Jump to content
IGNORERAD

Svenskt guld vs Thai guld.


kalasbullen

Recommended Posts

32 minuter sedan, skrev kalasbullen:

Ja går det hem som en gåva med Svenskt guld?

 

Om inte, så får man ju en liten hint om ärligheten/avsikten med förhållandet.....   :)

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Om inte, så får man ju en liten hint om ärligheten/avsikten med förhållandet.....   :)

Så sant så sant. Frugan var jätte glad jag köpte öronhänge från Sverige innan hon kom till Sverige.

Vet att andra tjejer tyckte hon ska ha thaiguld helst många bath, annars kan jag dra, men frugan brydde sig inte om vad de säger hon var glad för presenten.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, John Khonken said:

Svar NEJ NEJ . Ska vara 23,96.

 

Självklart skulle de flesta uppskatta svenskt guld som en present, de allra flesta skulle bli glada över vilken present som helst.

 

Det är säkert så att många skulle föredra thailändskt guld framför svenskt men det innebär ju inte att de inte skulle uppskatta svenskt guld. Om de bara uppskattar en present för dess monetära värde så varför stanna vid Thaiguld; varför inte en Maserati eller en påse diamanter? 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Guld som guld om du frågar en thai tjej bara det går att panta, men visst, en Maserati har man ju nytta av själv så varför inte:D

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Svensk guld är inte riktigt utan det måste vara Thaiguld.

Jag vet för jag har frågat gumman så ni kan slänga er i väggen som påstår annat.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fruga är tvärtom. Hon villa ha svenskt guld, thaiguld är för mjukt och gult.

 

Men till TS, försök lista ut vad mottagaren gillar innan du köper nåt dyrt och viktigt. Men oavsett varifrån guldet kommer tror jag nog mottagaren blir glad.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Det är självklart att våra flickvänner blir glada over 18 karat också. Men jag hävdar att statusen är mycket viktig . Då anses 18k vara mindre bra. Att det ska vara 24k för en thaidam. För min egen del anser jag 18k är bade bättre och hårdare 

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev John Khonken:

Det är självklart att våra flickvänner blir glada over 18 karat också. Men jag hävdar att statusen är mycket viktig . Då anses 18k vara mindre bra. Att det ska vara 24k för en thaidam. För min egen del anser jag 18k är bade bättre och hårdare 

Nu generaliserar du, det är inte TS hjälpt av. Det du anser må stämma på många, men det intressanta i det här fallet är ju vad TS mål för hans givmildhet tycker.

Som alltid, lär känna den du vill göra glad.

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om Maserati, Skrapis hade en som hans fd ville övningsköra med. Hon fick smeknamnet grodan för hon skulle prova med en vanlig bil,bägge fötterna i golvet, växel i ettan, skutt rakt fram i betong sugga. Där av namnet grodan. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
59 minuter sedan, skrev frogfish:

Nu generaliserar du, det är inte TS hjälpt av. Det du anser må stämma på många, men det intressanta i det här fallet är ju vad TS mål för hans givmildhet tycker.

Som alltid, lär känna den du vill göra glad.

Där har du rätt. jag använder nära och kära I det.  Frugan vägrade 18k utan Thaiguld skulle det vara. så blev det. Jag tog en 18k ring för mig själv

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev John Khonken:

Där har du rätt. jag använder nära och kära I det.  Frugan vägrade 18k utan Thaiguld skulle det vara. så blev det. Jag tog en 18k ring för mig själv

Smart.

Själv fick jag order om att det var "Swedish gold" som gällde, dvs 18 karat. Thaiguld tyckte hon var alldeles för mjukt när det gällde smycken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Damen blir säkert glad för vilket som du ger henne. Oavsett om det är Svenskt eller Thai.

 

Men det är smycke du talar om och inte en tacka. Så designen är nog viktigare än om det är Svenskt eller Thai.

 

Jag har som princip att jag varken köper kläder eller smycken till damen. Det måste hon var med och välja, det är hon som skall bära det och då är det viktigt att hon gillar stilen/designen så att hon vill använda det.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
1 timme sedan, skrev frogfish:

Smart.

Själv fick jag order om att det var "Swedish gold" som gällde, dvs 18 karat. Thaiguld tyckte hon var alldeles för mjukt när det gällde smycken.

Frugan är smart. Eftersom thaiguld är mjuk måste hon byta. Det har kostat mig ytterliggare två ringar.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, John Khonken said:

Det är självklart att våra flickvänner blir glada over 18 karat också. Men jag hävdar att statusen är mycket viktig . Då anses 18k vara mindre bra. Att det ska vara 24k för en thaidam. För min egen del anser jag 18k är bade bättre och hårdare 

 

Status är ofta viktigt i Thailand men nu handlade det om en present och syftet med en present är inte alltid att ge status.

 

Om man nu vill ge status så är inte alltid Thaiguld någon bra idé. För en risbondedotter är guld givetvis bra men för Bangkokmedelklass och uppåt finns det inget värre än feta guldhalsband då inget, för dem, tydligare signalerar underklass.

 

En mamma på dotterns skola berättade för något år sedan för min fru om när hennes son började skolan. Hon var från en enkel familj och hade kommit upp sig och för sonens första dag i skolan klädde hon upp sig i sina finaste kläder och med alla guldringar och guldhalsband hon kunde uppbringa. Hon berättade för frugan att hon hellre hade gått naken genom marknaden i hemstaden än att igen uppleva hur alla stirrade på henne när hon kom gående i sitt guld, sedan dess ligger guldet gömt längst ned i byrålådan. Hade hon istället haft ett tunt halsband i svenskt guld hade hon sluppit den pinsamheten.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev kalasbullen:

Ja en present, såg några grymt snygga örhängen här hemma. Så får det bli.

Bra val. Örhängen i thaiguld är väldigt ömtåliga, 18 karat göre sig bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Atom:

 

Om man nu vill ge status så är inte alltid Thaiguld någon bra idé. För en risbondedotter är guld givetvis bra men för Bangkokmedelklass och uppåt finns det inget värre än feta guldhalsband då inget, för dem, tydligare signalerar underklass.

 

 

 

Skulle tro att det är ett fåtal av MPR-medlemmarna som har fruar/flickvänner i den gruppen. Så det är nog "thaiguld" som är mest gångbart när det gäller presenter.....

 

 

/ Stocken

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...