Jump to content
IGNORERAD

Svensk man död i krasch i Phuket


acarls

Recommended Posts

Rescue worker attend to the man at the scene of the accident. Photo: Chalong Police

En svensk man har dött i en motorcykelolycka i Phuket i Thailand.

Mannen är i 50-årsåldern.

– Han avled i en trafikolycka, de anhöriga är underrättade, säger Patric Nilsson, kansliråd på UD.

 

 

Enligt thailändska tidningen The Phuket News skedde olyckan 00.20 thailändsk tid, natten mellan söndag och måndag.

Mannen fördes till Vachira Phuket Hospital, men hans liv gick inte att rädda.

– Han avled i en trafikolycka, de anhöriga är underrättade, säger Patric Nilsson, kansliråd på UD.

Mannen ska vara hemmahörande i Götaland.

 

Källa:

http://www.thephuketnews.com/motorbike-crash-in-phuket-leaves-swedish-man-50-dead-60835.php#ohAymABfXZeKw6mg.97

http://www.expressen.se/nyheter/svensk-man-dod-i-krasch-i-phuket/

Ändrades av acarls
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • rolba

    5

  • frason

    5

  • Sakhon

    3

  • 2much

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 minuter sedan, skrev frason:

Tufft att inte använda hjälm. idi*t.

 

Väldigt opassande inlägg. Det kan ju finnas medlemmar på forumet som känner den avlidne och de sista de behöver läsa i sin sorg är väl liknande påståenden.

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev mrco:

 

Väldigt opassande inlägg. Det kan ju finnas medlemmar på forumet som känner den avlidne och de sista de behöver läsa i sin sorg är väl liknande påståenden.

 

// mrco

Så det är inte sant alltså att han inte hade hjälm? Vad har du för källa?

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev frason:

Så det är inte sant alltså att han inte hade hjälm? Vad har du för källa?

 

Sant att han inte hade nån hjälm men att kalla den förolyckade för idi*t var väl ändå ganska onödigt?

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev edvardpop:

 

Sant att han inte hade nån hjälm men att kalla den förolyckade för idi*t var väl ändå ganska onödigt?

Man är en idi*t på ett eller annat sätt om man inte använder hjälm. Något annat har jag inte påstått.

Finns väl en anledning till att det finns hjälmar och det är lag på att använda. Många hade undvikit att dö om hjälm använts.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur som helst tragiskt för de anhöriga. Orsaken till olyckan och att följderna blev så brutala kan vi lämna därhän. Hänt är hänt, förhoppningsvis tar andra lärdom av vad som skett.

Förhoppningsvis mådde den förolyckade bra tills det blev ett abrupt slut på livet.

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev frason:

Man är en idi*t på ett eller annat sätt om man inte använder hjälm. Något annat har jag inte påstått.

Finns väl en anledning till att det finns hjälmar och det är lag på att använda. Många hade undvikit att dö om hjälm använts.

 

Visst ska man använda hjälm. Man kan väl även få tycka att folk som inte gör det är idi*ter.

Däremot att kalla den förolyckade för idi*t vilket du faktiskt gjorde är opassande.

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev edvardpop:

 

Visst ska man använda hjälm. Man kan väl även få tycka att folk som inte gör det är idi*ter.

 

Tack. :) 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt Frason syn är övervägande del av de som då transporterar sig på två eller trehjuling  idi*ter.

Man behöver inte vara det minsta dum i huvudet eller bakom flötet bara för man inte bär hjälm. Dumdristig och lite dåligt säkerhetstänk men det är en helt annan sak.

För övrigt är avståndet mellan fullkomlig idi*ti och hyperintelligens mikroskopisk.

För övrigt tror jag att alkoholen är en mer bidragande faktor till dödsfall inom trafiken än avsaknad av hjälm:big_smile:.

 

Hur stor % av motorcyklisterna som kör mc mitt i natten är 100 % nyktra?

Självklart har man större chans att klara sig levande när en hunddjävel springer ut framför cykeln om man har hjälm.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev evert 1:

Enligt Frason syn är övervägande del av de som då transporterar sig på två eller trehjuling  idi*ter.

Man behöver inte vara det minsta dum i huvudet eller bakom flötet bara för man inte bär hjälm. Dumdristig och lite dåligt säkerhetstänk men det är en helt annan sak.

För övrigt är avståndet mellan fullkomlig idi*ti och hyperintelligens mikroskopisk.

För övrigt tror jag att alkoholen är en mer bidragande faktor till dödsfall inom trafiken än avsaknad av hjälm:big_smile:.

 

Hur stor % av motorcyklisterna som kör mc mitt i natten är 100 % nyktra?

Självklart har man större chans att klara sig levande när en hunddjävel springer ut framför cykeln om man har hjälm.

Det finns ett visst underlag för det fetmarkerade, men det skulle ju innebära att frason skulle vara nära intelligent? Det tror inte jag på.

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Sakhon:

Det finns ett visst underlag för det fetmarkerade, men det skulle ju innebära att frason skulle vara nära intelligent? Det tror inte jag på.

Nä, skulle jag behöva välja så är jag hellre idi*t än hyperintelligent. Vad nu det har med mannen som körde ihjäl sig att göra.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Sakhon:

Det finns ett visst underlag för det fetmarkerade, men det skulle ju innebära att frason skulle vara nära intelligent? Det tror inte jag på.

 

1 timme sedan, skrev Sakhon:

Det finns ett visst underlag för det fetmarkerade, men det skulle ju innebära att frason skulle vara nära intelligent? Det tror inte jag på.

 

Av vad jag läst här på MPR så är Frason en intelligent man med intressanta åsikter. idi*ter finns det allt för många av däremot.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Wanchai:

 

 

Av vad jag läst här på MPR så är Frason en intelligent man med intressanta åsikter. idi*ter finns det allt för många av däremot.

Det är ju egentligen fullt möjligt, men då gjorde han i så fall ett verkligt lågvattenmärke här. Han verkar inte ta till sig alls det övriga vänligt men bestämt har förklarat det olämpliga i att uttrycka sig här som han gjorde.

 

Alla vet ju att man skall vara nykter och använda hjälm när man kör motorcykel. Men att kommentera det så här och peka finger åt någon som just betalat det ultimata priset för sitt misstag. Det är lågt, mycket lågt.

Ändrades av Sakhon
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Sakhon:

Det är ju egentligen fullt möjligt, men då gjorde han i så fall ett verkligt lågvattenmärke här. Han verkar inte ta till sig alls det övriga vänligt men bestämt har förklarat det olämpliga i att uttrycka sig här som han gjorde.

 

Alla vet ju att man skall vara nykter och använda hjälm när man kör motorcykel. Men att kommentera det så här och peka finger åt någon som just betalat det ultimata priset för sitt misstag. Det är lågt, mycket lågt.

 

Jag håller med om att det är dumt att kalla någon som omkommit för idi*t. Dåliga inlägg gör vi alla pga olika anledningar men tycker fortfarande att Frason har intressanta inlägg för det mesta. Misstag gör vi alla och en förlåtande attityd mot enstaka övertramp skulle göra MPR trevligare!

 

Däremot om man alltid har taskiga inlägg så är det en annan sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Sakhon:

Det är ju egentligen fullt möjligt, men då gjorde han i så fall ett verkligt lågvattenmärke här. Han verkar inte ta till sig alls det övriga vänligt men bestämt har förklarat det olämpliga i att uttrycka sig här som han gjorde.

 

Alla vet ju att man skall vara nykter och använda hjälm när man kör motorcykel. Men att kommentera det så här och peka finger åt någon som just betalat det ultimata priset för sitt misstag. Det är lågt, mycket lågt.

Det är alltså ok att kalla en som kör full och utan hjälm för idi*t. Men när samma person avlider p.g.a. sitt beteende så slutar personen att vara idi*t.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Det är alltså ok att kalla en som kör full och utan hjälm för idi*t. Men när samma person avlider p.g.a. sitt beteende så slutar personen att vara idi*t.

Hmmm, ja så skulle man kanske kunna uttrycka det ja. Man skulle också kunna utveckla detta resonemanget ytterligare, men känns rätt onödigt, de flesta vet ju vad flertalet här menar. Och när någon, som här betalat det ultimata "straffet" för sina handlingar, så är ju faktiskt brottet sonat.

Han kan kan ju dessutom inte försvara sitt handlande som andra "brottslingar" kan göra. Även om dessa har gjort nånting mycket hemskare än att köra hjälmlös och eventuellt även på fyllan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte en aning om hur olyckan gick till och ändå skedde den bara ett par hundra meter från där jag bor.

Men jag har sett de senaste morgnarna att ovanligt mycket vätska och kladd runnit från sopbilarna vi alla stoppställen och där kan man råka illa ut med moppen.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev evert 1:

Enligt Frason syn är övervägande del av de som då transporterar sig på två eller trehjuling  idi*ter.

Man behöver inte vara det minsta dum i huvudet eller bakom flötet bara för man inte bär hjälm. Dumdristig och lite dåligt säkerhetstänk men det är en helt annan sak.

För övrigt är avståndet mellan fullkomlig idi*ti och hyperintelligens mikroskopisk.

För övrigt tror jag att alkoholen är en mer bidragande faktor till dödsfall inom trafiken än avsaknad av hjälm:big_smile:.

 

Hur stor % av motorcyklisterna som kör mc mitt i natten är 100 % nyktra?

Självklart har man större chans att klara sig levande när en hunddjävel springer ut framför cykeln om man har hjälm

13 timmar sedan, skrev evert 1:

Hur som helst tragiskt för de anhöriga. Orsaken till olyckan och att följderna blev så brutala kan vi lämna därhän. Hänt är hänt, förhoppningsvis tar andra lärdom av vad som skett.

Förhoppningsvis mådde den förolyckade bra tills det blev ett abrupt slut på livet.

.

vi lever i ett land, där alla är barn, ingen har förarutbildning, finns det trafikregler här??? Jag är livrädd när jag ger mig ut i trafiken, ps har svenska körkort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Jag är bara förvånad att det inte händer mera dödsfall här, så in i helvete som folk kör här, utanför baren här så är det aldrig mindre än fem ambulanser som kör förbi på en dag

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten blev en tysk överkörd inatt här i vår by, han gick på vägen troligen kanonfull kl 2 inatt. Hade firat sin egen födelsedag.
Dog på på fläcken.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Soengsang:

Förresten blev en tysk överkörd inatt här i vår by, han gick på vägen troligen kanonfull kl 2 inatt. Hade firat sin egen födelsedag.
Dog på på fläcken.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

 

Verkar som Charles Darwin hade rätt in sin teori om "Survival of the fittest"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev rolba:

En timme efter svenskens krasch körde två ungrare ihjäl sig ett par km därifrån.

Läste att dom två hade hjälm.

Bättre att avstå alkoholen när man är ute och kör.

Vissa här verkar tro att man är odödlig bara för att man har hjälm.................................

 

Vila i frid...

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...