Jump to content
IGNORERAD

Chefen/Bossen


lillamannen

Recommended Posts

Man kan läsa här på forumet att flera medlemmar kallar sina fruar/flickvänner för Chefen - Boss - .....

 

Jag gjorde också det, jag ville att min flickvän skulle styra skutan, så att jag kunde ägna mej åt viktigare saken, än det vardagliga, men det håll bara i c:a 2 veckor, så var jag tvungen att tag i det och styra allt själv.

 

 

Hur är det hos er? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan läsa här på forumet att flera medlemmar kallar sina fruar/flickvänner för Chefen - Boss - .....

 

Jag gjorde också det, jag ville att min flickvän skulle styra skutan, så att jag kunde ägna mej åt viktigare saken, än det vardagliga, men det håll bara i c:a 2 veckor, så var jag tvungen att tag i det och styra allt själv.

 

 

Hur är det hos er? 


Styr man inte tillsammans?

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Nilsson68:


Styr man inte tillsammans?

Tapatalkat
 

 

Självklart delar man på uppgifterna frugan sköter shoppingen och jag tar hand om betalningen ;)

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev lillamannen:

Man kan läsa här på forumet att flera medlemmar kallar sina fruar/flickvänner för Chefen - Boss - .....

 

Jag gjorde också det, jag ville att min flickvän skulle styra skutan, så att jag kunde ägna mej åt viktigare saken, än det vardagliga, men det håll bara i c:a 2 veckor, så var jag tvungen att tag i det och styra allt själv.

 

 

Hur är det hos er? 

Har du tänkt att din flickvän ska fixa allt, väx upp, man måste hjälpas åt med allting, styra vad då, ska ni inte leva tillsammans. En gång till väx upp

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Broskan:

 

Självklart delar man på uppgifterna frugan sköter shoppingen och jag tar hand om betalningen ;)

 

//Broskan

 

Hur svårt kan det vara......

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Herluf:

large.jpg

 

Men ibland duger dessa om man vill bestämma reglernaemoticonblog.jpeg.

ladda ned.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Boa52:

Har du tänkt att din flickvän ska fixa allt, väx upp, man måste hjälpas åt med allting, styra vad då, ska ni inte leva tillsammans. En gång till väx upp

 

Fungerar ju inte riktigt så, farsan bad morsan en gång att skifta från sommardäck till vinterdäck på deras bil me se det gick inte alls för signo no.jpg.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Fungerar ju inte riktigt så, farsan bad morsan en gång att skifta från sommardäck till vinterdäck på deras bil me se det gick inte alls för signo no.jpg.

Nej jämlikhet är oftast väldigt ojämlik när det verkligen gäller ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Man delar på sina sysslor efter bästa förmåga. Som någon skrev . jag betalar frugan handlar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart bör man i ett förhållande styra tillsammans och snacka igenom alla större beslut samt ha en något sånär gemensam syn på framtiden. Därmed inte sagt att man behöver sammankalla möten med protokoll för varje vardagligt beslut och om den ene parten har mer kunskap och/eller intresse om ett visst ämne så är det naturligt att han/hon tar besluten. I vår familj tar frugan klart flest beslut, till viss del beroende på att jag sällan är här, medans jag tagit de flesta "tyngre" besluten.

 

Gifter man sig med en tjej/kvinna som är uppväxt under knappa förhållanden, utan egentlig utbildning och ovana vid pengar kan jag dock tänka mig att det tar ett tag innan man kan förvänta sig att hon genomgående tar genomtänkta beslut. Med lite hjälp på traven borde det nog fungera efter ett tag, annars skulle åtminstone jag tycka att det är ett något torftigt förhållande.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...