om lagstadgad hastighet och liknande bryr jag mig mindre om.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Vilka dårar. Vad kan möjligen vara nöjet att hålla en marshfart på 180 på allmän väg?

 

Verkligen, det är ju så otroligt ansvarslöst mot andra trafikanter.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Fart talibanerna...  [emoji23]  Nä, jag tänkte mer på rubriken :

 

En Mc tur till Ang Thong

 
"En mc tur", förknippar jag mera som en sightseeingtur. Inte som "hur fort/snabbt kan vi komma fram till resmålet", vilket på Thailands vägar knappast kan vara avkopplande. Regler om lagstadgad hastighet och liknande bryr jag mig mindre om.


Ja det är fantastiskt hur mån du verkar vara att vi ska koppla av. :)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev janne_h:

 


Ja det är fantastiskt hur mån du verkar vara att vi ska koppla av. :)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

 

Ska jag vara ärlig så tänkte jag nog mest på mig själv. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Verkligen, det är ju så otroligt ansvarslöst mot andra trafikanter.


Varför blir man inte förvånad att just du kommer med dylika kommentarer.

När man pratar om hastighet är det djävulens påfund.
När man pratar om styrfylla, så är det en naturlig del av den Thailändska kulturen som inte får kritiseras. :)

Börja googla efter forskning som styrker ditt påstående att hundar skäms istället. :)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Ska jag vara ärlig så tänkte jag nog mest på mig själv. [emoji4]


Tänkte väl det. :)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev janne_h:

 


Varför blir man inte förvånad att just du kommer med dylika kommentarer.

När man pratar om hastighet är det djävulens påfund.
När man pratar om styrfylla, så är det en naturlig del av den Thailändska kulturen som inte får kritiseras. :)

Börja googla efter forskning som styrker ditt påstående att hundar skäms istället. :)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Jag vet inte hur gammal du är men när jag var 18-20 år då var jag också dum.(du kommer att bli klokare med åren om du får leva)

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev janne_h:

 


Varför blir man inte förvånad att just du kommer med dylika kommentarer.

När man pratar om hastighet är det djävulens påfund.
När man pratar om styrfylla, så är det en naturlig del av den Thailändska kulturen som inte får kritiseras. :)

Börja googla efter forskning som styrker ditt påstående att hundar skäms istället. :)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Har du kört omkull och slagit i huvudet.

När fan påstod jag att det är okay med en styrfylla.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du kört omkull och slagit i huvudet.
När fan påstod jag att det är okay med en styrfylla.


Ber om ursäkt att jag skrev det i ett meddelande skrivet till dig, var mera generellt menat. Det finns många som tidigare gärna kritiserat Fortkörning Medans man nästan gått i falsett när det kritiseras att man dricker och kör.
Behöver inte nämna några namn. Dom vet nog om det själva.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan sak som kan vara bra om man cyklar(eller som jag kör mc)
Det är en vatten ryggsäck. Som är en vattensäck man har i ryggsäcken (eller speciell ryggsäck som är anpassad). Den har en liten slang med ventil som öppnar när man biter i den. Så man kan dricka vatten samtidigt som man kör.
Jag köpte min på sport avdelningen på fasion Island i Bangkok för länge sedan .
Men var där häromdagen och såg att dom fortfarande såldes.

705d28818755b4506a5e5a2ae829a478.jpg

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev janne_h:

En annan sak som kan vara bra om man cyklar(eller som jag kör mc)
Det är en vatten ryggsäck. Som är en vattensäck man har i ryggsäcken (eller speciell ryggsäck som är anpassad). Den har en liten slang med ventil som öppnar när man biter i den. Så man kan dricka vatten samtidigt som man kör.
Jag köpte min på sport avdelningen på fasion Island i Bangkok för länge sedan .
Men var där häromdagen och såg att dom fortfarande såldes.

705d28818755b4506a5e5a2ae829a478.jpg

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Spar ju tid, man kommer fram fortare till målet.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev janne_h:

Så jag hade lite problem att hänga med. Då min 650 cbr är mera motorsvag än dom andra

 

Har du kollat så den går på alla burkar? Min 150cc går ju i de hastigheterna om man vill. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Har du kollat så den går på alla burkar? Min 150cc går ju i de hastigheterna om man vill. [emoji4]


Nu är det inte topphastigheten vi snackar om utan axet.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Fart talibanerna...  :laugh:  Nä, jag tänkte mer på rubriken :

 

En Mc tur till Ang Thong

 

"En mc tur", förknippar jag mera som en sightseeingtur. Inte som "hur fort/snabbt kan vi komma fram till resmålet", vilket på Thailands vägar knappast kan vara avkopplande. Regler om lagstadgad hastighet och liknande bryr jag mig mindre om.

 

Jag trodde först att det var en ny hamburgare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är flera bilder som jag har fått skickat till mig på Line.

 

 

24114.jpg

767825.jpg

767826.jpg

S__16146440.jpg

S__16146443.jpg

S__16146445.jpg

S__16154629.jpg

S__16187396.jpg

S__16220183.jpg

S__16220188.jpg

S__16220199.jpg

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där templet i Ang Thong ligger bara några Km från byn där svärmor föddes!

Byn är känd för att de bygger trummor av en speciell modell, länga svarvade saker som bärs i axelrem.

Har varit där flera gånger, mycket släktingar kvar där uppe, trevligt, lite som Partille "Bo på landet, nära stan"

 

Länk till en turist tripp till området, trum-byn ingår: https://www.meetup.com/Thailand-Culture-travel-Meetup/events/218658318/

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
On 2017-03-12 at 03:33, skrev Nemo:

 

Vilka dårar. Vad kan möjligen vara nöjet att hålla en marshfart på 180 på allmän väg?

Den som inte är motorintresserad och växt upp med motorcyklar kan i de flesta fall inte förstå det nej.

MEN vi som gjort det har nog för det mesta en annan syn på det där.

Dårar, javisst håller absolut med. Men åtminstone i mitt fall, när jag i mogen ålder någon gång blivit övertalad att prova på en sån där monstermaskin, så händer nånting i huvudet när man kommer iväg och hissar upp den i de farter den är avsedd för. Man får då ett sådant adrenalinpåslag att det helt enkelt inte låter sig beskrivas. Man blir helt enkelt en annan människa.

I mitt fall får jag tacka vår Skapare att att jag föddes så tidigt att det inte fanns tillgång till dessa monstermaskiner när jag växte upp. Skulle det funnits det hade jag sannolikt inte kunnat skriva det här.

Det enda försvar jag kan komma på för ett sådant idi*tiskt beteende i trafiken, är att i takt med det där adrenalinpåslaget så blir man så vaken att det inte heller är lätt att beskriva. Kan naturligtvis inte jämföras med vakenhetsgraden hos en bilförare på utflykt med familjen.

 

F.ö. den som inte i unga år (16-20) kört motorcykel och då "rastat av sig", och kommer på ide'n att köpa sig en kraftig maskin vid 40+, säger jag bara: Gör inte det!

Jag hade en arbetskamrat som fick den ide'n när han var ca 45, vi pratade mycket om detta och vi köpte var sin MC då. Han var helt lyrisk, och skaffade alla skydd som fanns och gick även kurser i ämnet hur man kör fort, men säkert.

Han blev 47år.

 

 

Ändrades av Sakhon
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Sakhon:

Den som inte är motorintresserad och växt upp med motorcyklar kan i de flesta fall inte förstå det nej.

MEN vi som gjort det har nog för det mesta en annan syn på det där.

Dårar, javisst håller absolut med. Men åtminstone i mitt fall, när jag i mogen ålder någon gång blivit övertalad att prova på en sån där monstermaskin, så händer nånting i huvudet när man kommer iväg och hissar upp den i de farter den är avsedd för. Man får då ett sådant adrenalinpåslag att det helt enkelt inte låter sig beskrivas. Man blir helt enkelt en annan människa.

I mitt fall får jag tacka vår Skapare att att jag föddes så tidigt att det inte fanns tillgång till dessa monstermaskiner när jag växte upp. Skulle det funnits det hade jag sannolikt inte kunnat skriva det här.

Det enda försvar jag kan komma på för ett sådant idi*tiskt beteende i trafiken, är att i takt med det där adrenalinpåslaget så blir man så vaken att det inte heller är lätt att beskriva. Kan naturligtvis inte jämföras med vakenhetsgraden hos en bilförare på utflykt med familjen.

 

F.ö. den som inte i unga år (16-20) kört motorcykel och då "rastat av sig", och kommer på ide'n att köpa sig en kraftig maskin vid 40+, säger jag bara: Gör inte det!

Jag hade en arbetskamrat som fick den ide'n när han var ca 45, vi pratade mycket om detta och vi köpte var sin MC då. Han var helt lyrisk, och skaffade alla skydd som fanns och gick även kurser i ämnet hur man kör fort, men säkert.

Han blev 47år.

 

 

Alla brukar bli så gammal när man åker i 180 km, 90 kilo utan hjärna. Janne jämför det när man åker i ca 30-40 på

en byaväg och har druckit några pilsner. Då funderar vem som är hjärndöd, Jag har och är motorintreserad men

när jag körde fort, Rally, gjorde jag det på avlysta vägar att göra det itrafiken med andra trafikanter, då finns inte

många hjärnceller kvar. Sorry jag svarade dej men menade mest Janne

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-03-12 at 08:59, skrev janne_h:

 


Nu är det inte topphastigheten vi snackar om utan axet.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Du har ju egen firma säger du men du skriver och uppträder som om du skulle vara 18 år både när det gäller firman och Mc körning

Egen firma och skriver här flera dar i rad ?. Vill man köra fort vilket är kul hitta för fan en bana där ni kan leka, Jag vill inte möte 10

idi*ter som kommer i 180 km, idi*t

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen är du som en liten pojke som vill skryta ,ooo jag körde jättefort, Herregud mäniska hur dum får man vara:rap:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...