Jump to content
IGNORERAD

resa Suvarnapum - Donmuang


born41

Recommended Posts

Om man från Europa kommer till Suvan kl 1420 och ett plan går från Donmuang 1805 hur stor changs har man att hinna?

Jag har biljett till BKK men inte vidare.

Med AirAsia köper man bäst biljett på Suvan eller Donmuang?

Jag tycker det verkar lite vågat att köpa biljetten från Sverige ifall flyget är kraftigt försenat.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev born41:

Om man från Europa kommer till Suvan kl 1420 och ett plan går från Donmuang 1805 hur stor changs har man att hinna?

Jag har biljett till BKK men inte vidare.

Med AirAsia köper man bäst biljett på Suvan eller Donmuang?

Jag tycker det verkar lite vågat att köpa biljetten från Sverige ifall flyget är kraftigt försenat.

 

Born41

 

Jag hade andvänt Airaisias app i telefonen och köpt biljetten på plats i taxin dit, då vet ju du ifall du hinner, är ditt flyg i tid till Thailand bör du ju hinna.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sist jag åkte  mellan suvvan o muang så sa taxi chaffisen  allt från 45 min till två timmar .. Tror färden tog 55 min.

Link to comment
Dela på andra sajter

Shuttle bussen på plan 3 eller 4. 

Måste visa biljetten om man ska åka gratis.

 

Air Asia, köp biljetten flera veckor innan annars dyrt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte flyga med Thai Smile ifrån Suvvan, det är ju inte så stora pengar vi talar om och då får du dessutom ta med bagage utan att betala extra.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
8 timmar sedan, skrev born41:

Om man från Europa kommer till Suvan kl 1420 och ett plan går från Donmuang 1805 hur stor changs har man att hinna?

Jag har biljett till BKK men inte vidare.

Med AirAsia köper man bäst biljett på Suvan eller Donmuang?

Jag tycker det verkar lite vågat att köpa biljetten från Sverige ifall flyget är kraftigt försenat.

 

Born41

 

Du kan nog räkna med minst en timme innan du kommer igenom passkontrollen och då är klockan ungefär halv fyra och sen ska du ta dig till Donmuang då blir klockan ca halv fem sen ska du köpa biljett då blir klockan ca fem men om inte planet från Sverige är försenat bör du hinna till gaten innan dom stänger.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev born41:

Om man från Europa kommer till Suvan kl 1420 och ett plan går från Donmuang 1805 hur stor changs har man att hinna?

Jag har biljett till BKK men inte vidare.

Med AirAsia köper man bäst biljett på Suvan eller Donmuang?

Jag tycker det verkar lite vågat att köpa biljetten från Sverige ifall flyget är kraftigt försenat.

 

Born41

Vart ska du då? Det kan ju kanske vara värt att flyga vidare med ett bolag som flyger från Suvvan. Ex Bangkok air, Thai

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Kan du inte flyga med Thai Smile ifrån Suvvan, det är ju inte så stora pengar vi talar om och då får du dessutom ta med bagage utan att betala extra.

Tack för tippset

Provbokade med Thai Smile och det går ett plan kl 1800 från Suvvan och då slipper jag ravla runt med en buss eller taxi.

Pris 1480 Thb för en flygning till korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev born41:

Tack för tippset

Provbokade med Thai Smile och det går ett plan kl 1800 från Suvvan och då slipper jag ravla runt med en buss eller taxi.

Pris 1480 Thb för en flygning till korat.

 

Ska du flyga till Korat, det verkar väl vara lite overkill, går ju snabbare med taxi, typ samma pris också.

 

Vad hittade du för flyg till Korat, mig veterligen går inget dit nu?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Till Korat, ta en taxi. Förboka en schysstare Camry eller nåt, kostar runt 2000 har jag för mig.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev wavis:

Jag tar bussen när jag ska till Korat ( chok noi).. tror det kostar 250 bath från morchit..

Tack för svar. Visste inte vilken busstation jag skall ta mig till om det blir buss.Hur många timmar tar det till Korat

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Vad hittade du för flyg till Korat, mig veterligen går inget dit nu?

Sökte på Thai Smile:s hemsida

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev born41:

Sökte på Thai Smile:s hemsida

 

Born41

 

Mmm.där finns inget flyg till Korat, och jag är 99.9% säker på att inget går nu.

Ta taxi!

Skärmavbild 2016-12-16 kl. 16.45.32.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

från suvvan till mo chit till korath  totalt 4-5 timmar kan jag tänka mig dom flesta norr  gående bussar stannar till i korath hur många som per timme.    ska själv åka där ifrån 9/1  suvvan mo chit till satuk(Buriram)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara o välja Taxi ca 2500 eller buss 250 ..Åkt båda men när räkan e med så skall det va buss..Rätt hyfsade bussar o bara en liten höjd o passera så helt ok ca 4,5 timme..Men vägrar o åka fler bussar bland riktiga höjder där nere.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev soi covboy:

från suvvan till mo chit till korath  totalt 4-5 timmar kan jag tänka mig dom flesta norr  gående bussar stannar till i korath hur många som per timme.    ska själv åka där ifrån 9/1  suvvan mo chit till satuk(Buriram)

Suvvan till Mo chit kan vara upp till en timme beroende på trafik.

Bussresan ligger på 4,5 timmar dagtid och det finns minst fem olika bolag som trafikerar sträckan men räkna med en halv timmes väntan innan avgång. 

Priserna är nere på under 200b numera med buss  ;) 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som skall åka från Don Muang i mellandagarna så räkna med minst 3-4 timmar för incheckning för inrikes flygningar.

 

Man har redan börjat gå ut med varningar. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...