Oregistrerad Inlagd Januari 4, 2017 Dela Inlagd Januari 4, 2017 ...kan dra åt helvete med sina kartell och monopoler. Ni vet säkert vad CP-Croup är för nånting. Dem äger Makro, 7-11, BigC osv. Har varit på Makro och handlat diverse ostar. Sådär fyra olika åt gången ca. 1kg/500b sammanlagt. Nu här dem satans giriga kartell bossar lagt ungefär 100% på priserna om man inte köper över 2kg bitar. "Grundostar" har ju varit överkomliga flera år nu, men nu är slut med det också. Köpa 2kg bit för en tvåmans hushåll, nej tack! Bilderna visar detta. På Foodland har Kalles kostat 135b sen 150b och idag 190b. Thaibaht är ju svinstark. Priserna borde ju sjunka, men i helvete heller! Detta land SUGER ordentligt dag efter dag. Och värre blir det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Januari 4, 2017 Dela Inlagd Januari 4, 2017 20 minuter sedan, skrev Jiipee: ...kan dra åt helvete med sina kartell och monopoler. Ni vet säkert vad CP-Croup är för nånting. Dem äger Makro, 7-11, BigC osv. Har varit på Makro och handlat diverse ostar. Sådär fyra olika åt gången ca. 1kg/500b sammanlagt. Nu här dem satans giriga kartell bossar lagt ungefär 100% på priserna om man inte köper över 2kg bitar. "Grundostar" har ju varit överkomliga flera år nu, men nu är slut med det också. Köpa 2kg bit för en tvåmans hushåll, nej tack! Bilderna visar detta. På Foodland har Kalles kostat 135b sen 150b och idag 190b. Thaibaht är ju svinstark. Priserna borde ju sjunka, men i helvete heller! Detta land SUGER ordentligt dag efter dag. Och värre blir det. Det är inte mycket som går din väg där i leendets land. Kanske bättre att ta sig en tur till Azerbadjan eller något annat land som faller dig i smaken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd Januari 4, 2017 Dela Inlagd Januari 4, 2017 Förstår fortfarande inte vad TS gör i Thailand. Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd Januari 4, 2017 Dela Inlagd Januari 4, 2017 dela med någon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Januari 4, 2017 Dela Inlagd Januari 4, 2017 Köp en flaska rödtjut och ta med daklingen på kulturella eskapader Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chan2014 Inlagd Januari 4, 2017 Dela Inlagd Januari 4, 2017 1 timme sedan, skrev Jiipee: ...kan dra åt helvete med sina kartell och monopoler. Ni vet säkert vad CP-Croup är för nånting. Dem äger Makro, 7-11, BigC osv. Har varit på Makro och handlat diverse ostar. Sådär fyra olika åt gången ca. 1kg/500b sammanlagt. Nu här dem satans giriga kartell bossar lagt ungefär 100% på priserna om man inte köper över 2kg bitar. "Grundostar" har ju varit överkomliga flera år nu, men nu är slut med det också. Köpa 2kg bit för en tvåmans hushåll, nej tack! Bilderna visar detta. På Foodland har Kalles kostat 135b sen 150b och idag 190b. Thaibaht är ju svinstark. Priserna borde ju sjunka, men i helvete heller! Detta land SUGER ordentligt dag efter dag. Och värre blir det. Vad är problemet, importerat kostar, tycker nog det är ganska normala priser, 2 kg försvinner i ett nafs, eller köp direkt från Swimpex, ca.750 bht/kg+vat, billigare än så blir det inte såvida du inte köper ett helt hjul/block, kommer ner ca en hundring kilot, var tacksam att du har en Makro med det ost sortimentet, måste vara turistort. Chan2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Januari 4, 2017 Dela Inlagd Januari 4, 2017 En enkelbiljett mot Saweeden löser problemet ganska fort! There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 4, 2017 Dela Inlagd Januari 4, 2017 Magiskt att man kan leta och finna så mycket elände...... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 4, 2017 Dela Inlagd Januari 4, 2017 51 minuter sedan, skrev Soengsang: Magiskt att man kan leta och finna så mycket elände...... Måste vara en unik egenskap han har som vi andra bara kan drömma om! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 4, 2017 Dela Inlagd Januari 4, 2017 Jiipee: Lite motivation på hur vi andra upplever Thailand Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Januari 4, 2017 Dela Inlagd Januari 4, 2017 39 minuter sedan, skrev Tallviking: Jiipee: Lite motivation på hur vi andra upplever Thailand Den lilla filmen kommenterade jag på ett annat forum för något år sedan. Inspelad på Samet. "James" heter egentligen Olly och driver numera ett litet hostel på ön. Historien är delvis sann. När det diskuterades den gången fick jag helt enkelt åka vägen om honom och kolla fakta. Han bor ca 30m från mig så jag hejar på honom dagligen. Denna bilden är från den dagen jag "kollade" fakta med honom, december 2014. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Januari 4, 2017 Dela Inlagd Januari 4, 2017 Men ostpriset är ju högt i Thailand Jämförelse från 2014: http://www.nationmaster.com/country-info/stats/Cost-of-living/Prices-at-markets/Cheese/Local,-1kg Thailand plats 35 osten kostar $14.68/kg Sverige plats 48 osten kostar $12.56/kg Så Thailand borde den inbitne ostätaren välja bort ganska snabbt och istället välja Saint Lucia plats 178 osten kostar endast $2.41/kg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gustav Inlagd Januari 4, 2017 Dela Inlagd Januari 4, 2017 Eller ännu bättre ge fan i osten och käka sometam i stället! Billigt billigt! Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own http://www.dahlen.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 4, 2017 Dela Inlagd Januari 4, 2017 (ändrad) Importerad mat i Thailand blir väldigt dyr p.g.a skattereglerna Köp lokala produkter tillverkade i Thailand Ändrades Januari 4, 2017 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Januari 4, 2017 Dela Inlagd Januari 4, 2017 Man behöver ju inte köpa mycket Lite "råttfällebete" (ost) på rätt ställe ger ju en hel festmåltid Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Januari 7, 2017 Dela Inlagd Januari 7, 2017 On 2017-01-04 at 16:45, skrev Jiipee: ...kan dra åt helvete med sina kartell och monopoler. Ni vet säkert vad CP-Croup är för nånting. Dem äger Makro, 7-11, BigC osv. Har varit på Makro och handlat diverse ostar. Sådär fyra olika åt gången ca. 1kg/500b sammanlagt. Nu här dem satans giriga kartell bossar lagt ungefär 100% på priserna om man inte köper över 2kg bitar. "Grundostar" har ju varit överkomliga flera år nu, men nu är slut med det också. Köpa 2kg bit för en tvåmans hushåll, nej tack! Bilderna visar detta. På Foodland har Kalles kostat 135b sen 150b och idag 190b. Thaibaht är ju svinstark. Priserna borde ju sjunka, men i helvete heller! Detta land SUGER ordentligt dag efter dag. Och värre blir det. Det är väl bara att lämna turistställena för obygden så finns det fortfarande "billig" ost, priser från Makro Nakhon Phanom igår. En 2 kilos ost håller sig i flera månader. Har du ingen vänlig själ i Sverige som kan skicka dig kaviar, fick 1,8 kilo Svennes som jag föredrar för lite sedan. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Januari 10, 2017 Dela Inlagd Januari 10, 2017 Tycker faktiskt att Makro är jävligt bra. Makro´s priser i förra veckan. Hittade ett gammalt foto. Tesco Lotus priser på likadana ostar i Februari 2015, nästan 2 år sedan, inga priser som jag bryr mig om men dock dyrare än Makro. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Januari 10, 2017 Dela Inlagd Januari 10, 2017 On 04/01/2017 at 16:45, skrev Jiipee: ...kan dra åt helvete med sina kartell och monopoler. Ni vet säkert vad CP-Croup är för nånting. Dem äger Makro, 7-11, BigC osv. Har varit på Makro och handlat diverse ostar. Sådär fyra olika åt gången ca. 1kg/500b sammanlagt. Nu här dem satans giriga kartell bossar lagt ungefär 100% på priserna om man inte köper över 2kg bitar. "Grundostar" har ju varit överkomliga flera år nu, men nu är slut med det också. Köpa 2kg bit för en tvåmans hushåll, nej tack! Bilderna visar detta. På Foodland har Kalles kostat 135b sen 150b och idag 190b. Thaibaht är ju svinstark. Priserna borde ju sjunka, men i helvete heller! Detta land SUGER ordentligt dag efter dag. Och värre blir det. Emmenthal på Foodland duger åt mig. 510B/kg / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chan2014 Inlagd Januari 10, 2017 Dela Inlagd Januari 10, 2017 15 minuter sedan, skrev SatanG: Emmenthal på Foodland duger åt mig. 510B/kg / SatanG Den osten är jäkligt bra, brukar köpa hel limpa 2.7kg-3kg, väldigt lik svenska Greve'. Chan2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 10, 2017 Dela Inlagd Januari 10, 2017 Äter så lite ost nu för tiden så jag har en halv prästost som försöker rymma var gång jag öppnar kylen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Januari 10, 2017 Dela Inlagd Januari 10, 2017 Friendship idag. Opps upp och ner :-( Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Juha Inlagd Januari 10, 2017 Dela Inlagd Januari 10, 2017 Makro är en affär för företagare, jag blir alltid irriterad på turister som handlar där. När jag handlar på Makro så jobbar jag, tid är pengar, ni är i vägen. Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 10, 2017 Dela Inlagd Januari 10, 2017 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Juha: Makro är en affär för företagare, jag blir alltid irriterad på turister som handlar där. När jag handlar på Makro så jobbar jag, tid är pengar, ni är i vägen. Hääääääärligt Alltid kul att veta att man retar någon Handlar ibland på Axfood i Uppsala också Ändrades Januari 10, 2017 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 10, 2017 Dela Inlagd Januari 10, 2017 Makro är en affär för företagare, jag blir alltid irriterad på turister som handlar där. När jag handlar på Makro så jobbar jag, tid är pengar, ni är i vägen. Haha det var länge sedan Makro endast riktade in sig på "företagare", nu delar de ju ut kort till vem som helst, de gillar o sälja Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 10, 2017 Dela Inlagd Januari 10, 2017 5 timmar sedan, skrev Soengsang: Haha det var länge sedan Makro endast riktade in sig på "företagare", nu delar de ju ut kort till vem som helst, de gillar o sälja Går bra utan kort åxå. Om de inte ändrat sen igår. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu