Jump to content
IGNORERAD

Nu kan svenskar mobilsurfa gratis i Thailand


Tallviking

Recommended Posts

4 minuter sedan, skrev frason:

 

Det där blev jag nyligen av med eftersom jag inte nyttjat det sen kärringen kom hit. Men det blir lite mkt att ha behöva ha skype abonnemang mm bara för att man ska kunna surfa under semestern i Thailand, själv brukar jag numera köpa nåt surfpaket från 12call för 14 baht om dagen till mitt thai-simkort.

 

Klart att det skulle vara sjyst att kunna surfa med det svenska abonnemanget vid vissa tillfällen, men inte är det något som jag skulle hålla på och krångla med att byta operatör endast för den orsaken..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • frason

    8

  • Knasen

    6

  • Tallviking

    3

  • frogfish

    3

Mest aktiva i denna tråd

8 minuter sedan, skrev Raggmunken:

 

Det där blev jag nyligen av med eftersom jag inte nyttjat det sen kärringen kom hit. Men det blir lite mkt att ha behöva ha skype abonnemang mm bara för att man ska kunna surfa under semestern i Thailand, själv brukar jag numera köpa nåt surfpaket från 12call för 14 baht om dagen till mitt thai-simkort.

 

Klart att det skulle vara sjyst att kunna surfa med det svenska abonnemanget vid vissa tillfällen, men inte är det något som jag skulle hålla på och krångla med att byta operatör endast för den orsaken..

Nä håller med, om det inte är en kanonsuperduperdealgrej.

 

:)

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tallviking:

Det blir väl ganska dyrt att ringa till thailändska nummer i Thailand med ett sådant abonnemang ?

 

Eller för en Thai att ringa dig med ditt svenska nummer ?

 

Känns som det är mest surf-grejen som är bra samt att ringa andra nummer i Sverige eller bli uppringd från Sverige

Lite som ett abonnemang för "al inclusive turistfamiljen" som vill hålla sig på hotellet eller den avskärmade stranden och vara tryggt uppkopplad till Svedala 24/7.

 

Funkar fint med att byta sim kort när man är där nere och ha svedalakortet i en old fon för nöd sms om ens hus brinner ner eller nått.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Raggmunken:

 

Om man ska förlita sig på bara skype och line så blir man ju smått handikappad om man tex behöver ringa till ett hotell, en restaurang, AC-teknikern eller andra vardagliga bestyr som ska klaras av. Fortsätter nog med mitt thai-sim och plockar ur det svenska så slipper man dessutom bli störd på semestern :) 

Jag har två telefoner. Tvungen till det. Praktiskt också. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...