Jump to content
IGNORERAD

Medlemmar som bor permament i Thailand.


broder tuk tuk

Recommended Posts

28 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Nja, dom kommer nog med stolthet att minnas hur alla WT's satt på några billiga klappstolar och morfar satt på riktigt fin köksstol, precis som Bangkok eliten gör.

Jag föreslår att du endast tar med dig köksstol till dig och eventuell familj.

Ska se om jag klarar av att dyka upp i Naklua 2017, eller om det blir 2018, beroende på om HC kan komma eller ej.

Men vad jag vet så ska jag nog befinna mig i närheten från 20/12-16 och då ska jag spana efter en jämn yta, då jag själv planerar ett inköp av fyrbent plaststol.
Jag kommer då att reservera dessa kvadratmetrar inför 2017/2018 för att vara säker att stolen står stadigt under denna once in a lifetime händelse.

Som sagt så ska jag ut och checka underlaget strax innan jul. Men jag kommer aldrig att dra dit utan att ha ett set med flytspackel som backup.

Här riskeras inget.

 

Jag förmodar att ett vattenpass av rang ingår i setet...

 

Sen känns det bra att se Btt så engagerad... Detta kan bli nått i hästväg.... vågar man stå utanför är frågan?

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 156
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    20

  • Boa52

    12

  • Soengsang

    10

  • leifen

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige
Jag förmodar att ett vattenpass av rang ingår i setet...

 

Sen känns det bra att se Btt så engagerad... Detta kan bli nått i hästväg.... vågar man stå utanför är frågan?

 

Rock on!




Man vågar inte stå utanför.

Tänk dig när denna träff kommer på tal av människor runt om i världen.
Tänk dig känslan när du då kan stå upp, hålla handen på bröstet och säga "jag var där", med en darrande och nostalgisk ton i rösten, samtidigt som man kan skymta en tår i ögonvrån.

Mmmm, den känslan.
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Nja, dom kommer nog med stolthet att minnas hur alla WT's satt på några billiga klappstolar och morfar satt på riktigt fin köksstol, precis som Bangkok eliten gör.

Jag föreslår att du endast tar med dig köksstol till dig och eventuell familj.

Ska se om jag klarar av att dyka upp i Naklua 2017, eller om det blir 2018, beroende på om HC kan komma eller ej.

Men vad jag vet så ska jag nog befinna mig i närheten från 20/12-16 och då ska jag spana efter en jämn yta, då jag själv planerar ett inköp av fyrbent plaststol.
Jag kommer då att reservera dessa kvadratmetrar inför 2017/2018 för att vara säker att stolen står stadigt under denna once in a lifetime händelse.

Som sagt så ska jag ut och checka underlaget strax innan jul. Men jag kommer aldrig att dra dit utan att ha ett set med flytspackel som backup.

Här riskeras inget.

 

Sedan kan du call in:Huston we have a problem!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Sedan kan du call in:Huston we have a problem!

The place of the meeting is changed!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Sedan kan du call in:Huston we have a problem!

The month of the meeting is changed!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Sedan kan du call in:Huston we have a problem!

The date of the meeting is changed!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Sedan kan du call in:Huston we have a problem!

It want be any meeting this year!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Wangthong:

It want be any meeting this year!

Huston, we have crackdown!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Tänkte se vilka medlemmar som bor mer permanent i Thailand med tanke på den största forumträffen.

 

Då vet man ju på ett ungefär hur många av dom som eventuellt kan komma.

 

Så det vore bra om ni som bor inom rimligt avstånd från Pattaya kan skriva upp era nick i denna tråd eller maila mig var ni befinner er.

 

BTT

 

på fråga A: ragson

å på fråga B: Pattaya

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Tänkte se vilka medlemmar som bor mer permanent i Thailand med tanke på den största forumträffen.

 

Då vet man ju på ett ungefär hur många av dom som eventuellt kan komma.

 

Så det vore bra om ni som bor inom rimligt avstånd från Pattaya kan skriva upp era nick i denna tråd eller maila mig var ni befinner er.

 

BTT

:rotfl:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Är det verkligen någon som tycker denna TS bidrar med något..?

Enbart dynga på låg nivå... Och fantasier på hög nivå...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Alldeles sant.

 

Det hela kretsar inte kring mig. Jag försöker bara skapa en forumfest som era barn och barnbarn kan berätta om när ni är borta.

 

BTT

 

6 timmar sedan, skrev Atom:

 

Hmm, jag vill inte verka märkvärdig men jag tror vi har lite olika ambitionsnivå i våra liv.

 

Om det mest fantastiska min dotter och hennes eventuella barn kan komma ihåg mig för är den där festen jag var på i Naklua då vi drack Leo ur plastmuggar sittandes på tältstolar utanför 7/11 så blir jag nog iallafall lite besviken. Eller kommer kanske Bob Marley riva av några låtar?

 

Nä jag håller med, ambitionsnivån verkar inte riktigt matcha det storslagna projektet "STÖRSTA forumfesten någonsin"

 

Ryck up skiten några varv och lägg ribban så man åtminstonde blir lite sugen på att vara med. Varför inte snegla lite åt detta hållet och öka insatserna lite. De verkar ha hela party-kitet.

http://buvado.com/parties/yacht-party/

http://buvado.com/yachts/

 

/ SatanG

 

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev SatanG:

 

 

Nä jag håller med, ambitionsnivån verkar inte riktigt matcha det storslagna projektet "STÖRSTA forumfesten någonsin"

 

Ryck up skiten några varv och lägg ribban så man åtminstonde blir lite sugen på att vara med. Varför inte snegla lite åt detta hållet och öka insatserna lite. De verkar ha hela party-kitet.

http://buvado.com/parties/yacht-party/

http://buvado.com/yachts/

 

/ SatanG

 

Hur ska det kunna slå eget medtagna plaststolar utanför ett 7/11?

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tallviking:

"Ignorera tråd" är en väldigt bra funktion !

"Ignorera tråd" är väl ungefär som om jag vill, jag vill men har svårt att hålla mej ifrån, som när kärringen gömmer spriten.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev leifen:

Har man inga vänner måste man ju annonsera efter dom via träffar på ett forum, normala människor använder en telefon och sina kontakter för att göra upp en kommande träff/middag/lunch eller ett 7Eleven party på gatan med campingstolar med sina vänner.

 

Vi har MPR träffar varje dag i kungens semesterstad, men aldrig att vi skulle annonsera om det på ett forum som detta.

Likaväl fungerar djungeltrumman utmärkt och det dyker upp nya MPR-are varje vecka.

 

Dock redovisas inte namn/nick eller bilder på deltagarna numera på detta forum. Verkar vara samma samsyn i Chiang Mai och Udon.

 

Naklua och Pattis/Jomtien är väl mer off numera sen Maitan sålde.

Ändå har dom har sina trevliga träffar i badtunnor och på stamlokaler utan att behöva starta trådar om detta.

 

 

Aha, ni är lite hemliga där nere på plattan.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Chan2014:

"Ignorera tråd" är väl ungefär som om jag vill, jag vill men har svårt att hålla mej ifrån, som när kärringen gömmer spriten.

Chan2014

Finns hjälp även för dig.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Chan2014:

Aha, ni är lite hemliga där nere på plattan.

Chan2014

Med såna som dig på forumet vågar/vill man inte vara alltför öppen med bilder och namn...

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Mankan:

Maitans var ett trevligt ställe att besöka ibland men att Pattaya skulle bli off för att han har bommat igen är väl lite väl överdrivet. Det finns många "svenskställen" som rullar på som vanligt.

Helt rätt, det var ju också en del av vad jag menade att det rullar på ändå utan annonserade MPR träffar, svenskställen finns alltid men Maitans var mer förknippad med MPR än något annat ställe med sina dagliga bilder.

De flesta naturliga mötesplatser fokuserar inte runt MPR och majoriteten är inte medlemmar alls.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
5 timmar sedan, skrev leifen:

Helt rätt, det var ju också en del av vad jag menade att det rullar på ändå utan annonserade MPR träffar, svenskställen finns alltid men Maitans var mer förknippad med MPR än något annat ställe med sina dagliga bilder.

De flesta naturliga mötesplatser fokuserar inte runt MPR och majoriteten är inte medlemmar alls.

 

Precis vad jag alltid tänkt. Att Maitan la in dagliga bilder på sina stamgäster innebär absolut inte att gästerna var medlemmar på forumet.

 

Dom flesta var säkert bara vanliga uttråkade halvberusade övervintrare.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Precis vad jag alltid tänkt. Att Maitan la in dagliga bilder på sina stamgäster innebär absolut inte att gästerna var medlemmar på forumet.

 

Dom flesta var säkert bara vanliga uttråkade halvberusade övervintrare.

 

BTT



Varför är dom uttråkade?

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev wUThai:

 


Varför är dom uttråkade?

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

 

Antagligen för att de inte har lika livlig fantasi som han själv..

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev leifen:

Med såna som dig på forumet vågar/vill man inte vara alltför öppen med bilder och namn...

Kom igen nu Leifen nu ska du inte vara så blyg.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 timmar sedan, skrev wUThai:

 


Varför är dom uttråkade?

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

 

Alla vi som bott längre tid i hettan i Thailand vet att man inte direkt har fullt upp att göra och särskilt inte dom som är pensionärer.

 

Då är det lätt att ta till öl eller whiskyflaskan.

 

Mer uttråkade och trötta gubbar än barägare finns nog inte och bor man i hembyn kan det nog bli extremt trist i längden.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
15 timmar sedan, skrev ragson:

 

på fråga A: ragson

å på fråga B: Pattaya

 

Då vet vi att du har möjligheter att komma på den största forumträffen?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...