Jump to content
IGNORERAD

Medlemmar som bor permament i Thailand.


broder tuk tuk

Recommended Posts

Jag bor ju längre tid i Thailand än i Sverige så räknar mig väl som ganska bofast här eller så är jag inte bofast någonstans.

Självklart vill jag inte missa denna mastodontträff.

Jag har ju varit på bikweek i Daytona men detta kommer nog att smälla högre och göra avtryck i minnesbanken.

Nu bor jag ju på Phuket men en liten semestertripp ska väl gå att planera in och eftersom det verkar bli en lågbudgettillställning så tar jag väl moppen upp. Bör man väl klara på en vecka.

Sätt upp mig som intresserad.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 156
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    20

  • Boa52

    12

  • Soengsang

    10

  • leifen

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Tror faktiskt man kan göra det inne på seven.

 

Antingen i automat eller att man lämnar in tomburkarna i kassan.

 

BTT

Dom tar inte emot burkar eller flaskor i kassan längre.

Automaterna ska vara placerade i anslutning till kylarna på vänster sida.

Enhetligt i alla 7/11 butikerna i Thailand. :sure:

 

Mvh. SWED THAI

Ändrades av SWED THAI
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev SWED THAI:

Dom tar inte emot burkar eller flaskor i kassan längre.

Automaterna ska vara placerade i anslutning till kylarna på vänster sida.

Enhetligt i alla 7/11 butikerna i Thailand.

 

Mvh. SWED THAI

:rotfl::rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev SWED THAI:

Dom tar inte emot burkar eller flaskor i kassan längre.

Automaterna ska vara placerade i anslutning till kylarna på vänster sida.

Enhetligt i alla 7/11 butikerna i Thailand. :sure:

 

Mvh. SWED THAI

En ny praktisk sak är att om man köper en ny öl eller annan vara inom 1 timme, så är det 10% rabatt på ett nytt likadant köp. Lämna bara in förra kvittot så scannar dom streckkoden och rabatten dras automatiskt.

Gäller från 1 december.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Tänkte att Fritz eller någon annan longstayare i Pattaya kunde åka runt och reka lite bland seven butikerna så att vi vet var det finns störst utrymme att ordna festen på.

 

Ska ju helst vara i Naklua men går även bra öster om Dolhpins roundabout. Dock helst inte längre bort än central road.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev leifen:

En ny praktisk sak är att om man köper en ny öl eller annan vara inom 1 timme, så är det 10% rabatt på ett nytt likadant köp. Lämna bara in förra kvittot så scannar dom streckkoden och rabatten dras automatiskt.

Gäller från 1 december.

Måste sitta en dj massa falanger utanför 7/11 då, motion en gång i timmen inte dumt

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Precis nyss, skrev Boa52:

Måste sitta en dj massa falanger utanför 7/11 då, motion en gång i timmen inte dumt

 

Faktiskt är det så.

 

På den tiden när stenbordet och seven fanns vid soi Photisarn samlades engelsmän, tyskar, bulgarer och norrmän varje kväll och alla hade jäkligt kul.

 

Tror det var ca 20 personer varenda kväll där.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Måste sitta en dj massa falanger utanför 7/11 då, motion en gång i timmen inte dumt

Finns väl ingen som dricker så sakta ;) motion minst fem gånger i timmen... för det är obekvämt att sitta på marken sen stenborden utanför 7Eleven försvann 2001. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Faktiskt är det så.

 

På den tiden när stenbordet och seven fanns vid soi Photisarn samlades engelsmän, tyskar, bulgarer och norrmän varje kväll och alla hade jäkligt kul.

 

Tror det var ca 20 personer varenda kväll där.

 

BTT

Ur led är tiden då vimlade det ju av Bulgarer i Pattis:39:

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 minut sedan, skrev kenneth073:

Ur led är tiden då vimlade det ju av Bulgarer i Pattis:39:

 

Jodå fanns en och annan öststatare i Naklua redan på 1990 talet.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Tänkte att Fritz eller någon annan longstayare i Pattaya kunde åka runt och reka lite bland seven butikerna så att vi vet var det finns störst utrymme att ordna festen på.

 

Ska ju helst vara i Naklua men går även bra öster om Dolhpins roundabout. Dock helst inte längre bort än central road.

 

BTT

Tycker jag var en bra idé,Fritzen en kan gott åka upp till Naklua och kolla och fota lite grand så slipper han ha tråkigt den dan iallafall,tycker jag nästan han är skyldig att göra efter förra gången s fiasko.:big_smile:

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
4 minuter sedan, skrev kenneth073:

Tycker jag var en bra idé,Fritzen en kan gott åka upp till Naklua och kolla och fota lite grand så slipper han ha tråkigt den dan iallafall,tycker jag nästan han är skyldig att göra efter förra gången s fiasko.:big_smile:

 

Absolut och några seven butiker tycker man ju inte att han borde missa den gamle Pattayaveteranen:)

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev leifen:

Finns väl ingen som dricker så sakta ;) motion minst fem gånger i timmen... för det är obekvämt att sitta på marken sen stenborden utanför 7Eleven försvann 2001. 

Efter tre, fyra timmar ligger dom väl av en annan procent så varför stenbord

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Boa52:

Efter tre, fyra timmar ligger dom väl av en annan procent så varför stenbord

Du får fundera till på fredag.... nu hinner jag inte förklara din fråga, för det hörs rop inifrån sovrummet.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag är inte så säker på att bibben är så intresserad av att komma på en forumfest arrangerad av just mig.

 

BTT

Nä han föredrar säkert träffar som faktiskt blir av. Dom blir ju i regel lite roligare än fantasiträffarna.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Tror faktiskt man kan göra det inne på seven.

 

Antingen i automat eller att man lämnar in tomburkarna i kassan.

 

BTT

[emoji28] [emoji28] [emoji28]

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev rolba:

Jag bor ju längre tid i Thailand än i Sverige så räknar mig väl som ganska bofast här eller så är jag inte bofast någonstans.

Självklart vill jag inte missa denna mastodontträff.

Jag har ju varit på bikweek i Daytona men detta kommer nog att smälla högre och göra avtryck i minnesbanken.

Nu bor jag ju på Phuket men en liten semestertripp ska väl gå att planera in och eftersom det verkar bli en lågbudgettillställning så tar jag väl moppen upp. Bör man väl klara på en vecka.

Sätt upp mig som intresserad.

Och jag bor som bekant i Pattaya men funderar allvarligt på att emigrera till Phuket bara för att slippa att oombedd bli inblandad i nåt av BTT:s fantasiarrangemang, det börjar gå mig på nerverna. :52:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Och jag bor som bekant i Pattaya men funderar allvarligt på att emigrera till Phuket bara för att slippa att oombedd bli inblandad i nåt av BTT:s fantasiarrangemang, det börjar gå mig på nerverna. :52:

 

Fritz..

Tycker jag du ska göra, ombyte förnöjer som bekant, Pattaya börjar väl bli uttjatat vid det här laget.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Fritz:

Och jag bor som bekant i Pattaya men funderar allvarligt på att emigrera till Phuket bara för att slippa att oombedd bli inblandad i nåt av BTT:s fantasiarrangemang, det börjar gå mig på nerverna. :52:

 

Fritz..

Du är välkommen. Om inte annat så på ett studiebesök. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Fritz:

Och jag bor som bekant i Pattaya men funderar allvarligt på att emigrera till Phuket bara för att slippa att oombedd bli inblandad i nåt av BTT:s fantasiarrangemang, det börjar gå mig på nerverna. :52:

 

Fritz..

 

Trodde du var hans vice festgeneral i detta?

 

:):):)

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev rolba:

Du är välkommen. Om inte annat så på ett studiebesök. 

Tack för det ! Men nu när högsäsongen startat så kommer det polare på löpande band under ett par månader på besök i Fiskebyn och dom behöver guidning på både dom smala och breda vägarna. Men framåt vårkanten kanske, den som lever får se. :)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
13 timmar sedan, skrev Fritz:

Och jag bor som bekant i Pattaya men funderar allvarligt på att emigrera till Phuket bara för att slippa att oombedd bli inblandad i nåt av BTT:s fantasiarrangemang, det börjar gå mig på nerverna. :52:

 

Fritz..

 

Jag tror ju att många av maitans stamgäster helt enkelt har det trist nu när den träffpunkten försvunnit.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag tror ju att många av maitans stamgäster helt enkelt har det trist nu när den träffpunkten försvunnit.

 

BTT

Det finns många andra ställen. Åk ner och titta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...