Jump to content
IGNORERAD

Erawantravel konkurs?


PETCHABUN

Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Tja, en snabb googling.....tar väl typ högst 30 sek att ta reda på det ;)

 

Kanske jag är lite hysterisk, men jag kollar de flesta jag handlar av om jag inte känner till dem, särskilt om jag betalar typ i förskott på nätet, om så bara en T-tröja eller ett fiskedrag.

 

Även om jag bokar ett hotell tex, så är det ju lätt och kolla lite renommé det.

Helt rätt av dej för en gång skull sen är väl det troligen inte tanken av resebolaget att blåsa folk om dom har funnits ett antal år,

konkurs är alldrig roligt om man driver ett företag seriöst

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    9

  • PETCHABUN

    6

  • Kenneth4618

    6

  • Boa52

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev matz:

Bara för att du å jag är lite nojiga när vi handlar på nätet så är nog många inte det, för tydligen är det en hel del som köpt biljetter hos Erawan.

 

/matz

 

Absolut, folk är godtrogna.

 

Lider med de som blivit blåsta på sina surt förvärvade slantar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ana vem som köpte sista biljetten till Thailand åt sig själv!!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Absolut, folk är godtrogna.

 

Lider med de som blivit blåsta på sina surt förvärvade slantar.

Om ett företag går i konkurs blåser dom väl inte medvetet sina kunder

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Tja, en snabb googling.....tar väl typ högst 30 sek att ta reda på det ;)

 

Kanske jag är lite hysterisk, men jag kollar de flesta jag handlar av om jag inte känner till dem, särskilt om jag betalar typ i förskott på nätet, om så bara en T-tröja eller ett fiskedrag.

 

Även om jag bokar ett hotell tex, så är det ju lätt och kolla lite renommé det.

 

Undrar om alla som reser med en på MPR känd resebyrå kollar upp den först :whistle:

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Om ett företag går i konkurs blåser dom väl inte medvetet sina kunder

Ja säg inte det.

Nu vet jag inte så mycket om att driva företag, men om jag skulle ha ett företag och märket att det är på väg utför men beställningar kommer in oxå även pengar så hoppas jag och tror att företaget ska överleva.

Men det finns säkert en gräns där jag inser att det är kört och på måndag gör jag KK men under helgen kommer det in beställningar och pengar, frågan är då medelar jag då dessa beställare att på måndag gör jag KK så betala inte!!

 

/matz 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev matz:

Ja säg inte det.

Nu vet jag inte så mycket om att driva företag, men om jag skulle ha ett företag och märket att det är på väg utför men beställningar kommer in oxå även pengar så hoppas jag och tror att företaget ska överleva.

Men det finns säkert en gräns där jag inser att det är kört och på måndag gör jag KK men under helgen kommer det in beställningar och pengar, frågan är då medelar jag då dessa beställare att på måndag gör jag KK så betala inte!!

 

/matz 

Du får ju inga pengar för det, har du ett företag kan du inte ta emot svarta pengar så länge det registreras på företaget, sen blir det konkursboets pengar

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Du får ju inga pengar för det, har du ett företag kan du inte ta emot svarta pengar så länge det registreras på företaget, sen blir det konkursboets pengar

Ja vad vet jag, tror bara att ett företag kan veta att det är på väg att gå åt KK och försöka att få in dom sista slantarna men visst kanske KK förvaltaren tar hand om dom men lik väl så är dom sista kunderna drabbade av KK eller?

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Du får ju inga pengar för det, har du ett företag kan du inte ta emot svarta pengar så länge det registreras på företaget, sen blir det konkursboets pengar

Man kan flytta alla pengar eller ta ut dem kontant och sedan sätta företaget i konkurs

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Man kan flytta alla pengar eller ta ut dem kontant och sedan sätta företaget i konkurs

Hur dum är du, alla pengar man har fått in på företaget är registrerat i banken. Då kan man inte flytta dom hur som helst om man inte får svarta pengar

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Hur dum är du, alla pengar man har fått in på företaget är registrerat i banken. Då kan man inte flytta dom hur som helst om man inte får svarta pengar

Ja hur dum är du igentligen 55555555555555555555

Detta har hänt tusentals gånger

Som juridisk person kan göra vad du vill med pengarna så vill du blåsa folk så är det lätt.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Boa52:

Hur dum är du, alla pengar man har fått in på företaget är registrerat i banken. Då kan man inte flytta dom hur som helst om man inte får svarta pengar

Vet du vad enskild firma är ? firmans och din personliga ekonomi är den samma.

Ändrades av bambam
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Boa52:

Hur dum är du, alla pengar man har fått in på företaget är registrerat i banken. Då kan man inte flytta dom hur som helst om man inte får svarta pengar

Här får du ett exempel som du kan prova läsa. Tyvärr tror jag du ändå inte fattar

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Trustorhärvan

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-11-29 at 19:45, skrev Tallviking:

Dom verkar ha resegaranti i alla fall

 

rg.JPG

 

50 loppor i resegaranti räcker inte långt.......

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev Boa52:

Hur dum är du, alla pengar man har fått in på företaget är registrerat i banken. Då kan man inte flytta dom hur som helst om man inte får svarta pengar

Är du ägare till bolaget har du all möjlighet att flytta pengar dit du vill

att sen i efterhand det upptäcks att du gjort en brottslig handling det

är ju nått annat. Men det skulle ta flera veckor att upptäcka, och då är

både pengar och ägaren förmodligen borta.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Pingislover:

Är du ägare till bolaget har du all möjlighet att flytta pengar dit du vill

att sen i efterhand det upptäcks att du gjort en brottslig handling det

är ju nått annat. Men det skulle ta flera veckor att upptäcka, och då är

både pengar och ägaren förmodligen borta.

 

Ja men då kan du inte komma tillbaka och blir efterlyst internationellt. Visst går det att leva så ett tag, i Nordkorea eller likasinnad embasad i London. ???

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Ja men då kan du inte komma tillbaka och blir efterlyst internationellt. Visst går det att leva så ett tag, i Nordkorea eller likasinnad embasad i London. ???

Ägarinnan var väl Thai, hon kan ju åka hem till Thailand, hon blir ju som

Thailändsk medborgare aldrig utlämnad till Sverige. så har hon fått med

sig nån mille, så kan hon leva gott hemma i byn

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Ja men då kan du inte komma tillbaka och blir efterlyst internationellt. Visst går det att leva så ett tag, i Nordkorea eller likasinnad embasad i London. ???

Finns något som heter preskriptionstid se bara på trustorhärvan.

Hålla sig borta x antal år för x antal miljoner kan vara lockande 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Undrar om alla som reser med en på MPR känd resebyrå kollar upp den först :whistle:

 

 

Borde de göra, men siffrorna får ju inga varningsklockor att ringa, man bör eg kolla upp alla bolag man betalar större summor till.

 

Men det du syftar på har ju ständigt stigande soliditet och stabil/hög kassalikviditet, ett bolag som dettas siffror gör att man kan känna sig trygg.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Kenneth4618:

Finns något som heter preskriptionstid se bara på trustorhärvan.

Hålla sig borta x antal år för x antal miljoner kan vara lockande 

Ja. Om det är så många miljoner att det går att vara borta i 10 år. Men vem vill tillbaka till Sverige då! Tror inte det blev mer än några hundra tusen kronor denna gång men ännu mera skulder.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Boa52:

Om ett företag går i konkurs blåser dom väl inte medvetet sina kunder

 

Du skriver efter vad du begriper, så ska inte klaga.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

 

Borde de göra, men siffrorna får ju inga varningsklockor att ringa, man bör eg kolla upp alla bolag man betalar större summor till.

 

Men det du syftar på har ju ständigt stigande soliditet och stabil/hög kassalikviditet, ett bolag som dettas siffror gör att man kan känna sig trygg.

 

Jag tänkte mer på siffror som antal anställda, vinstmarginal och resultat som åtminstone i mina ögon inte är betryggande

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Ja. Om det är så många miljoner att det går att vara borta i 10 år. Men vem vill tillbaka till Sverige då! Tror inte det blev mer än några hundra tusen kronor denna gång men ännu mera skulder.

Ingen som vet just nu men i tidningen står det miljoner

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Kenneth4618:

Ingen som vet just nu men i tidningen står det miljoner

 

Ok. Har inte läst skvallerblaskan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...