Jump to content
IGNORERAD

Vad packar du och/eller tanten ner i väskan?


Guest DrRambone

Recommended Posts

Guest DrRambone

Själv blev det på senaste (till Thailand) : mat (kalles, knäckebröd, pasta, kaffe) ,godis, kläder till grannungar, en projektor (kanon med utomhuskaroke  :crazy: ), verktyg till huset: skruvdragare, skruvmejslar, multimeter

Nästa trip: En mediaspelare till projektorn: http://www.prisjakt.kt.php?p=358745 O en 1TB extern disk med mängder av thaifilm, musik o karoke. Mer vertyg, laddagg för solcellsbatteri. Mer godis och mer kaffe.

Och vad tar du med?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    4

  • Farang

    2

  • Vaxet

    2

  • j-p

    1

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Quote

Själv blev det på senaste (till Thailand) : mat (kalles, knäckebröd, pasta, kaffe) ,godis, kläder till grannungar, en projektor (kanon med utomhuskaroke  :crazy: ), verktyg till huset: skruvdragare, skruvmejslar, multimeter

Nästa trip: En mediaspelare till projektorn: http://www.prisjakt.kt.php?p=358745 O en 1TB extern disk med mängder av thaifilm, musik o karoke. Mer vertyg, laddagg för solcellsbatteri. Mer godis och mer kaffe.

Och vad tar du med?

Nästan en tom resväska, endast min snarkmaskin ligger där, den ska fyllas med saker som jag har köpt i Thailand. Själv begriper jag inte varför folk tar med sig sådana saker när de åker utomlands!!!! Och hur folk kan äta något så äckligt som Kalles begriper jag inte. Att kalla denna äckliga sak för Kaviar är ju en skymf mot riktig Kaviar, nämligen Ejderns, den har 77 % rom i sin tub, det kallar jag äkta kaviar, även Slottskaviar är otroligt god.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Quote

Nästan en tom resväska, endast min snarkmaskin ligger där, den ska fyllas med saker som jag har köpt i Thailand. Själv begriper jag inte varför folk tar med sig sådana saker när de åker utomlands!!!! Och hur folk kan äta något så äckligt som Kalles begriper jag inte. Att kalla denna äckliga sak för Kaviar är ju en skymf mot riktig Kaviar, nämligen Ejderns, den har 77 % rom i sin tub, det kallar jag äkta kaviar, även Slottskaviar är otroligt god.

:wai: gubben :wai:

Svärmor älskar Kalles ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Istället för att slänga massa saker här hemma så åker de ner i våra väskor och tas hem till släkten...

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Så lite som möjligt. Två rena t-shirt, 2 shorts, två kalsingar, mobil samt kamera med laddare på ett ungefär

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

5 par kallingar, 5 par t-shirts, shorts, kamera, högtalare till mobilen och laptop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Barnen, vill inte lämna dem ensamma så de får följa med.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Quote

Barnen, vill inte lämna dem ensamma så de får följa med.

Packar du ner dom i väskan?  ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Packar du ner dom i väskan?  ;)

Ja vi har gjort det rätt många gånger nu, sparar en massa pengar.

Men som sagt allt har ju ett slut och när vi åkte ner efter jul så klagade äldsta sonen på att det är trångt, han fyller 20 år snart. Så han får väl stanna hemma nästa gång då da.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Alldeles för mycket!  ;)

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Returen från LOS: kläder till tanten, kläder till tanten och mat. O några chang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir lite olika för varje resa men sist hade vi med oss 9 pkt välling, något som tar stor plats i packningen. Systemkamerautrustning, laptop med tillbehör, lite kläder osv. Vi har betydligt mer med oss på väg tillbaks till Sverige igen.

Men en gång har jag tagit med mig en skrivare istället för att slänga den här hemma. Är rätt så bra att kunna printa ut något dok i byn också och eftersom den bara skräpade i Sverige så.

Några väskor med "ge bort kläder", speciellt barnkläder, har vi också släpat runt jordklotet under åren för att kunna dela ut till behövande i byn.

En stor väska med överblivna verktyg har jag också haft med mig och gett åt svärfar. Speciellt Bachoskiftnycklarna imponerar på bygubbarna som är van med kinesiskt junk från Kambodja.

Svensk mat har jag aldrig med mig till Thailand, förutom sista gången då jag tog med ett hårdbrödpaket av en sort som sonen gillar och ett paket av en sort som jag gillar. Men jag tror det mesta gick till hönsen när nästan allt var kvar när vi skulle åka hem till Sverige igen. Så det tar jag inte med mig fler ggr.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

De senaste 2 resorna vi gjort, inom Thailand, packade jag, 4 skjortor, kalsonger, ett par shorts och 2 par badbyxor, en liten DVDspelare, mobilladdare samt tandborste.

Frugan packade ungefär samma till sig och barnen samt sovkläder...

PLUS: Vattenkokare 2 flaskor kokt vatten, campingkök med gasol, 2 kastruller, bestick, nappflaskor, 2 olika sorters mjölkpulver, 100 blöjor, disk utrustning, tvättmedel, leksaker och lite andra nödvändigheter...

Vi bodde på hotell och hade bil, så det mesta av livets nödtorft fanns att nå, i Jomtien...

Vi hade mer prylar med oss hem :good:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Förutom välling så blir det verktyg och fiskeutrustning, grejer att ge bort är också med, finns det kilo kvar så tar vi med saker till huset.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo i matväg blir det knäckebröd, kalles (jo jag gillar den också), annan kaviar (typ stenbitsrom), kaffe, sill, pulversås och senap. Pasta behövs inte längre tycker jag, de har ju italiensk pasta på bla BigC och TescoLotus. Men jag gillar Thaimat så det är bara för att ha lite variation jag tar med detta.  :bag:

Datorprylar, men i klädväg så lite som möjligt. :whistle:

På hemvägen så är det till 90% thaimat som damen vill ha med. Finns iofs i Sverige, men dyrt tycker hon. :neutral:

Mvh

BigBossJacken

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oftast blir det 2 väskor fulla med "Give away"-saker, som begagnade kläder, skor och några presenter.

Inga matvaror förutom torkad svamp och några burkar pulverkaffe.

Endast ett par ombyten med personliga kläder, resten köps på plats.

Kartor, kameror, tandborste mm i ryggan!  ;)

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sist så var det 1 låda Slotts senap, 4 rullar General portion (1 till mej), 1 låda lingonsylt, 1kg grillkrydda, 1kg västerbottenost,1fl. Skåne,1fl,Ahlborg, 1fl. nån annan akvavit. Detta till Lasse på Globetrotter.

Dessutom ca: 10kg. barnkläder till en skola för blinda barn i Pattis,  jag vill för övrigt rekomendera alla som kan att åka dit och bidra med stålar till mat för en dag.

Den tacksamheten du möts av av barnen efter middagen går inte att beskriva, tårarna går inte att hålla tillbaka.

Till oss själva tar vi med oss tandborstar, tele/data Och Kaffe

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Knäckebröd och någon ost åker ner till mig själv plus en massa gåvor till vänner i Thailand.

Sen kan jag bara hålla med Odin, känslan av att hjälpa några fattiga handikappade barn i Thailand slår allt och gör att man gladeligen skippar baren ett par dagar. Jag brukar donera saker till ett barnhem i Nonthanburi´s Pak Kred distrikt.

En gång hade jag med mig en rullstol till en lite kille som jag fått av kommunens hjälpmedlescentral. På Kastrup ville (bitchen) vid incheckningen att jag skulle betala för den som gods då jag inte hade den för eget bruk. Normalt fraktas rullstolar gratis utöver den incheckade vikten. Efter lite argumenterande och telefonsamtal till Thai i Köpenhamn så löste det sig och rullstolen kom med utan att jag behövde betala.

Fast på väg genom tullen i Bangkok tittade tullarna långt efter farangen som sköt en rullstol framför sig utan någon som satt i den...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kläder från mig o kärringen.

Svenskrostat kaffe vill man ju ha även om det nu går bra med pulverjava. Sen brukar vi ha med oss ett antal rullar Drottningsylt ( går åt me en fart ). Svensk hårdost till mig ( cant live withoutit  ; ) choklad i massor till barna o vuxna i byn.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Så lite som möjligt. Två rena t-shirt, 2 shorts, två kalsingar, mobil samt kamera med laddare på ett ungefär

Glömde en sak. Ahlgrens Bilar. en hit bland thaiarna...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Glömde en sak. Ahlgrens Bilar. en hit bland thaiarna...

"I give you a car, I promise. Lets go or you get nothing"

Link to comment
Dela på andra sajter

På Konsum försöker jag smussla ner en oxfile eller två i väskan, alldeles för dyrt för att köpa.

[move]

Matglade Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Jag har några dagar kvar nu innan avfärd :pleasantry:

men jag har börjat packa så smått nu..

och redan innan jag har packat mina egna grejor så är resväskan full :fool:

jag har  packat väskan med kläder från hela familjen samt lite leksaker

m.m till barnen. :wacko:

Jägermeistern får man köpa ett par stycken på arlanda, det brukar va

populärt...kanske inte av släkten,men av mig :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Istället för att slänga massa saker här hemma så åker de ner i våra väskor och tas hem till släkten...

Bra poäng där Enis , själv tar jag med mig så lite som möjligt ,värre e det när man ska hem .

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir mycket kläder till Byn och familjen, samt en del verktyg efter önskemål.

Min väska väger ca13kg, nitt o bob får använda resten.

Vi får ha 100kg i incheckat baggage på Thai.

Plus 24 i handbagage på 3pers i ekonomi.

 

Pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...