thomas001 Inlagd Januari 3, 2017 Dela Inlagd Januari 3, 2017 Då var det dax igen! Tror det är nionde eller tionde året vi kor detta race for byskolan. Här kommer han! Nästan framme. På plats. Godispåsar till alla barnen. Men tufft tillsagda av rektorn att vänta med att äta. Ett gäng lärare och foräldrar som sniker till sig dom sista påsarna. Sen var det dax for käk till alla. Pommes Frites fixades till i stora wookpannor. Hamburgare hade jag stekt under natten och morgonen hemma. Funkade kanon att varmhålla dom i frigolitlådor. Sen var det dax for lopande bandet! 120 talrikar klara. Snälla barn hämtar käk. Forst Pommes. Hamburgare. Hungriga barn. Smakar fint. Vi avslutade med att bjuda alla på glass! Som avslutning så lovade Tomten att han kommer tbx. nästa år! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chan2014 Inlagd Januari 3, 2017 Dela Inlagd Januari 3, 2017 4 minuter sedan, skrev thomas001: Då var det dax igen! Tror det är nionde eller tionde året vi kor detta race for byskolan. Här kommer han! Nästan framme. På plats. Godispåsar till alla barnen. Men tufft tillsagda av rektorn att vänta med att äta. Ett gäng lärare och foräldrar som sniker till sig dom sista påsarna. Sen var det dax for käk till alla. Pommes Frites fixades till i stora wookpannor. Hamburgare hade jag stekt under natten och morgonen hemma. Funkade kanon att varmhålla dom i frigolitlådor. Sen var det dax for lopande bandet! 120 talrikar klara. Snälla barn hämtar käk. Forst Pommes. Hamburgare. Hungriga barn. Smakar fint. Vi avslutade med att bjuda alla på glass! Som avslutning så lovade Tomten att han kommer tbx. nästa år! Fantastiskt Thomas. Chan2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Januari 3, 2017 Dela Inlagd Januari 3, 2017 Härligt att se, bra jobbat allihopa.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Januari 3, 2017 Dela Inlagd Januari 3, 2017 Värmer i hjärtat att se era fina insatser Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 3, 2017 Dela Inlagd Januari 3, 2017 Underbart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd Januari 3, 2017 Dela Inlagd Januari 3, 2017 Härligt!! Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd Januari 3, 2017 Dela Inlagd Januari 3, 2017 Underbart! [emoji120]Tapatalkat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 3, 2017 Dela Inlagd Januari 3, 2017 God Jul [emoji120]/Peolito Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LOSForever Inlagd Januari 3, 2017 Dela Inlagd Januari 3, 2017 Man blir glad av att se detta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 3, 2017 Dela Inlagd Januari 3, 2017 Vilken fin insats och vad mycket det måste betyda för dessa barn! Stående ovationer! (alltså massor av varma applåder) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Januari 3, 2017 Dela Inlagd Januari 3, 2017 Bra jobbat! Härligt att se. God fortsättning på det nya året! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd Januari 3, 2017 Dela Inlagd Januari 3, 2017 Underbart initiativtagande Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sunshine11281 Inlagd Januari 3, 2017 Dela Inlagd Januari 3, 2017 Så underbart av dig att tänka på dessa barn! Du har ett gott hjärta. //Sunshine Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Januari 5, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Januari 5, 2017 Tack för alla goa kommentarer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Januari 5, 2017 Dela Inlagd Januari 5, 2017 10 poäng till er Thomas ,otroligt fint gjort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lillamannen Inlagd Januari 5, 2017 Dela Inlagd Januari 5, 2017 On 2017-01-03 at 11:50, skrev thomas001: Då var det dax igen! Tror det är nionde eller tionde året vi kor detta race for byskolan. Här kommer han! Nästan framme. På plats. Godispåsar till alla barnen. Men tufft tillsagda av rektorn att vänta med att äta. Ett gäng lärare och foräldrar som sniker till sig dom sista påsarna. Sen var det dax for käk till alla. Pommes Frites fixades till i stora wookpannor. Hamburgare hade jag stekt under natten och morgonen hemma. Funkade kanon att varmhålla dom i frigolitlådor. Sen var det dax for lopande bandet! 120 talrikar klara. Snälla barn hämtar käk. Forst Pommes. Hamburgare. Hungriga barn. Smakar fint. Vi avslutade med att bjuda alla på glass! Som avslutning så lovade Tomten att han kommer tbx. nästa år! Hamburgare me pommes!? Men ingen julskinka, sill, janssons, gravad lax, pepparkakor m.m. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Januari 5, 2017 Dela Inlagd Januari 5, 2017 (ändrad) 1 timme sedan, skrev lillamannen: Hamburgare me pommes!? Men ingen julskinka, sill, janssons, gravad lax, pepparkakor m.m. Nu var det ju Thailändska skolbarn och inte nån surgubbe från Sverige som bjöds. Jag är övertygad om att ungarna föredrog den mat som Thomas med fru tillagat och bjöd på. Fritz.. Ändrades Januari 5, 2017 av Fritz Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 5, 2017 Dela Inlagd Januari 5, 2017 Thomas jag gråter av glädje. Så underbart gjort. Stort karma till alla Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Januari 5, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Januari 5, 2017 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Fritz: Nu var det ju Thailändska skolbarn och inte nån surgubbe från Sverige som bjöds. Jag är övertygad om att ungarna föredrog den mat som Thomas med fru tillagat och bjöd på. Fritz.. Det kan jag lova. Flera ungar backade om. Allt tog slut. Det roligaste av allt var att besticken bestod av gaffel och kniv. Var stora bekymmer hos en del ungar innan det funkade. Dom är ju vana vid gaffel och sked. Måste även ge mina Svenska polare ett STORT tack for hjälpen!!!!!!!!!! Ändrades Januari 5, 2017 av thomas001 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
in-ka Inlagd Januari 5, 2017 Dela Inlagd Januari 5, 2017 4 timmar sedan, skrev thomas001: Det kan jag lova. Flera ungar backade om. Allt tog slut. Det roligaste av allt var att besticken bestod av gaffel och kniv. Var stora bekymmer hos en del ungar innan det funkade. Dom är ju vana vid gaffel och sked. Måste även ge mina Svenska polare ett STORT tack for hjälpen!!!!!!!!!! fint gjort, jag/vi har också (om än i mindre skala) givit alla barn i byn ca 150 st en godispåse varje jul vi varit här nu 8 år i rad, jätteroligt att se de små liven stå så fint på rad och vänta på sin påse, (inom parentes så ser jag det som en liten försäkring mot inbrott å dylikt när vi inte är här) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu