Jump to content
IGNORERAD

Kaos på Suvarnabhumi

leifen

Recommended Posts

Rapporter om köer till IM som sträcker sig ända ut till incheckningsområdet florerar i media.

Passagerare somhar missat sina flyg.
Strejker hos en del av personal vid security/bagagehantering skapar förseningar samt att en landningsbana skall stängas ner i veckan i två månader.

Det gäller att försöka vara i god tid framöver.

http://huahinexpatnews.com/?p=4367

http://www.kenkoh.asia/asia-travel-news/protests-happening-Bangkok-suvarnabhumi-airport/

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

• Svar 47
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• andrejsdenruskige

6

• leifen

5

• samet

5

• Soengsang

4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Igår morse vid sex-tiden flöt det på riktigt bra iallafall, har nog aldrig varit med om att det gått så snabbt varken i passkontrollen eller säkerhetskontrollen tidigare. Men det var i och för sig inte så mycket folk i köerna vid den tiden.

Dela på andra sajter

Om man nu skulle trotts allt missa sitt flyg men man har varit där minst 2 Tim innan. Vems blir felet då? Incheckningeller brukar i vissa fall ändå inte öppna flera timmar innan.

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Om man nu skulle trotts allt missa sitt flyg men man har varit där minst 2 Tim innan. Vems blir felet då? Incheckningeller brukar i vissa fall ändå inte öppna flera timmar innan.

Vems fel? Måste ju vara juntans fel.

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Minst tre timmar före öppnar dom för internationella flighter.

Thai är öppet non stop 

Dela på andra sajter

Qatar brukar alltid bjuda på fastlane, dvs man går i samma imigration som flygpersonal mm. Tror man kan köpa sådana kuponger, vet ite var eller hur mkt de kostar, nån som vet?

Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev leifen:

Minst tre timmar före öppnar dom för internationella flighter.

Thai är öppet non stop 

Och det har dom gått ut med? Inget hört eller sett. Förra året öppna det inte 2tim innan (Aeroflot). Gäller antagligen inte alla flygbolag.

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Och det har dom gått ut med? Inget hört eller sett. Förra året öppna det inte 2tim innan (Aeroflot). Gäller antagligen inte alla flygbolag.

Tror det brukar stå i bokning/biljett tillsammans med tid för boarding och när gate close.

Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Lite olika för olika bolag.

Många öppnar 3 timmar innan, men inte alla.

Men skulle nog vilja påstå att 3 timmar är standard på internationella flygningar på de flesta flygplatser.

Andra tider skulle jag se som undantag.

Dela på andra sajter

Flög med Qatar A380 i april förra året och de öppnade två timmar före och närmare 500 personer ska igenom bara till det planet. Han inte skita fördigt efter att jag var förbi passkontrollen än mindre äta något. Flög hem förra veckan och kön började strax efter säkerhetskontrollen. dvs långt före passkontrollen.

//P

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev fiskarn:

Flög med Qatar A380 i april förra året och de öppnade två timmar före och närmare 500 personer ska igenom bara till det planet. Han inte skita fördigt efter att jag var förbi passkontrollen än mindre äta något. Flög hem förra veckan och kön började strax efter säkerhetskontrollen. dvs långt före passkontrollen.

:rotfl: 

Sprang du till planet med byxorna nere och en skitkorv dinglandes mellan benen eller? 

Igår öppnade Qatar 3 timmar innan. 

Dela på andra sajter

Såhär var kön i slutet på januari.

Kö till rulltrappan upp till säkerhetskontrollen.

Gissar att det tog sin lilla tid!

WP_20170122_08_43_36_Pro_thumb_jpg_cad4af369bbac65bf187af8a6ac62203.jpg

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
20 timmar sedan, skrev Raggmunken:

Igår morse vid sex-tiden flöt det på riktigt bra iallafall, har nog aldrig varit med om att det gått så snabbt varken i passkontrollen eller säkerhetskontrollen tidigare. Men det var i och för sig inte så mycket folk i köerna vid den tiden.

Själv har jag varit med om två långa köer, men det betas av relativt snabbt.

Samets bild visar hur det såg ut dessa gånger.

Kan vara för att det bara finns 6st scanners?

Nåja, förbättringspotential finns.

Det ser ju även olika ut beroende vilken tid på dygnet man befinner sig där.

Dela på andra sajter

Mer skriverier idag.

Thai gör aldrig fel, läs det fetade.

Suvarnabhumi Immigration queues: ‘We’re doing our best to help’

The director of Suvarnabhumi airport has addressed concerns following claims that passengers were missing flights due to slow or non-existent service at immigration counters.

This has been denied by the immigration chief, who blamed some Cambodian tourists for missing their flight to Phnom Phen on Sunday. Manwhile, video, still pictures and comments by travelers seemed to paint a different story.

Chief Sirot Duangrat, the director of airport operations, joined the fray, saying that the airport authority is doing its utmost to help out their immigration counterparts. In this regard, they are providing staff to help tourists fill in TM6 cards to speed them along. And they are ensuring that x-ray machines are all fully manned and operational so there are less bottlenecks.

Sirot said that immigration is addressing the issue of its staff at the airport, though he gave no details. However, he panted a picture of an ever-expanding airport where the queues could only get worse if measures are not taken to ensure more staff are in place.

He said that at present there are 200,000 people passing though the airport on days during the high tourist season. This is going to be topped when the airport is expected to handle 30 million visitors by 2019. – Daily News

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Naab:

Har du testat detta?

Aldrig provat just den tjänsten.

Men FastTrack på Suvvan har jag för det mesta.

Reser man i Business eller har rätt bonuskort får man det grattis.

Sedan går man till speciell ingång. 

För utresa ligger den "bakom" rulltrappan upp till säkerhetkontrollen.

Vid inresa ligger den mellan Immigration 1 och 2.

Snabbt som attan. Sällan mer än 4-5 stycken före i kön och man brukar vara igenom under 10min.

Kanonsmidigt! 

Men man kan ju fundera på om det är värt 1200 baht för att spara 30-60 minuter? 

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

Aldrig provat just den tjänsten.

Men FastTrack på Suvvan har jag för det mesta.

Reser man i Business eller har rätt bonuskort får man det grattis.

Sedan går man till speciell ingång. 

För utresa ligger den "bakom" rulltrappan upp till säkerhetkontrollen.

Vid inresa ligger den mellan Immigration 1 och 2.

Snabbt som attan. Sällan mer än 4-5 stycken före i kön och man brukar vara igenom under 10min.

Kanonsmidigt! 

Men man kan ju fundera på om det är värt 1200 baht för att spara 30-60 minuter? 

Varför ta dej tid och svara om du aldrig har provat tjänsten jag undrade om?

Väl medveten om hur det funkar när man åker biz, det var just denna tjänsten jag undrade över om den funkar exakt likadant som biz eller om det är skit...

Dela på andra sajter

Åkte till Phnom Penh förra veckan och på måndagen tog det 45 minuter bara att checka in på Bangkok Airways flight sen tog både säkerhetskontrollen och immigration en evighet så planen med frukost i Loungen fick ju skrotas för att gå direkt till gaten. När jag återvände i lördags kom vi med buss till terminalen och då var kön till Immigration hela vägen ner till tax-free området.

Uselt helt enkelt och de ansvariga på de olika myndigheterna borde åka till Singapore för att studera hur en flygplats skall skötas...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Cavemannen
2 timmar sedan, skrev MaiChai:

Åkte till Phnom Penh förra veckan och på måndagen tog det 45 minuter bara att checka in på Bangkok Airways flight sen tog både säkerhetskontrollen och immigration en evighet så planen med frukost i Loungen fick ju skrotas för att gå direkt till gaten. När jag återvände i lördags kom vi med buss till terminalen och då var kön till Immigration hela vägen ner till tax-free området.

Uselt helt enkelt och de ansvariga på de olika myndigheterna borde åka till Singapore för att studera hur en flygplats skall skötas...

Ja de här jäkla militärerna har ju inte ett rätt, det var bättre på Thaksins tid :D

Dela på andra sajter

On 2017-02-28 at 13:02, skrev samet:

Såhär var kön i slutet på januari.

Kö till rulltrappan upp till säkerhetskontrollen.

Gissar att det tog sin lilla tid!

WP_20170122_08_43_36_Pro_thumb_jpg_cad4af369bbac65bf187af8a6ac62203.jpg

För mig, i slutet av januari så gick det förvånansvärt snabbt, ingen kö i rulltrappan och knappt någon kö däruppe heller, tog väl max 10min innan man fick lägga upp sin väska.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Naab:

Varför ta dej tid och svara om du aldrig har provat tjänsten jag undrade om?

Väl medveten om hur det funkar när man åker biz, det var just denna tjänsten jag undrade över om den funkar exakt likadant som biz eller om det är skit...

Om du vet hur det funkar och är läskunnig så hade du kunna läsa i länken hur det funkade.

Personal som möter vid gaten, tar dig till Priority Lane och sedan vidare genom Customs.

Om du redan var väl medveten om hur det funkar varför fråga?

Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev samet:

Om du vet hur det funkar och är läskunnig så hade du kunna läsa i länken hur det funkade.

Personal som möter vid gaten, tar dig till Priority Lane och sedan vidare genom Customs.

Om du redan var väl medveten om hur det funkar varför fråga?

Du är inge vidare smart du inte, Jag vet även hur ett mobil abonnemang funkar men det finns väl skillnader från operatör till operatör? Jag undrade specifikt över en tjänst som nån länkade och frågade om han som länkat hade prövat tjänsten. Jag undrade alltså om tjänsten fungerade bra eller mindre bra.. Men det e klart jag har nog inte fattat det här med forum, jag trodde det skulle vara en bra plattform för och tipsa varandra och ställa frågor, dumt av mej! Jag förstår nu att det handlar om att gå in i random trådar och lägga kommentarer och svar som ingen har frågat om!

"Kalle vill köpa ny bil, han vill ha en Bmw330d han vet att Bosse har en Bmw330d så han frågar Bosse om det är en bra bil, innan Bosse hinner svara så kommer Åke och berättar för Kalle att han aldrig har kört en Bmw men han har en Opel corsa 1.2bensin och att den är bra... Kalle och Bosse undrar om Åke är en mupp eller bara lite lågbegåvad"

jag skulle inte ifrågasätta folks läskunnighet när du själv inte ens förstår 4ord 1frågetecken och dessutom en citering till postaren.. Men lycka till grabben! det lär du behöva..

Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Naab:

Du är inge vidare smart du inte, Jag vet även hur ett mobil abonnemang funkar men det finns väl skillnader från operatör till operatör? Jag undrade specifikt över en tjänst som nån länkade och frågade om han som länkat hade prövat tjänsten. Jag undrade alltså om tjänsten fungerade bra eller mindre bra.. Men det e klart jag har nog inte fattat det här med forum, jag trodde det skulle vara en bra plattform för och tipsa varandra och ställa frågor, dumt av mej! Jag förstår nu att det handlar om att gå in i random trådar och lägga kommentarer och svar som ingen har frågat om!

"Kalle vill köpa ny bil, han vill ha en Bmw330d han vet att Bosse har en Bmw330d så han frågar Bosse om det är en bra bil, innan Bosse hinner svara så kommer Åke och berättar för Kalle att han aldrig har kört en Bmw men han har en Opel corsa 1.2bensin och att den är bra... Kalle och Bosse undrar om Åke är en mupp eller bara lite lågbegåvad"

jag skulle inte ifrågasätta folks läskunnighet när du själv inte ens förstår 4ord 1frågetecken och dessutom en citering till postaren.. Men lycka till grabben! det lär du behöva..

555 du är rolig du!

Lycka till med BMW:n!

PS. Tjänsten FastTrack tillhandahålls av Flygplatsen/Immigration, den är samma oavsett vem som säljer den men det kanske är enormt stor skillnad på damen som möter dig vid gaten och ger dig lappen? DS.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
44 minuter sedan, skrev Naab:

Nu har du fått ett tips hur du kanske kan smita förbi för en billig peng.

Kan du inte själv försöka eller har du som krav att övriga forumindivider ska agera försökskaniner åt dig.

Du verkar vara en sådan som vill ha färdigtuggad mat. Själv lägger jag samet's tips på minnet, då jag allt för sällan flyger på dyra biljetter. Däremot blir det väldigt många biljetter.

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Ja de här jäkla militärerna har ju inte ett rätt, det var bättre på Thaksins tid :D

Japp, stäng Suvvan för gott och flytta tillbaka allt till Don Muang som på den store ledarens tid... 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...