Jump to content
IGNORERAD

Statusrapport Patong


Rave on

Recommended Posts

4 år sen senast. Verkar som om utvecklingen här går åt det håll som väl Thailand vill? Mindre ensamma män som letar kvinnor och mer av högkvalitativ turism? Som ett exempel så är lesbiska farangpar än vanligare syn än farangman och thaitjej. Longtime verkar inte existera överhuvudtaget då jag inte såg ett enda par på stranden igår. Ryssarna verkar ha expanderat både i mängd och stripklubbar.

 

Kursen har jag inte ens vågar kolla, har ju hört att euron rasat mot dollarn sen kan man ju gissa resten.

 

Kaffe som exempel är ju dyrare än i Sverige numer. Starbucks, 120 baht för svart kaffe. Typ 30 kr koppen det är mer än i alla andra europeiska länder. Hur motiverar SB 120 baht. Tjänar de som jobbar där lika mycket som på svenska eller franska SB?

 

Om vi tar mellanstorleken 150 baht. Kaffebiträden tjänar väl ca 300 baht/dag.

Alltså 2 koppar för en dagslön, då jobbar de säkert mer än 8 timmar också. Om svenska SB skulle ha samma förhållande lön/pris. Då skulle en kopp i sverige kosta typ 600 kr. Nej betalar de låg lön då ska de inte kunna ta 30-50 spänn för kaffe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar vara mest killar från Burma som jobbar på stranden. Väldigt lite bruschor här, har väl sett och hört två hittills båda i sällskap med yngre svenskor, kände mig som hemma där för en stund.

 

Överlag tycker jag det blivit trevligare här än det var förr. Alla är artiga och serviceminded har inte märkt nån som försökt på sig nån blåsning. Har blivit bjuden på två drinkar av två olika tjejer i barer. Känns som en viss skillnad eller så har jag bara haft tur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...