Jump to content
IGNORERAD

En Mc tur till Ang Thong


janne_h

Recommended Posts

Kenneth4618

Men Boa då! Det är ju tre och en halv timme kvar till fredag :haha:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 128
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    37

  • Boa52

    27

  • kalasbullen

    11

  • Soengsang

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2017-03-12 at 16:50, skrev Tommy:

Det där templet i Ang Thong ligger bara några Km från byn där svärmor föddes!

Byn är känd för att de bygger trummor av en speciell modell, länga svarvade saker som bärs i axelrem.

Har varit där flera gånger, mycket släktingar kvar där uppe, trevligt, lite som Partille "Bo på landet, nära stan"

 

Länk till en turist tripp till området, trum-byn ingår: https://www.meetup.com/Thailand-Culture-travel-Meetup/events/218658318/

 

MVH Tommy

 

Var dit över dagen 2010 mycket imponerade staty av Buddha

2010.thumb.jpg.b41d0355b4ebe18e10c53d9d8c21faa6.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Men Boa då! Det är ju tre och en halv timme kvar till fredag :haha:

Ja men fan när en människa är så dum och skryter om det också, då fattas det nåt. Bilderna och resan skulle

vara fint att se men som en snorunge vill han skryta hur fort han kör på allmän väg . Dubbel HUVA

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hur fan orkar Tavelsjöfånen mm gnälla som obstinata klimakteriekärringar, jag tycker det också är mindre begåvat att macha i 180km/h, men ge fan i o sabba alla trådar med er moral o präktighetspredikan, håll er åtminstone ifrån bildtrådar!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Men hur fan orkar Tavelsjöfånen mm gnälla som obstinata klimakteriekärringar, jag tycker det också är mindre begåvat att macha i 180km/h, men ge fan i o sabba alla trådar med er moral o präktighetspredikan, håll er åtminstone ifrån bildtrådar!

Undrar om inte du är den störtsa klimakteriegubben i forumet, spelar väl ingen roll om det är en bildtråd

om mannen bakom den är heldum och skriver som en snorvalp. Du tycker det är vettigt att köra 180 i en

 trafikerad väg även om han visar fina bilder. Dumskallen behövde ju nte snacka om 180 km bara visa fina bilder

Men det är ju för han fungerar som en 18 åring

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Sakhon:

 

F.ö. den som inte i unga år (16-20) kört motorcykel och då "rastat av sig", och kommer på ide'n att köpa sig en kraftig maskin vid 40+, säger jag bara: Gör inte det!

Jag hade en arbetskamrat som fick den ide'n när han var ca 45, vi pratade mycket om detta och vi köpte var sin MC då. Han var helt lyrisk, och skaffade alla skydd som fanns och gick även kurser i ämnet hur man kör fort, men säkert.

Han blev 47år.

 

 

Tog MC-kort som 40-åring, övningskörde på min helt nya Yamaha 1300XJR, en lagom stor MC för mej...

Mycket smidig hoj och rätt snabb ock.

Minns ett tillfälle då vi körde landsväg (på väg till Bike meet på High Chaparall i mörkaste Småland), Rätt vad det var for fan i mej...

Vred gashandtaget till fullt...

Någonstans vid 200 Km/h försvann allt ljud, en märklig känsla!

Körde vidare ett tag och noterade 235 Km/h på mätaren, och tänkte "det räcker för idag", sänkte farten avsevärt, men såg efter ett tag att jag körde 160, på 90-väg...

saktade ner till krypfart, ca 140...

Tittade bakåt och såg inget spår av min körskollärare (som körde HD...).

Stannade på en P-ficka och fick vänta några minuter, sen kom de, "Vi glömde berätta att det var en massa poliskontroller på sträckan igår, så vi tog det lite lugnt sa Janne" (Inte Janne H)...

Sen körde vi lagligt resten av sträckan till festen.

 

Hände flera gånger att det gick lite för fort, sålde hojen några år senare när jag flyttat till Thailand, bäst så.

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Tommy, att det gick bra för dig.

Nej, alla kör inte ihjäl sig, långt därifrån, men risken tror jag stiger avsevärt.

Och visst händer nåt konstigt i huvudet vid ett sådant tillfälle, eller hur?

Förresten, jag tror det var exakt en sådan modell min kompis körde.

Ändrades av Sakhon
Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Sakhon:

Grattis Tommy, att det gick bra för dig.

Nej, alla kör inte ihjäl sig, långt därifrån, men risken tror jag stiger avsevärt.

Och visst händer nåt konstigt i huvudet vid ett sådant tillfälle, eller hur?

Förresten, jag tror det var exakt en sådan modell min kompis körde.

Jo, det är märkligt, kör nästan aldrig mer än 10% för fort i bil, även om den kan göra samma fart som Yamahan kunde, hade ju räckt med en gråsparv i framfälgen, för att tappa balansen...

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla brukar bli så gammal när man åker i 180 km, 90 kilo utan hjärna. Janne jämför det när man åker i ca 30-40 på

en byaväg och har druckit några pilsner. Då funderar vem som är hjärndöd, Jag har och är motorintreserad men

när jag körde fort, Rally, gjorde jag det på avlysta vägar att göra det itrafiken med andra trafikanter, då finns inte

många hjärnceller kvar. Sorry jag svarade dej men menade mest Janne

 

Nja nu är det väl i första hand inte medlemmar som druckit på en byväg med några bira som fått skrapor av mig. Utan medlemmar som kört hem från barer i efter att ha druckit Pattaya som exempel och försvarar detta. Det är otvivelaktigt så att alkoholen i den Thailändska trafiken är det som skördar mest trafikoffer ihop med att man inte använder hjälm.

Noterade för övrigt här igår när jag körde in till Australiens ambassad att alla mc förare jag såg hade hjälm på sig. Samt dom flesta passagerare vilket är positivt.

Och i IL,s fall så har han ju åkt förbi poliskontroll med öl i handen.

Det är naturligtvis inte helt försvarbart att köra i 180. Men på en spikrak motorväg med bra sikt är det nog relativt säkert. Och framför allt som Sakhon beskriver så skärper man sinnet enormt. Dock avstår jag vid dessa tillfällen att ens sippa en öl. Eftersom sinnet slöas ner enormt när man dricker, så är det bara.

Såg på tv om mamman till en 14 årig kille som ramlat på en byväg med moppen utan hjälm i dessa hastigheter du och IL kör. Han slutade som hjärndöd. Hans organ hade tydligen hjälpt 7 andra personer. Så att köra i dessa låga hastigheter på en grusiga byväg utan hjälm och dessutom påverkad höjer risken för att skada sig enormt mer än du tror.

 

Personligen använder jag alltid hjälm jacka med ryggplatta axel och armbågs skydd.

Att börja som IL försvara sig med att det är varmt och därav inte sätta på sig hjälm är ju rent nonsens.

 

Och nej du möter inte mig i dessa hastigheter så till vida du inte kör på fel kör riktning mototvägen. [emoji4]

 

Vad gäller din kommentar om hjärnceller så låter jag bli att kommentera den annat än att dina alster på forumet talar för sig själv angående dina hjärnceller. [emoji4]

 

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev janne_h:

Det är naturligtvis inte helt försvarbart att köra i 180. Men på en spikrak motorväg med bra sikt är det nog relativt säkert.

 

Nu villa jag inte tjafsa om er hastighet, med du skrev att ni machade 180 under er tur, det var väl knappast spikrakväg hela turen?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Nu villa jag inte tjafsa om er hastighet, med du skrev att ni machade 180 under er tur, det var väl knappast spikrakväg hela turen?


Kanske inte exakt men motorväg hela vägen där dom högre hastigheterna gick.
Sen är det ju så att i jämförelse med en bil som dom flesta kör som klagar så har ju en modern motorcykel både annorlunda egenskaper i ax och bromsförmåga (även om det diskuterats tidigare angående bilars 4 bromsar) då en motorcykel väger så mycket mindre.
Men det är klart ser man krasst på det så är det ju alltid säkrare att köra i 100 än 180.
Dock vidhåller jag alla dagar i veckan att det är mycket farligare att köra med en moppe i mörkret på en grusväg lagom berusad!

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev janne_h:

 

Nja nu är det väl i första hand inte medlemmar som druckit på en byväg med några bira som fått skrapor av mig. Utan medlemmar som kört hem från barer i efter att ha druckit Pattaya som exempel och försvarar detta. Det är otvivelaktigt så att alkoholen i den Thailändska trafiken är det som skördar mest trafikoffer ihop med att man inte använder hjälm.

Noterade för övrigt här igår när jag körde in till Australiens ambassad att alla mc förare jag såg hade hjälm på sig. Samt dom flesta passagerare vilket är positivt.

Och i IL,s fall så har han ju åkt förbi poliskontroll med öl i handen.

Det är naturligtvis inte helt försvarbart att köra i 180. Men på en spikrak motorväg med bra sikt är det nog relativt säkert. Och framför allt som Sakhon beskriver så skärper man sinnet enormt. Dock avstår jag vid dessa tillfällen att ens sippa en öl. Eftersom sinnet slöas ner enormt när man dricker, så är det bara.

Såg på tv om mamman till en 14 årig kille som ramlat på en byväg med moppen utan hjälm i dessa hastigheter du och IL kör. Han slutade som hjärndöd. Hans organ hade tydligen hjälpt 7 andra personer. Så att köra i dessa låga hastigheter på en grusiga byväg utan hjälm och dessutom påverkad höjer risken för att skada sig enormt mer än du tror.

 

Personligen använder jag alltid hjälm jacka med ryggplatta axel och armbågs skydd.

Att börja som IL försvara sig med att det är varmt och därav inte sätta på sig hjälm är ju rent nonsens.

 

Och nej du möter inte mig i dessa hastigheter så till vida du inte kör på fel kör riktning mototvägen. emoji4.png

 

Vad gäller din kommentar om hjärnceller så låter jag bli att kommentera den annat än att dina alster på forumet talar för sig själv angående dina hjärnceller. emoji4.png

 

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

 

 

 

Klart jag eller nån annan möter er om ni krachar i 180, det blir ju som en hagelskur av mc och gubbar. Man kan skada sej

<om man går också men det är en dj skillnad mot att utsätta ANDRA MÄNNISKOR FÖR FARA

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart jag eller nån annan möter er om ni krachar i 180, det blir ju som en hagelskur av mc och gubbar. Man kan skada sej

Kör du på fel sida vägen eller?

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var en sådan galning är fortfarande, åkte hem från ringen machade 160,70 ungefär en timme åt gången.

Sen var det dag att tanka äta dricka OBS vatten, körde 120 mil på ett dygn.

Men dagsläget är våra så kallad vägar i så dåligt skick att jag sålde hojen, finns inga småvägar som man kan rasta hojen på riktigt längre.

Funderar på att köpa en endurohoj i sommar, så om andan faller på igen..

 

207253_413801545375703_1610704748_n.jpg.79d6b556ac2db59d389227e4e9ac8a7d.jpg

 

   FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var en sådan galning är fortfarande, åkte hem från ringen machade 160,70 ungefär en timme åt gången.
Sen var det dag att tanka äta dricka OBS vatten, körde 120 mil på ett dygn.
Men dagsläget är våra så kallad vägar i så dåligt skick att jag sålde hojen, finns inga småvägar som man kan rasta hojen på riktigt längre.
Funderar på att köpa en endurohoj i sommar, så om andan faller på igen..
 
207253_413801545375703_1610704748_n.jpg.79d6b556ac2db59d389227e4e9ac8a7d.jpg
 
   FF


Helt underbart FF!
Vi får träffas någon gång och diskutera hojar!

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev janne_h:

 

Nja nu är det väl i första hand inte medlemmar som druckit på en byväg med några bira som fått skrapor av mig. Utan medlemmar som kört hem från barer i efter att ha druckit Pattaya som exempel och försvarar detta. Det är otvivelaktigt så att alkoholen i den Thailändska trafiken är det som skördar mest trafikoffer ihop med att man inte använder hjälm.

Noterade för övrigt här igår när jag körde in till Australiens ambassad att alla mc förare jag såg hade hjälm på sig. Samt dom flesta passagerare vilket är positivt.

Och i IL,s fall så har han ju åkt förbi poliskontroll med öl i handen.

Det är naturligtvis inte helt försvarbart att köra i 180. Men på en spikrak motorväg med bra sikt är det nog relativt säkert. Och framför allt som Sakhon beskriver så skärper man sinnet enormt. Dock avstår jag vid dessa tillfällen att ens sippa en öl. Eftersom sinnet slöas ner enormt när man dricker, så är det bara.

Såg på tv om mamman till en 14 årig kille som ramlat på en byväg med moppen utan hjälm i dessa hastigheter du och IL kör. Han slutade som hjärndöd. Hans organ hade tydligen hjälpt 7 andra personer. Så att köra i dessa låga hastigheter på en grusiga byväg utan hjälm och dessutom påverkad höjer risken för att skada sig enormt mer än du tror.

 

Personligen använder jag alltid hjälm jacka med ryggplatta axel och armbågs skydd.

Att börja som IL försvara sig med att det är varmt och därav inte sätta på sig hjälm är ju rent nonsens.

 

Och nej du möter inte mig i dessa hastigheter så till vida du inte kör på fel kör riktning mototvägen. emoji4.png

 

Vad gäller din kommentar om hjärnceller så låter jag bli att kommentera den annat än att dina alster på forumet talar för sig själv angående dina hjärnceller. emoji4.png

 

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

 

 

 

 

Ja dom alsterna är några av dom mest läsvärda här, tillskillnad från vissa andra skribenters ``skitsnack´´

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Odin:

 

Ja dom alsterna är några av dom mest läsvärda här, tillskillnad från vissa andra skribenters ``skitsnack´´

 

Haha du tog det på rätt (menat) sätt. Tackar ödmjukast..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Haha du tog det på rätt (menat) sätt. Tackar ödmjukast..


Ha ha känner dig tillräckligt bra för att veta att du aldrig skulle skriva något fientligt!
[emoji14]

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

kalasbullen

Ja jag vet faktiskt inte vad jag skulle föredra att köra på samma väg som, en halvfull på moppe i 50km/h eller en nykter i 180 km/h.

 

Men jag tror, om jag fick välja så blir det den halvfulla i 50km/h.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev kalasbullen:

Ja jag vet faktiskt inte vad jag skulle föredra att köra på samma väg som, en halvfull på moppe i 50km/h eller en nykter i 180 km/h.

 

Men jag tror, om jag fick välja så blir det den halvfulla i 50km/h.

 

Om du möter mig på en väg i för hög fart, så håller jag på min sida, hoppas att du håller den andra sidan.

Så garanter jag att mötet är helt utan risk för dig..

 

   FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev FF:

 

Om du möter mig på en väg i för hög fart, så håller jag på min sida, hoppas att du håller den andra sidan.

Så garanter jag att mötet är helt utan risk för dig..

 

   FF

Kör du i 180 är du en fara för alla även vilken sida det är på vägen. Fattar inte att ni försvarar att man kör så fort på allmän väg

som jag skrev ,kraschar man i 180 blir många oskyldiga skadade bara för att nån vill leka. Lek på en avhyst bana förböveln 

eller väx upp, det nog det bästa

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Boa52:

Kör du i 180 är du en fara för alla även vilken sida det är på vägen. Fattar inte att ni försvarar att man kör så fort på allmän väg

som jag skrev ,kraschar man i 180 blir många oskyldiga skadade bara för att nån vill leka. Lek på en avhyst bana förböveln 

eller väx upp, det nog det bästa

Nu garanterar jag kört en massa mil på Svenska banor, bilden är tagen på svieastad bana har kört på ganska många i hela Sverige.

Och på vägar här hemma så kör alldeles för fort utan att du o andra riskerar era liv, man kan fort utan att riskera andras liv på rätta ställen..

 

     FF 

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev FF:

Nu garanterar jag kört en massa mil på Svenska banor, bilden är tagen på svieastad bana har kört på ganska många i hela Sverige.

Och på vägar här hemma så kör alldeles för fort utan att du o andra riskerar era liv, man kan fort utan att riskera andras liv på rätta ställen..

 

     FF 

Bra du kör på bana men tro inte att du är världsbäst för det och du vet alldrig vad du möter, kanske en som inte tänker som du

Link to comment
Dela på andra sajter

kalasbullen
41 minuter sedan, skrev FF:

 

Om du möter mig på en väg i för hög fart, så håller jag på min sida, hoppas att du håller den andra sidan.

Så garanter jag att mötet är helt utan risk för dig..

 

   FF

Jaha du. Det var ju bra.

Men om du möter någon annan på fel sida då och i din höga hastighet kommer över på andra sidan vägen?

 

Fast så långt ska man inte tänka eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...