Jump to content
IGNORERAD

90 000 Baht per år.


virgo

Recommended Posts

Hej

vi träffade en kvinna igår i Jomtien som var gift med en äldre Norrman ( 81år ) hon sa att han måste betala 90 000 Baht per år i skatt till Thailänska staten pga att han har en gul husbok! Kan det verkligen stämma?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

vi träffade en kvinna igår i Jomtien som var gift med en äldre Norrman ( 81år ) hon sa att han måste betala 90 000 Baht per år i skatt till Thailänska staten pga att han har en gul husbok! Kan det verkligen stämma?


Stämmer troligen inte.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har hittils inte betalat någon skatt på min husbok

det är formodligen som vill ha lite skatteåtebäring

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

 

Jag hörde samma av en annan norsk, eftersom han var utskriven ur Norge så gjorde han likadant.

Det var mer förmånligt eftersom han fick dra av på skatten i Norge?

 

Var lite berusad vid tillfället, men tror han förklarade på detta sätt.

 

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inget med husboken att göra i alla fall, jag betalade inget för att få ha en sådan.

 

Men vem vet kanske finns det nån skatteteknisk fördel för en Norrman att göra så?

Slippa betala Norsk skatt om man kan visa att man betalar i ett annat land?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Är jag helt fel ute men har för mig att även en fru till norsk medborgare får norsk pension, dock behöver hon då bott i Norge, en tid i alla fall - men kan vara helt fel ute:sick:

Kanske skatten på de pengar "kärringen" yrar om?

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev virgo:

Hej

vi träffade en kvinna igår i Jomtien som var gift med en äldre Norrman ( 81år ) hon sa att han måste betala 90 000 Baht per år i skatt till Thailänska staten pga att han har en gul husbok! Kan det verkligen stämma?

Antagligen MusSkatt ?!?!?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...