Jump to content
IGNORERAD

Ny Kompis!


thomas001

Recommended Posts

Har varit och valt ut en ny kompis idag. Han är bara 10 dagar gammal. Han har fått namnet Sang Som av mig. 

 

hund1.jpg

 

hund.jpg

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr har SangSom idag.....somnat in och vilar ut i hundhimeln. Tråkigt men det är sånt som händer ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev thomas001:

Tyvärr har SangSom idag.....somnat in och vilar ut i hundhimeln. Tråkigt men det är sånt som händer ibland.

RIP voven! :embarrassed:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej jag är ingen större hundexpert, men man tar inte emot en valp som är 10 dagar! Om det inte är problem för tiken, då blir det ju ren räddning.

Thai tycker att 4-5 veckor är OK, normalt vill vi svenskar ha 8-9 veckor. Tråkigt att det blev så här, men tänk på detta alla ni blivande hundägare.

 

WAXO

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi hade en tik som dog 2 dagar efter hon fått 8 valpar. 1 överlevde, trots att vi (eller mest tjejen) gjorde allt för att hålla de små vid liv. Det var riktigt ledsamt att se en efter en försvinna. Hade vi varit i Sverige hade jag hanterat det annorlunda (men då hade inte åtminstone 1 överlevt)....

 

Men den som överlevde är det lojalaste jag nånsin sett. Hon har aldrig sett nån annan än tjejen som "mamma", så att se deras band var otroligt. Tyvärr dog hunden efter några år, men det hör inte riktigt till historien.

 

Sorry för OT. Men shit happens ibland. Men som nån skrev ovan är det riktigt dåliga odds att hålla så unga valpar vid liv, då det inte bara är mat som spelar in.

Lycka till om ni orkar prova med en ny liten glädjespridare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt tråkigt. Jag är också på jakt efter en ny kompis och tänker ta en gat-hund nästa gång jag ser valpar. Vill inte ha någon sönder avlad ras hund.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev WAXO:

Hej jag är ingen större hundexpert, men man tar inte emot en valp som är 10 dagar! Om det inte är problem för tiken, då blir det ju ren räddning.

Thai tycker att 4-5 veckor är OK, normalt vill vi svenskar ha 8-9 veckor. Tråkigt att det blev så här, men tänk på detta alla ni blivande hundägare.

 

WAXO

Jag skrev i trådstarten att jag har valt ut en hundvalp!!!! Inte att jag tog med den hem!  Finns inte i min tanke att ta en valp som är 10-dagar från sin mamma.

Tanken var att hämta hem den i slutet på Februari! Blir så jävla less på folk som drar snabba slutsatser.

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev WAXO:

Hej jag är ingen större hundexpert, men man tar inte emot en valp som är 10 dagar! Om det inte är problem för tiken, då blir det ju ren räddning.

Thai tycker att 4-5 veckor är OK, normalt vill vi svenskar ha 8-9 veckor. Tråkigt att det blev så här, men tänk på detta alla ni blivande hundägare.

 

WAXO

Läsförståelse eller spriten som gör att fingrarna dansar över tangenterna ?  

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev thomas001:

Jag skrev i trådstarten att jag har valt ut en hundvalp!!!! Inte att jag tog med den hem!  Finns inte i min tanke att ta en valp som är 10-dagar från sin mamma.

Tanken var att hämta hem den i slutet på Februari! Blir så jävla less på folk som drar snabba slutsatser.

Som du beskrev det så var det kanske inte så svårt att dra fel slutsatser. Det var inte meningen att du skulle bli så jävla less, det finns tyvärr de som tar hem valparna alldeles för tidigt.

Bra att du och jag iallafall inte är en av dem, även om hjärtat smälter när man får träffa de små liven för första gången.

 

 

WAXO

Ändrades av WAXO
Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt tråkigt. Jag är också på jakt efter en ny kompis och tänker ta en gat-hund nästa gång jag ser valpar. Vill inte ha någon sönder avlad ras hund.

Det är inga problem att få tag en icke sönderavlad hund även i Thailand.vänd dig till rasorganisationen i fråga för den ras du föredrar. När vi skaffade viper 2012 så ringde vi schäferhundsklubben som rekommenderade en kennel i packchong som var seriös. Det är väl snarare tvärtom att du riskerar att få en sjuk hund om du tar en gathund.

Vad du absolut bör akta dig för är att köpa hund på en marknad i Thailand. Då dessa hundar oftast kommer från hundfabriker och om dom överlever första tiden ofta har någon nervös åkomma som inte är att föredra.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Hunden dog väl för att du tog den för tidigt från mamman.

 

BTT

Läs inläggen innan du svara?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev thomas001:

Jag skrev i trådstarten att jag har valt ut en hundvalp!!!! Inte att jag tog med den hem!  Finns inte i min tanke att ta en valp som är 10-dagar från sin mamma.

Tanken var att hämta hem den i slutet på Februari! Blir så jävla less på folk som drar snabba slutsatser.

Nej, du skrev inte att du hade tagit med den hem, och jag medger att jag också uppfattade det som WAXO gjorde. Och när tanken väl en gång kommit ner i det där "hjulspåret" så är det lätt att den förblir där. Djurplågare tänkte jag också spontant, när nackhåren reste sig.

Det skadar ju inte att skriva lite "kringinformation" när man startar en tråd, för att undvika de värsta missförstånden.

"Folk som drar snabba slutsatser" kallas i en del andra sammanhang för intelligenta människor.

 

Hur som helst var det ledsamt med den där hundvalpen. Jag beklagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

Hunden dog väl för att du tog den för tidigt från mamman.

 

BTT

Blev du så korkad för att någon tog dig från din mor för tidigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Sakhon:

Nej, du skrev inte att du hade tagit med den hem, och jag medger att jag också uppfattade det som WAXO gjorde. Och när tanken väl en gång kommit ner i det där "hjulspåret" så är det lätt att den förblir där.

 

Jag uppfattade det så också först, samtidigt som jag tänkte att TS är för smart för det......

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Niro:

Riktigt tråkigt. Jag är också på jakt efter en ny kompis och tänker ta en gat-hund nästa gång jag ser valpar. Vill inte ha någon sönder avlad ras hund.

Bullshit, finns massor av seriösa hunduppfödare i Thailand, vi har 4 Engelska bulldoggen, två har vi köpt och två har vi avlat, friska hundar med ett fantastiskt lynne.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev janne_h:

Det är inga problem att få tag en icke sönderavlad hund även i Thailand.vänd dig till rasorganisationen i fråga för den ras du föredrar. När vi skaffade viper 2012 så ringde vi schäferhundsklubben som rekommenderade en kennel i packchong som var seriös. Det är väl snarare tvärtom att du riskerar att få en sjuk hund om du tar en gathund.

Vad du absolut bör akta dig för är att köpa hund på en marknad i Thailand. Då dessa hundar oftast kommer från hundfabriker och om dom överlever första tiden ofta har någon nervös åkomma som inte är att föredra.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Hur  har det gått för Viper, har han fått något speciellt område att bli expert på ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur  har det gått för Viper, har han fått något speciellt område att bli expert på ?


Han är expert under området bra kompis. Just nu ligger han och vilar bredvid mig medans jag kollar en film.


d864bcbab5dd9454495a8ae509da8a37.jpg

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Hunden dog väl för att du tog den för tidigt från mamman.

 

BTT

idi*t.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Sakhon:

Nej, du skrev inte att du hade tagit med den hem, och jag medger att jag också uppfattade det som WAXO gjorde. Och när tanken väl en gång kommit ner i det där "hjulspåret" så är det lätt att den förblir där. Djurplågare tänkte jag också spontant, när nackhåren reste sig.

Det skadar ju inte att skriva lite "kringinformation" när man startar en tråd, för att undvika de värsta missförstånden.

"Folk som drar snabba slutsatser" kallas i en del andra sammanhang för intelligenta människor.

 

Hur som helst var det ledsamt med den där hundvalpen. Jag beklagar.

Skall väl inte behövas förklara något så elementärt. Har man det minsta lilla hum om hundar,så tar man aldrig en så ung valp från sin mamma. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...