Jump to content
IGNORERAD

lösa ut thai guld på pantbanken


soi covboy

Recommended Posts

Personligen skulle jag vara tveksam till att tjäna några tusenlappar på en svägerskas ekonomiska problem. Hade det varit jag skulle jag ha köpt ut guldet, sålt det och gett henne pengarna. Allt under förutsättning att det var sista gången jag hjälpte till och att hon inte fick berätta för någon.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • samet

    5

  • rolba

    3

  • soi covboy

    3

  • frason

    3

Mest aktiva i denna tråd

7 timmar sedan, skrev Ban phutsa:

Pratar om att sälja i thailanden, i januari fick man 18500 baht för en baht guld.

Detta vet jag för frugan fick sälja en armlänk när vi skulle ut till koh mak, all kontakt med atm låg nere just den dagen på koh chang. Drabbade ingen fattig köpte nytt i bankok, förlorade iof 1500 baht men alternativt att åka utan pengar till koh mak fanns ju inte.

 

Du hittar aktuella guldpriser en bit ner på högersidan.

http://www.bangkokpost.com/

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Ban phutsa:

Pratar om att sälja i thailanden, i januari fick man 18500 baht för en baht guld.

Detta vet jag för frugan fick sälja en armlänk när vi skulle ut till koh mak, all kontakt med atm låg nere just den dagen på koh chang. Drabbade ingen fattig köpte nytt i bankok, förlorade iof 1500 baht men alternativt att åka utan pengar till koh mak fanns ju inte.

 

Ska finnas möjlighet att ta ut på kort även på Koh Mak. Minns tyvärr inte vad hotellet hette som hanterade det. Har dock inte plockat ut själv så vet inte 100% hur det funkar.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lös ut guldet och sälj det. Jag gjorde en liknande deal häromdagen och fick 20,050 bath för en bath guld,  så dela på mellanskillnaden så har båda gjort en bra affär.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...