Jump to content
IGNORERAD

Legenden Pargas...


hakancnx

Recommended Posts

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    4

  • Soengsang

    4

  • audirs2

    4

  • Tommy

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev hakancnx:

 

... träffade jag ikväll här i Chiang Mai.

5658aabdfcee0f74435225cec0bc874c.jpg

Han är sig lik.

/ hakancnx

 

 

Hälsa honom från mig om du träffar honom igen.

 

IMG_0351.jpg

 

//Broskan

 

 

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hakancnx:

 

... träffade jag ikväll här i Chiang Mai.

5658aabdfcee0f74435225cec0bc874c.jpg

Han är sig lik.

/ hakancnx

 

Är han från Pargas i Finland? Abolandet!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev audirs2:

Är han från Pargas i Finland? Abolandet!

 

Ja det är han, logiskt med det namnet ;)

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hakancnx:

 

... träffade jag ikväll här i Chiang Mai.

5658aabdfcee0f74435225cec0bc874c.jpg

Han är sig lik.

/ hakancnx

 

 

Novis som jag är, varför är han en legend?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har träffat Pargas ett par gånger i Pattaya, en underbar man!

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev bob:

 

Novis som jag är, varför är han en legend?

 

Legend å legend men han är ju vida känd i Pattaya. Han är den enda som jag vet som ätit corn flakes i djup tallrik där han bytte ut mjölken mot Mekong whiskey.

 

En mycket trevlig snubbe som jag inte träffat på cirka 15 år, kan väl bidra med några foton från senare delen av 90-talet.

post-3132-0-90285600-1434696001_thumb.jpg

post-3132-0-31913700-1434696058.jpg

post-3132-0-68351300-1434696503_thumb.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är helt otroligt, vad skulle vi göra utan dessa legender, känns lite off att aldrig träffat dessa veteraner, ingen merit precis, är väl en tidsfråga innan nya legender tar över typ Broskan och Stefan5300, hoppas ingen känner sig trampad på tårna, SC är redan en legend så honom behöver man inte nämna.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag träffade Pargas hos Hasses Soft Rock kafé, i Pattaya, på 80-90 talet.
En sjöbuse som varit med om mycket. En trevlig bekantskap.


/ hakancnx

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Chan2014:

Ja det är helt otroligt, vad skulle vi göra utan dessa legender, känns lite off att aldrig träffat dessa veteraner, ingen merit precis, är väl en tidsfråga innan nya legender tar över typ Broskan och Stefan5300, hoppas ingen känner sig trampad på tårna, SC är redan en legend så honom behöver man inte nämna.

Chan2014

 

Jäklar vad skoj det skulle vara, tänk om man skulle bli ihågkommen med orden "minns du han Stefan5300 legenden från obygden", ja,ja,ja vilken snubbe:big_smile:, istället för, kom du ihåg han den där champis 5555 eller vad han nu kallade sig? Nä vem tusan var det:pudency:.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Chan2014:

Ja det är helt otroligt, vad skulle vi göra utan dessa legender, känns lite off att aldrig träffat dessa veteraner, ingen merit precis, är väl en tidsfråga innan nya legender tar över typ Broskan och Stefan5300, hoppas ingen känner sig trampad på tårna, SC är redan en legend så honom behöver man inte nämna.

Chan2014

 

Du ska nog inte hänga upp dig på ordet "legend" så mycket, se det som synonym till "go gubbe", "trevlig prick" eller vad vi vill kalla en bra kille för.

 

Inget allvarligt i det, jag har inte träffat "Pargas" men har varit i Pargas massor av gånger, och den som vet vilket lite kul historiskt minne som finns där vinner en flaska vinäger!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Du ska nog inte hänga upp dig på ordet "legend" så mycket, se det som synonym till "go gubbe", "trevlig prick" eller vad vi vill kalla en bra kille för.

 

Inget allvarligt i det, jag har inte träffat "Pargas" men har varit i Pargas massor av gånger, och den som vet vilket lite kul historiskt minne som finns där vinner en flaska vinäger!



Ja, det verkar ju vara en kul gubbe.. Han verkar tycka att alla thailändare är korkade? Om man nu ska tolka Stoneys inlägg rätt?

Aldrig hört talas om människan.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Jäklar vad skoj det skulle vara, tänk om man skulle bli ihågkommen med orden "minns du han Stefan5300 legenden från obygden", ja,ja,ja vilken snubbe:big_smile:, istället för, kom du ihåg han den där champis 5555 eller vad han nu kallade sig? Nä vem tusan var det:pudency:.

Ja alla sätter vi våra fotavtryck på något vis, och det där med legend kan man ju tolka på många sätt, din strävan är tydligen att bli någon sprattel gubbe till legend och verkar imponeras av att någon äter cornflakes med whiskey, du är ju sorglig för fan, men ännu en gång är det bevisat att vi är olika och väl är väl det.

Chan2014

P.S Nu får du starta en tråd till i mitt nick så blir jag nog snart en legend ska du se, för just nu spamma du sönder denna tråd också D.S

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Du ska nog inte hänga upp dig på ordet "legend" så mycket, se det som synonym till "go gubbe", "trevlig prick" eller vad vi vill kalla en bra kille för.

 

Inget allvarligt i det, jag har inte träffat "Pargas" men har varit i Pargas massor av gånger, och den som vet vilket lite kul historiskt minne som finns där vinner en flaska vinäger!

Kan inte riktigt få ihop det där med legend, vad är en go gubbe, trevlig prick och bra kille, har du tolknings företräde här eller, det är väl en väldigt personlig tolkning du lägger dej till med.

Själv bodde jag i Pattaya ganska många år och har heller inte hört talas om denna legend, det kanske har mer med i vilka kretsar man umgås i och vilka ställe man brukar hänga på, rätta mej gärna om jag har fel.

Hade varit bra om du kunde precisera vilken typ av vinäger du lottar ut, bra att veta om det är någon idé att vara med i din tävling.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Chan2014:

Kan inte riktigt få ihop det där med legend, vad är en go gubbe, trevlig prick och bra kille, har du tolknings företräde här eller, det är väl en väldigt personlig tolkning du lägger dej till med.

Själv bodde jag i Pattaya ganska många år och har heller inte hört talas om denna legend, det kanske har mer med i vilka kretsar man umgås i och vilka ställe man brukar hänga på, rätta mej gärna om jag har fel.

 

Vad jag menar det är inget o hänga upp sig på ordet legend missbrukas kanske ibland......

Jag har heller aldrig träffat den nämnde, men hört han nämnas, samt sett "namnet" skrivet här på mpr någon gång.

 

Nu ska jag inte kludda ned din tråd mer med detta.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-12-12 at 08:13, skrev Soengsang:

 

Du ska nog inte hänga upp dig på ordet "legend" så mycket, se det som synonym till "go gubbe", "trevlig prick" eller vad vi vill kalla en bra kille för.

 

Inget allvarligt i det, jag har inte träffat "Pargas" men har varit i Pargas massor av gånger, och den som vet vilket lite kul historiskt minne som finns där vinner en flaska vinäger!

Kalkbruket kanske?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev audirs2:

Kalkbruket kanske?

 

Fel, en ledtråd är att det ligger i ditt historiska intresse och leder till Gunnarsnäs

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

 

Fel, en ledtråd är att det ligger i ditt historiska intresse och leder till Gunnarsnäs

Hmmm,,,,ryssarna härjade där på 1800 talet och 1939 åxå, sedan kommer jag inte på nått mera! Skål! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev audirs2:

Hmmm,,,,ryssarna härjade där på 1800 talet och 1939 åxå, sedan kommer jag inte på nått mera! Skål! 

Bron över till Gunnarsnäs från Pargas är byggd av Mulberry pontoner från Normandie, släpades dit och sänktes ned och utgör idag själva brobanken, långsökt men ändå lite coolt.

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Bron över till Gunnarsnäs från Pargas är byggd av Mulberry pontoner från Normandie, släpades dit och sänktes ned och utgör idag själva brobanken, långsökt men ändå lite coolt.

 

 

Ballt ballt ballt! :great:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

De gånger jag mötte Pargas var när jag var ute i Pattaya med en god vän som är medlem i "Jesters", en MC-klubb där nere, med en massa sköna gubbar som medlemmar!

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-12-12 at 14:46, skrev wUThai:

 


Ja, det verkar ju vara en kul gubbe.. Han verkar tycka att alla thailändare är korkade? Om man nu ska tolka Stoneys inlägg rätt?

Aldrig hört talas om människan.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

 

Kan nog hålla med honom i viss mån om han tycker så, dock tycker jag ju inte att alla är korkade.

 

Men sådana här tycker jag är väldigt korkade som inte bryr sig om sina barn, totalt blåsta och det är väldigt många som kör så här, inga hjälmar.

ped (2).jpg

 

Eller så här, använda ett litet barn som krockkudde, hur smart är det.

ped (1).jpg

 

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...