Jump to content
IGNORERAD

Singapore Airlines kommer till Arlanda


Tallviking

Recommended Posts

FLYG. Från och med 30 maj kommer Stockholm Arlanda att ingå i stora Singapore Airlines linjenät.

Sträckan Stockholm–Singapore får fem avgångar i veckan.

 

Singapore Airlines är ett av världens största flygbolag och har vunnit massor av priser för sin höga kvalitet.

Nu etablerar man sig på Stockholm Arlanda.

Det nya flyget till Singapore kommer att få fem avgångar i veckan. Det är dock inget direktflyg utan det blir mellanlandning i Moskva.

Sträckan trafikeras med Airbus 350-900, senaste tillskottet i flygbolagets flotta. Det är den första A350 som sätts in i reguljärtrafik från Arlanda. Det är miljömässigt världens kanske modernaste flygplan, byggt i lätta material, tyst och bränslesnålt.

SAS samarbetar med Singapore Airlines

SAS samarbetar med Singapore Airlines med linjen. Bolagen träffade ett joint-venture-avtal redan 2013.

– Vi ser fram emot att utveckla vårt samarbete ytterligare med Singapore Airlines och därmed kunna erbjuda våra kunder en ny linje från Stockholm till Singapore och även därifrån vidare i Asien, samt till Australien och Nya Zeeland, säger Rickard Gustafson, vd för SAS.

Singapores flygplats Changi har fyra år i rad röstats fram som världens bästa flygplats och är ett resmål i sig.

Mellanlandning i Moskva

Många svenska företag har sina asiatiska huvudkontor i Singapore.

Sedan tidigare flyger Singapore Airlines sträckan Köpenhamn-Singapore.

Singapore Airlines är ett av världens största flygbolag. Huvudägare är staten Singapore och bolaget flyger till 62 olika resmål i 32 länder på fem kontinenter. Allra störst är man i Sydostasien.

 

http://www.expressen.se/allt-om-resor/flyg-1/singapore-airlines-kommer-till-arlanda/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    8

  • Soengsang

    7

  • borje222

    4

  • frason

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Trevlig nyhet, Star Aliance också ju.

Men mellanlandningen suger ju....

 

Har flugit en gång med dem från Thailand, via Singapore, bra bolag.

 

Ca 12500 PE och 14600 biz, det är ju helt ok, Thai PE kostar nu ca 20000, vilket suger lite....har satt 20 som gräns.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl just den där mellanlandningen i Moskva som inte lockar, när det dräller på ett gäng halvpackade nyrika ryssar...

 

Men i övrigt är det goda nyheter, SIA är ett mycket bra flygbolag så jag antar att Thai känner lite fruktan införkonkurrensen om businessklassresenärerna till Asien.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev MaiChai:

Det är väl just den där mellanlandningen i Moskva som inte lockar, när det dräller på ett gäng halvpackade nyrika ryssar...

 

Men i övrigt är det goda nyheter, SIA är ett mycket bra flygbolag så jag antar att Thai känner lite fruktan införkonkurrensen om businessklassresenärerna till Asien.

 

Thai måste helt klart sänka sina biz priser, kostar idag ca 25...

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Thai måste helt klart sänka sina biz priser, kostar idag ca 25...

 

 

Gjorde en testbokning ARN-SIN med Singapore, 1 vecka i juni 4335 kostade det i economy. När det gäller businessprodukten är Singapore way ahead of Thai Airways

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Thai måste helt klart sänka sina biz priser, kostar idag ca 25...

 

Thai måste klart höja sina priser om de får mindre kunder så de får förtjänst.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Gjorde en testbokning ARN-SIN med Singapore, 1 vecka i juni 4335 kostade det i economy. När det gäller businessprodukten är Singapore way ahead of Thai Airways

 

 

Jo, gjorde en testbokning jag också, 10v jun-aug, 14600 biz saver, det är ju som hittat med Singapore, kollade inte riktigt poängintjäningen men borde ju vara åtminstone 1,25, troligen 1,5

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

SAS flög ju själva nonstop förr med sina 767:or CPH-SIN men fick ingen lönsamhet plus att

det var för lång arbetstid för crew så man hade extra folk med. Piloterna ränar arbets tid 

från planering före flight och flygtiden sen avrapporteringen. Tror det var max 14tim 

för dom då. Men det här var en trevligt nyhet med Sing airlines.

 

//Broskan

Ändrades av Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev koppar55:

Blir till att kolla in priser till Bangkok via Singapore och jämföra med Thai Airways.

 

Kan knappast bli sämre eller dyrare. :big_smile:

 

 

Det beror väl på om man tycker att 2 mellanlandningar är bättre än 0.......

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev koppar55:

Blir till att kolla in priser till Bangkok via Singapore och jämföra med Thai Airways.

 

Kan knappast bli sämre eller dyrare. :big_smile:

 

 

Direkt med Thai eller byte i Moskva och Singapore, då får de vara väldigt mycket bättre och billigare för att vara lockande.

/Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Jo, gjorde en testbokning jag också, 10v jun-aug, 14600 biz saver, det är ju som hittat med Singapore, kollade inte riktigt poängintjäningen men borde ju vara åtminstone 1,25, troligen 1,5



Måste kollas upp för det finns otroligt nog bokningsklasser i biz hos andra bolag under Star som inte ger ett endaste poäng hos Thai.

Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev L64:

 


Måste kollas upp för det finns otroligt nog bokningsklasser i biz hos andra bolag under Star som inte ger ett endaste poäng hos Thai.

Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk
 

 

 

Ok, det var surt.

Ångrar bittert att jag övergav EB.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Till att börja med så är det ju bra med alternativ. Men för egen del går det nog bort om min destination är Bangkok, 2 mellanlandningar lockar inte. För mig är flygresan bara transport som jag vill ska gå så snabbt och billigt som möjligt. Komfort (över ek) kommer inte in i min ekvation, då det för mig aldrig motsvarar den högre kostnaden (det jag får välja bort för mig själv och familj).

 

Men om jag skulle blanda in några dagar i Singapore i resan blir det ju mer intressant. Så som sagt, bra med fler alternativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frogfish:

2 mellanlandningar lockar inte

Inte mig heller faktiskt, men är den ena mellanlandningen utan att stiga av planet så kan jag kanske fundera på det.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Soengsang:

Inte mig heller faktiskt, men är den ena mellanlandningen utan att stiga av planet så kan jag kanske fundera på det.

Provade en bokning och det var ett byte av plan i Moskva på mitt utresedatum. Från A350 till A330.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev leifen:

Provade en bokning och det var ett byte av plan i Moskva på mitt utresedatum. Från A350 till A330.

 

Då misstolkade du nog, samma 350 SQ361 går till Singapore via Moskva, sen 330 SQ970 därifrån.

Rätt osannolikt att de skulle stationera en 350 för shorthaul i Europa.

Skärmavbild 2016-12-15 kl. 14.22.57.png

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte med dem för snart 15 år sedan, då gick de från Arlanda, direkt till Singapore, byte till Thailand.

Som jag minns det då var flyget riktigt bra, tyvärr hade jag en frireligiös idi*t till stolsgranne... Runar Sögaard... (Om jag inte visste bättre skulle jag tro han var från Tavelinavel...)

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev borje222:

Åkte med dem för snart 15 år sedan, då gick de från Arlanda, direkt till Singapore, byte till Thailand.

Som jag minns det då var flyget riktigt bra, tyvärr hade jag en frireligiös idi*t till stolsgranne... Runar Sögaard... (Om jag inte visste bättre skulle jag tro han var från Tavelinavel...)

 

Mvh. borje222

Hade han bössan med sig?

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte med dem för snart 15 år sedan, då gick de från Arlanda, direkt till Singapore, byte till Thailand.

Som jag minns det då var flyget riktigt bra, tyvärr hade jag en frireligiös idi*t till stolsgranne... Runar Sögaard... (Om jag inte visste bättre skulle jag tro han var från Tavelinavel...)



Mvh. borje222



Men Börje, den där charlatanen till norrmanspastor måste verkligen ha satt grillor i huvet på dig med sina predikningar......

Singapore Airlines har väl aldrig tidigare flugit till Arlanda?

Ta och slå demonerna ur skallen nu. Var det SAS till CPH och byte där och så dök den hårfagre upp? Eller hade Runar ordnat nåt specialflyg med sin polare i himmelen?

Kanske bäst att vi tar tag i rådjursmördaren själv för att få klarhet i detta mysterium.


Sent from fiskebyn using Tapatalk HD
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är Jade Travel ute med lite priser.

 

http://jade.se/reseerbjudanden/singapore-airlines-dec-2016

 

Sing.JPG

 

//Broskan

 

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev apknug:

 


Men Börje, den där charlatanen till norrmanspastor måste verkligen ha satt grillor i huvet på dig med sina predikningar......

Singapore Airlines har väl aldrig tidigare flugit till Arlanda?

Ta och slå demonerna ur skallen nu. Var det SAS till CPH och byte där och så dök den hårfagre upp? Eller hade Runar ordnat nåt specialflyg med sin polare i himmelen?

Kanske bäst att vi tar tag i rådjursmördaren själv för att få klarhet i detta mysterium.


Sent from fiskebyn using Tapatalk HD

 

Som jag minns det gick det direkt från Arlanda, men som sagt 15 år sedan, många flygningar har det blivit efter det, och ett antal även före det, så det är inte omöjlig att det var ett byte i Köpenhamn...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev borje222:

Som jag minns det gick det direkt från Arlanda, men som sagt 15 år sedan, många flygningar har det blivit efter det, och ett antal även före det, så det är inte omöjlig att det var ett byte i Köpenhamn...

 

Mvh. borje222

Inte Malaysian du tänker på då? De gick ju från ARN.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev swedenfarang:

Inte Malaysian du tänker på då? De gick ju från ARN.

Nej, Singapore. 

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev borje222:

Nej, Singapore. 

 

Mvh. borje222

 

Dom flög från CPH då inte STO.

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

På 70 talet flög jag Cph - Bkk med Singapores 747, var gott om plats längst bak och där gick det att ligga på golvet och sova.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...