Jump to content
IGNORERAD

Medlemmar som bor permament i Thailand.


broder tuk tuk

Recommended Posts

broder tuk tuk

Tänkte se vilka medlemmar som bor mer permanent i Thailand med tanke på den största forumträffen.

 

Då vet man ju på ett ungefär hur många av dom som eventuellt kan komma.

 

Så det vore bra om ni som bor inom rimligt avstånd från Pattaya kan skriva upp era nick i denna tråd eller maila mig var ni befinner er.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 156
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    20

  • Boa52

    12

  • Soengsang

    10

  • Mankan

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Blir denna fest av så spelar nog avståndet till festen.Inte så stor roll men vem vet ingenting är omöjligt som Gunde säger

Link to comment
Dela på andra sajter

Du börjar då verkligen i fel ände. Efter alla de gånger du ropat -Vargen kommer. Och inget har hänt. Tror du då att det är någon som bryr sig om när du ska ställ till med fest.

Börja med att besöka de vanliga träffpunkterna och visa upp dig där.

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Enis:

Ja skall man skratta eller skall man gråta

 

/enis

Det finns några träffar under högtiderna.

Men det finns väl inga mellan dom?

Om vi alla hjälps åt går det säkert att hitta ett datum där många kan deltaga.

Och om vi hjälps åt och är delaktiga kommer träffen att bli av.

 

Med eller utan @broder tuk tuk men det har ingen betydelse om trollet kommer eller inte.

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
15 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Det finns några träffar under högtiderna.

Men det finns väl inga dmellan dom?

Om vi alla hjälps åt går det säkert att hitta ett datum där många kan deltaga.

Och om vi hjälps åt och är delaktiga kommer träffen att bli av.

 

Med eller utan @broder tuk tuk men det har ingen betydelse om trollet kommer eller inte.

 

Alldeles sant.

 

Det hela kretsar inte kring mig. Jag försöker bara skapa en forumfest som era barn och barnbarn kan berätta om när ni är borta.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom man kan varken vara säker på år, månad, dag än mindre tid på dygnet så kan jag säga att vinter 2018 börjar ett mera långvarigt varande i Thailand. Så blir det någon träff den tiden så kanske jag kommer. Men det kan ju tänkas även om jag inte bor långvarigt också. Så säkerheten här är lika stor som om träffen blir av.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Alldeles sant.

 

Det hela kretsar inte kring mig. Jag försöker bara skapa en forumfest som era barn och barnbarn kan berätta om när ni är borta.

 

BTT

 

När du skapade gårdagens tråd så hoppades man på att det i bästa fall berodde på att du drabbats av hybris efter att ha luktat lite för länge på korken. Nu när du fortsätter ditt tramsande även idag så bekräftades nog snarare det som man befarade redan igår, att du avstått från läkarnas ordination av psykofarmaka :sFduh:

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Alldeles sant.

 

Det hela kretsar inte kring mig. Jag försöker bara skapa en forumfest som era barn och barnbarn kan berätta om när ni är borta.

 

BTT

 

Så du tänker att det är någon annan än du som ska ordna en fest, som du ändå inte kommer på.

Det behöver du inte starta trådar om. Sådant händer hela tiden!

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Alldeles sant.

 

Det hela kretsar inte kring mig. Jag försöker bara skapa en forumfest som era barn och barnbarn kan berätta om när ni är borta.

 

BTT

Har du tänkt att förgifta festdeltagarna ?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

Det finns några träffar under högtiderna.

Men det finns väl inga dmellan dom?

Om vi alla hjälps åt går det säkert att hitta ett datum där många kan deltaga.

Och om vi hjälps åt och är delaktiga kommer träffen att bli av.

Här i Chiangmai träffas Svenskar/Norrmän varje FM kl 11 utanför Veerachai hotel : Slå det ni....

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev hasseryd:

Här i Chiangmai träffas Svenskar/Norrmän varje FM kl 11 utanför Veerachai hotel : Slå det ni....

Det gör vi i Hua Hin dagligen :D 

eller kanske oavgjort som dock inte betyder något. Kul och trevligt tillsammans räcker mycket långt

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner, känt 4 olika mytomaner i mitt liv. Problemet är att dom aldrig erkänner inte heller för sig själva att dom är mytomaner. Trots allt är dom intressanta att lyssna på i lagom mängder om man nu vet att det troligtvis inte är sant det dom säger. 

Tyvärr och förlåt BTT man jag tror att du är en Mytoman. Men den här tråden kan bli intressant. Folk blir upprörda och heta känslor svallar. 

Så spänningen blir outhärdlig, ja ja bor i Pattaya och om det blir av kan jag nog åka förbi. Tyvärr så är det här nog bare ett troll historia. 

//G

 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Alldeles sant.

 

Det hela kretsar inte kring mig. Jag försöker bara skapa en forumfest som era barn och barnbarn kan berätta om när ni är borta.

 

BTT

Det duger du inte till. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev HuaHindinnge:

Det finns några träffar under högtiderna.

Men det finns väl inga mellan dom?

Om vi alla hjälps åt går det säkert att hitta ett datum där många kan deltaga.

Och om vi hjälps åt och är delaktiga kommer träffen att bli av.

 

Med eller utan @broder tuk tuk men det har ingen betydelse om trollet kommer eller inte.

Ja det är väl fritt att ordna en träff mellan högtiderna men om det skall vara någorlunda seriöst är det nog bäst att hålla en viss BTT utanför arrangörsstaben.

 

Sedan brukar det ju dyka upp en och annan träff i januari när det ramlar ner lite semesterfirare.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, broder tuk tuk said:

 

Alldeles sant.

 

Det hela kretsar inte kring mig. Jag försöker bara skapa en forumfest som era barn och barnbarn kan berätta om när ni är borta.

 

BTT

 

Hmm, jag vill inte verka märkvärdig men jag tror vi har lite olika ambitionsnivå i våra liv.

 

Om det mest fantastiska min dotter och hennes eventuella barn kan komma ihåg mig för är den där festen jag var på i Naklua då vi drack Leo ur plastmuggar sittandes på tältstolar utanför 7/11 så blir jag nog iallafall lite besviken. Eller kommer kanske Bob Marley riva av några låtar?

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Atom:

 

Hmm, jag vill inte verka märkvärdig men jag tror vi har lite olika ambitionsnivå i våra liv.

 

Om det mest fantastiska min dotter och hennes eventuella barn kan komma ihåg mig för är den där festen jag var på i Naklua då vi drack Leo ur plastmuggar sittandes på tältstolar utanför 7/11 så blir jag nog iallafall lite besviken. Eller kommer kanske Bob Marley riva av några låtar?

Knappast Bob Marley men möjligen Bob Dylan, fast han brukar ju likt BTT utebli från festligheterna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, GreenValley said:

Knappast Bob Marley men möjligen Bob Dylan, fast han brukar ju likt BTT utebli från festligheterna. 

 

I detta fallet är det nog mest Bob Blandsaft vi kan hoppas på.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man inga vänner måste man ju annonsera efter dom via träffar på ett forum, normala människor använder en telefon och sina kontakter för att göra upp en kommande träff/middag/lunch eller ett 7Eleven party på gatan med campingstolar med sina vänner.

 

Vi har MPR träffar varje dag i kungens semesterstad, men aldrig att vi skulle annonsera om det på ett forum som detta.

Likaväl fungerar djungeltrumman utmärkt och det dyker upp nya MPR-are varje vecka.

 

Dock redovisas inte namn/nick eller bilder på deltagarna numera på detta forum. Verkar vara samma samsyn i Chiang Mai och Udon.

 

Naklua och Pattis/Jomtien är väl mer off numera sen Maitan sålde.

Ändå har dom har sina trevliga träffar i badtunnor och på stamlokaler utan att behöva starta trådar om detta.

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev leifen:

Har man inga vänner måste man ju annonsera efter dom via träffar på ett forum, normala människor använder en telefon och sina kontakter för att göra upp en kommande träff/middag/lunch eller ett 7Eleven party på gatan med campingstolar med sina vänner.

 

Vi har MPR träffar varje dag i kungens semesterstad, men aldrig att vi skulle annonsera om det på ett forum som detta.

Likaväl fungerar djungeltrumman utmärkt och det dyker upp nya MPR-are varje vecka.

 

Dock redovisas inte namn/nick eller bilder på deltagarna numera på detta forum. Verkar vara samma samsyn i Chiang Mai och Udon.

 

Naklua och Pattis/Jomtien är väl mer off numera sen Maitan sålde.

Ändå har dom har sina trevliga träffar i badtunnor och på stamlokaler utan att behöva starta trådar om detta.

 

 

Maitans var ett trevligt ställe att besöka ibland men att Pattaya skulle bli off för att han har bommat igen är väl lite väl överdrivet. Det finns många "svenskställen" som rullar på som vanligt.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
 

Hmm, jag vill inte verka märkvärdig men jag tror vi har lite olika ambitionsnivå i våra liv.

 

Om det mest fantastiska min dotter och hennes eventuella barn kan komma ihåg mig för är den där festen jag var på i Naklua då vi drack Leo ur plastmuggar sittandes på tältstolar utanför 7/11 så blir jag nog iallafall lite besviken. Eller kommer kanske Bob Marley riva av några låtar?



Nja, dom kommer nog med stolthet att minnas hur alla WT's satt på några billiga klappstolar och morfar satt på riktigt fin köksstol, precis som Bangkok eliten gör.

Jag föreslår att du endast tar med dig köksstol till dig och eventuell familj.

Ska se om jag klarar av att dyka upp i Naklua 2017, eller om det blir 2018, beroende på om HC kan komma eller ej.

Men vad jag vet så ska jag nog befinna mig i närheten från 20/12-16 och då ska jag spana efter en jämn yta, då jag själv planerar ett inköp av fyrbent plaststol.
Jag kommer då att reservera dessa kvadratmetrar inför 2017/2018 för att vara säker att stolen står stadigt under denna once in a lifetime händelse.

Som sagt så ska jag ut och checka underlaget strax innan jul. Men jag kommer aldrig att dra dit utan att ha ett set med flytspackel som backup.

Här riskeras inget.
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...