Jump to content
IGNORERAD

Erawantravel konkurs?


PETCHABUN

Recommended Posts

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    9

  • PETCHABUN

    6

  • Kenneth4618

    6

  • Boa52

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jo jag har kvitto på betalningen men annat org nr ska kontakta resegarantinämnden imorgon blir nog polisanmälan också

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr gäller kammarkollegiets resegaranti inte om man bara köpt flygbiljett. Endast vid paketresa med boende.

Störst möjlighet har man att få tillbaka pengarna om man betalat med KREDIT kort.


Sent from fiskebyn using Tapatalk HD

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja många år som jag har köpt biljetter där har betalat med kort vi får se vad jag får fram i morgon [emoji35][emoji34]

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev PETCHABUN:

Ja många år som jag har köpt biljetter där har betalat med kort vi får se vad jag får fram i morgon emoji35.pngemoji34.png

Har du köpt med kort så lär det vara lugnt för dig tror jag, kontakta din bank imorgon.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Erawan hade problem redan för många år sedan. Jag fattar inte att de har hon har klarat sig så länge.

För länge sedan bokade vi biljetter via Erewan ett par tre, fyra gånger. hälften blev bara strul så vi slutade med det. 

Trots att det var någon hundra lapp billigare så allt strul var inte värd de hundralapparna.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni inte fått biljett med ref-nummer?

Har du ref-nummer så kolla på checkmytrip.com om biljetten finns där.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev PETCHABUN:

Jo vi har fått bokn nr och bokade platser precis som man får överallt .

Finns biljetten i verkligheten så ska du inte polisanmäla eller kontakta försäkringsbolag.

 

Då har du din biljett. Jag förstod dock inte om du kollat biljettens giltighet?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev PETCHABUN:

Jo vi har fått bokn nr och bokade platser precis som man får överallt .

Ring flygbolaget och kolla att ni verkligen har plats på planet/planen.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lätt att vara efterklok, beklagar verkligen de som blivit blåsta av denna skurk.

Men, enskild firma.....jag hade aldrig köpt biljett av en sån.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Soengsang:

Lätt att vara efterklok, beklagar verkligen de som blivit blåsta av denna skurk.

Men, enskild firma.....jag hade aldrig köpt biljett av en sån.

 

Hur ska man veta om det är en enskild firma som man köper biljetten av? ja jag vet det går att kolla men hur många gör det när man hittat en biljett till ett bra pris på nätet!!

Det är ju bara att slå till innan priset går upp tänker kanske många, har själv varit skeptisk till nätresebyrårar köper helst min biljett av Ticket "dom finns ju i verkligheten" eller Thai men har även köpt av Supersaver travle vid något tillfälle.

Kan bara beklaga förlusten till dom som förlorat en massa pengar på denna KK hoppas att det löser sig för dessa resenärer.

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev matz:

Hur ska man veta om det är en enskild firma som man köper biljetten av? ja jag vet det går att kolla men hur många gör det när man hittat en biljett till ett bra pris på nätet!!

Det är ju bara att slå till innan priset går upp tänker kanske många, har själv varit skeptisk till nätresebyrårar köper helst min biljett av Ticket "dom finns ju i verkligheten" eller Thai men har även köpt av Supersaver travle vid något tillfälle.

Kan bara beklaga förlusten till dom som förlorat en massa pengar på denna KK hoppas att det löser sig för dessa resenärer.

 

/matz

 

Tja, en snabb googling.....tar väl typ högst 30 sek att ta reda på det ;)

 

Kanske jag är lite hysterisk, men jag kollar de flesta jag handlar av om jag inte känner till dem, särskilt om jag betalar typ i förskott på nätet, om så bara en T-tröja eller ett fiskedrag.

 

Även om jag bokar ett hotell tex, så är det ju lätt och kolla lite renommé det.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen var dom inte ens IATA certifierade? Såg på FB att dom ska ha köpt sina resor via Oden.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Tja, en snabb googling.....tar väl typ högst 30 sek att ta reda på det ;)

 

Kanske jag är lite hysterisk, men jag kollar de flesta jag handlar av om jag inte känner till dem, särskilt om jag betalar typ i förskott på nätet, om så bara en T-tröja eller ett fiskedrag.

 

Även om jag bokar ett hotell tex, så är det ju lätt och kolla lite renommé det.

Bara för att du å jag är lite nojiga när vi handlar på nätet så är nog många inte det, för tydligen är det en hel del som köpt biljetter hos Erawan.

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...