Jump to content
IGNORERAD

Utpressning


lillamannen

Recommended Posts

34 minuter sedan, skrev lillamannen:

Städaren har sökt arbetstillstånd, men ej fått det beviljat ännu.

 

Städaren fruktar ej för sitt liv vad jag vet, det är tolken som är hotat med sitt liv om hon ej går till immigration i morgon måndag.

 

Tolken har en Svensk pojkvän sedan nyligen (3 månader) och han tror att de försöker pressa honom på stålar.

 

Betala inga pengar direkt till polisen.....

Varför skulle en person som tolkar bli hotad till livet? 

Vad säger ägarna till företaget? 

Är det "tolken" som är boven i dramat?......drar ihop en story med hjälp av några "friends" för att mjölka farangen på pengar...

Skulle råda svenske pojkvännen att packa suitcasen och dra... 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 74
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    13

  • Soengsang

    11

  • lillamannen

    7

  • Nemo

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

lillamannen
3 minuter sedan, skrev Havet:

Betala inga pengar direkt till polisen.....

Varför skulle en person som tolkar bli hotad till livet? 

Vad säger ägarna till företaget? 

Är det "tolken" som är boven i dramat?......drar ihop en story med hjälp av några "friends" för att mjölka farangen på pengar...

Skulle råda svenske pojkvännen att packa suitcasen och dra... 

Detta tror jag med

 

Är det "tolken" som är boven i dramat?......drar ihop en story med hjälp av några "friends" för att mjölka farangen på pengar...

Skulle råda svenske pojkvännen att packa suitcasen och dra... 

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev lillamannen:

Städaren har sökt arbetstillstånd, men ej fått det beviljat ännu.

 

Städaren fruktar ej för sitt liv vad jag vet, det är tolken som är hotat med sitt liv om hon ej går till immigration i morgon måndag.

 

Tolken har en Svensk pojkvän sedan nyligen (3 månader) och han tror att de försöker pressa honom på stålar.

 

 

Börjar bli rörigt nu. Städaren har sökt WP (fast hon jobbar inte som städare, kanske börjar med det när WP är klart? :rolleyes:) så långt är jag med. Nu är det tydligen tolken (vilken inte ens är anställd på firman) som är hotad till livet av okänd anledning om hon inte går till Immi. Hon (tolken) har även en svensk pojkvän :wub: som har fått för sig att någon är ute efter hans pengar. Vad har han för anknytning till firman med ofullständiga arbetstillstånd?

 

Jag följer med intresse fortsättningen i den här storyn. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

lillamannen
Precis nyss, skrev Nemo:

 

Börjar bli rörigt nu. Städaren har sökt WP (fast hon jobbar inte som städare, kanske börjar med det när WP är klart? :rolleyes:) så långt är jag med. Nu är det tydligen tolken (vilken inte ens är anställd på firman) som är hotad till livet av okänd anledning om hon inte går till Immi. Hon (tolken) har även en svensk pojkvän :wub: som har fått för sig att någon är ute efter hans pengar. Vad har han för anknytning till firman med ofullständiga arbetstillstånd?

 

Jag följer med intresse fortsättningen i den här storyn. :)

Dykfirman har flera butiker, så tolken jobbar ej i samma butik, men samma firma som städerskan skulle jobba i.

 

Ja att tolkens pojkvän inbillar sig att någon försöker blåsa han på pengar p.g.a. att tolken skulle vara hotad till livet om hon ej skulle infinna sig hos immigration i morgon, därför startade jag denna tråd och undrar hur ni tänker i detta 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev lillamannen:

Dykfirman har flera butiker, så tolken jobbar ej i samma butik, men samma firma som städerskan skulle jobba i.

 

Ja att tolkens pojkvän inbillar sig att någon försöker blåsa han på pengar p.g.a. att tolken skulle vara hotad till livet om hon ej skulle infinna sig hos immigration i morgon, därför startade jag denna tråd och undrar hur ni tänker i detta 

 

Vad skall hon på Immi att göra? Vem hotar henne till livet och varför?

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är en sån där tråd som jag funderade på att städa och ge nån varning hit och dit (mest dit). 

Det är ju en intressant tråd.

 

Men sen tänkte jag att om man vill ha en tråd som håller sig seriös, så kan man lägga lite extra tid på att formulera sig och se till att läsaren förstår situationen och problemet.

 

Det jag vill säga är att tråden blev inte direkt rörigare med dessa Off topic-inlägg, snarare mer intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Surin P3:

Detta är en sån där tråd som jag funderade på att städa och ge nån varning hit och dit (mest dit). 

Det är ju en intressant tråd.

 

Men sen tänkte jag att om man vill ha en tråd som håller sig seriös, så kan man lägga lite extra tid på att formulera sig och se till att läsaren förstår situationen och problemet.

 

Det jag vill säga är att tråden blev inte direkt rörigare med dessa Off topic-inlägg, snarare mer intressant.

Om off topic gjorde tråden mera intressant är väl kanske beroende på vad man har för förväntningar. Jag tycker nog att off topic inläggen mest gjorde tråden längre. Vill man läsa en kortare version så kan man helt enkelt hoppa sida 2 och 3.

 

Här kanske vore läge att experimentera med en ny variant av tråd. Där man kan välja om man vill läsa en tråd med både on topic och off topic, eller om man vill läsa en tråd avskalad från off topic. Det borde väl vara möjligt att markerar off topic inläggen, och sedan sortera bort dessa för en som väljer att läsa on topic.

 

Naturligtvis så tar det en massa energi för moderatorerna att markera inläggen. Fast vore det inte roligt med ett försök? Kan senare vidareutvecklas genom t.ex off topic poäng. När man fått ihop ett antal off topic inlägg, får man en varning.

Det här inlägget skulle säkert kvalificera sig som ett off topic. Men i en ny tråd skulle det vara on topic.   

Link to comment
Dela på andra sajter

 

59 minuter sedan, skrev Wangthong:

Om off topic gjorde tråden mera intressant är väl kanske beroende på vad man har för förväntningar. Jag tycker nog att off topic inläggen mest gjorde tråden längre. Vill man läsa en kortare version så kan man helt enkelt hoppa sida 2 och 3.

 

Här kanske vore läge att experimentera med en ny variant av tråd. Där man kan välja om man vill läsa en tråd med både on topic och off topic, eller om man vill läsa en tråd avskalad från off topic. Det borde väl vara möjligt att markerar off topic inläggen, och sedan sortera bort dessa för en som väljer att läsa on topic.

 

Naturligtvis så tar det en massa energi för moderatorerna att markera inläggen. Fast vore det inte roligt med ett försök? Kan senare vidareutvecklas genom t.ex off topic poäng. När man fått ihop ett antal off topic inlägg, får man en varning.

Det här inlägget skulle säkert kvalificera sig som ett off topic. Men i en ny tråd skulle det vara on topic.   

Det bästa med detta forum är ju att man får gå lite off topic ibland utan att moderötterna får hybris. Som i verkliga livet hamna diskussionerna ibland på sidospår så det är väl inte så konstigt om det även sker på ett diskussionsforum.

Så poängsystemet var ett dåligt förslag. Inte minst hade du väl själv fått minus poäng för ditt off topic inlägg.

 

Osäker dock om den här tråden verkligen är seriös med tanke på TS minst sagt vaga beskrivningar av händelseförloppet.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

kalasbullen
8 timmar sedan, skrev lillamannen:

Dykfirman har flera butiker, så tolken jobbar ej i samma butik, men samma firma som städerskan skulle jobba i.

 

Ja att tolkens pojkvän inbillar sig att någon försöker blåsa han på pengar p.g.a. att tolken skulle vara hotad till livet om hon ej skulle infinna sig hos immigration i morgon, därför startade jag denna tråd och undrar hur ni tänker i detta 

Ja hur gick det nu då? Detta var ju intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa vore nog om någon välbärgat medlen  hyrde en riktig bamsig n____r som åkte till lappmarkerna och tog en viss person i röven tills ödmjukenheten växte fram.

Kanske hälsar han med lätt handviftning nästa gång.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Mankan:

 

Det bästa med detta forum är ju att man får gå lite off topic ibland utan att moderötterna får hybris. Som i verkliga livet hamna diskussionerna ibland på sidospår så det är väl inte så konstigt om det även sker på ett diskussionsforum.

Så poängsystemet var ett dåligt förslag. Inte minst hade du väl själv fått minus poäng för ditt off topic inlägg.

 

Osäker dock om den här tråden verkligen är seriös med tanke på TS minst sagt vaga beskrivningar av händelseförloppet.

Det är det vi inte vet. Det kanske finns massor med medlemmar som inte tycker om att läsa inlägg efter inlägg som är off topic när de i själva verket är intresserade av topic. 

Nu har jag gjort mig förtjänt av ett off topic poäng till! 

 

Vad jag vet finns det ingen riktig undersökning på om medlemmarna föredrar off topic eller topic. Men du verkar ju veta så du kanske kan länka dit. Finns det inget intresse av det har jag skrivit ytterligare några rader i onödan och off topic. Är väl inte konstigare än så. Att hålla trådarna on topic hela tiden är naturligtvis en utopi.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

lillamannen
21 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Vad skall hon på Immi att göra? Vem hotar henne till livet och varför?

Tolken ska till immigration för att tolka Thai-Engelska till dykfirmans Italienska ägare, vem som hotar vet ej. 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev lillamannen:

Tolken ska till immigration för att tolka Thai-Engelska till dykfirmans Italienska ägare, vem som hotar vet ej. 

 

Oki. Men det finns ju även thailändska ägare till dykfirman (51%) som borde kunna engelska. Varför måste de anlita/tvinga den här tolken till detta om hon nu inte vill?

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Wangthong:

Det är det vi inte vet. Det kanske finns massor med medlemmar som inte tycker om att läsa inlägg efter inlägg som är off topic när de i själva verket är intresserade av topic. 

Nu har jag gjort mig förtjänt av ett off topic poäng till! 

 

Vad jag vet finns det ingen riktig undersökning på om medlemmarna föredrar off topic eller topic. Men du verkar ju veta så du kanske kan länka dit. Finns det inget intresse av det har jag skrivit ytterligare några rader i onödan och off topic. Är väl inte konstigare än så. Att hålla trådarna on topic hela tiden är naturligtvis en utopi.

 

De som vill att moderaterna ska hålla renare får gärna starta en öppen grupp och moderera själv.

Lätt att starta och sköta själv.

Win-win för alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

De som vill att moderaterna ska hålla renare får gärna starta en öppen grupp och moderera själv.

Lätt att starta och sköta själv.

Win-win för alla.

Jasså...är det bara moderater som modererar här på forumet? Ja ja, jag hade väl mina aningar.. ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

lillamannen

När tolkens Svenska pojkvän började packa sin väska tidigt i morse, så ändrade hon sig och har nu sagt upp sig på dykfirman och även fått innestående lön.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev lillamannen:

När tolkens Svenska pojkvän började packa sin väska tidigt i morse, så ändrade hon sig och har nu sagt upp sig på dykfirman och även fått innestående lön.

jaha...där ser man

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev lillamannen:

När tolkens Svenska pojkvän började packa sin väska tidigt i morse, så ändrade hon sig och har nu sagt upp sig på dykfirman och även fått innestående lön.

 

Hur går det för städaren utan wp som blev receptionist då?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev lillamannen:

Tolken ska till immigration för att tolka Thai-Engelska till dykfirmans Italienska ägare, vem som hotar vet ej. 

Har inte Immigrations egen personal som pratar engelska?

 

De kan ju inte vara helt ovanligt att man måste kommunicera på engelska när man har det jobbet. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså...är det bara moderater som modererar här på forumet? Ja ja, jag hade väl mina aningar.. [emoji6]
 
Fritz..

Tror det, de kan väl inte admistrera?

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Har inte Immigrations egen personal som pratar engelska?

 

De kan ju inte vara helt ovanligt att man måste kommunicera på engelska när man har det jobbet. 

Visst har de folk som kan Engelska.

På Immigration i Jomtien så jobbar det tom en utlänning, han ser ut att vara Brittisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Fritz:

Jasså...är det bara moderater som modererar här på forumet? Ja ja, jag hade väl mina aningar.. ;)

 

Fritz..

 

Ja, det är fler än dykare som behöver tolkar... :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Havet:

Visst har de folk som kan Engelska.

På Immigration i Jomtien så jobbar det tom en utlänning, han ser ut att vara Brittisk.

 

Rödlätt? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Havet:

Visst har de folk som kan Engelska.

På Immigration i Jomtien så jobbar det tom en utlänning, han ser ut att vara Brittisk.

Minst två vad jag sett. Engelsmannen känner jag personligen, han har jobbat på engelska ambassaden innan han pensionerades och den andra gissar jag är fransman. Mycket trevliga och hjälpsamma människor båda två.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...