Jump to content
IGNORERAD

Erawan travel i KK?


NiceBeaver

Recommended Posts

Vet inte om någon använder sig av resebyråer längre. Jag såg på fejjan att den gamla resebyrån Erawan på Kungsholmen verkar ha lurat kunder. Man har betalat för biljetter som dom inte har fått.

https://www.facebook.com/Erawan-Travel-Sweden-157225047600/

Jag använde mej av dom några gånger för 10 år sedan. Ingen info på deras hemsida: http://www.erawantravel.se/

Bolaget var enskild firma och här kan man se att deras F-skatt upphörde den 22 nov p.g.a. "bristande redovisning/betalning". http://www.allabolag.se/700920FQLF/erawan-travel-sweden

På samma site finns även info att en enskild firma med snarlikt namn registrerades tidigare i år av en person med samma utdelningsadress som ovanstående. Hoppas ingen här blir drabbad.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    7

  • StefanJ

    4

  • Nicholas

    4

  • Esspe

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

7 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Vet inte om någon använder sig av resebyråer längre. Jag såg på fejjan att den gamla resebyrån Erawan på Kungsholmen verkar ha lurat kunder. Man har betalat för biljetter som dom inte har fått.

https://www.facebook.com/Erawan-Travel-Sweden-157225047600/

Jag använde mej av dom några gånger för 10 år sedan. Ingen info på deras hemsida: http://www.erawantravel.se/

Bolaget var enskild firma och här kan man se att deras F-skatt upphörde den 22 nov p.g.a. "bristande redovisning/betalning". http://www.allabolag.se/700920FQLF/erawan-travel-sweden

På samma site finns även info att en enskild firma med snarlikt namn registrerades tidigare i år av en person med samma utdelningsadress som ovanstående. Hoppas ingen här blir drabbad.

Fanns det inte en i Göteborgstrakten med samma namn?Även jag har använt den i Stockholm men det är nog oxå ca.10 år sedan

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev NiceBeaver:

Vet inte om någon använder sig av resebyråer längre. Jag såg på fejjan att den gamla resebyrån Erawan på Kungsholmen verkar ha lurat kunder. Man har betalat för biljetter som dom inte har fått.

https://www.facebook.com/Erawan-Travel-Sweden-157225047600/

Jag använde mej av dom några gånger för 10 år sedan. Ingen info på deras hemsida: http://www.erawantravel.se/

Bolaget var enskild firma och här kan man se att deras F-skatt upphörde den 22 nov p.g.a. "bristande redovisning/betalning". http://www.allabolag.se/700920FQLF/erawan-travel-sweden

På samma site finns även info att en enskild firma med snarlikt namn registrerades tidigare i år av en person med samma utdelningsadress som ovanstående. Hoppas ingen här blir drabbad.

Frugan brukar använda Erawan när det är svårt att få tag på en biljett eller boka om en befintlig biljett. Mest har det skett när släkten kommer och det har varit svårt att få biljetter när visa blivit fördröjt mm.

 

Dom har alltid skött sig jättebra och till bra priser, inte mycket dyrare än vad jag själv har hittat via internet. I de flesta fall har det varit fråga om biljetter med Thai, men även en del andra bolag. Senast i sommar och förra sommaren anlitade vi dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja.. dom har gått i konkurs, och verkar ha blåst många av sina kunder. Speciellt dom som åker nu i vinter.

2 bekanta har förlorat 10,500kr resp. 16,500 på sina bokningar.

Den ene fick vetskap om konkursen via mig.. han visste ingenting.  Hade jag inte sagt nåt.. så hade han säkert åkt ut till Arlanda 20 dec.. för att där få reda på att han har ingen bokning.

En annan bekant åkte i 30 Okt... och är inte drabbad.

 

Erawan har tagit emot bokningar och betalning, så länge dom kunnat... för att sen försvinna.

 

Många har polisanmält, även mina bekanta.  Dom hoppas få tillbaka pengarna framöver.

Odenresor har tagit över många drabbade kunder.  Mina vänner har fått köpa nya fågelplåtar, på de datum dom hade bokat.  Och sen är det bara att hoppas att de förlorade pengarna återfås.

Inte alla har fått detta email (se bild)

15281940_10210739859869468_1539697219_n.jpg

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev StefanJ:

Ja.. dom har gått i konkurs, och verkar ha blåst många av sina kunder. Speciellt dom som åker nu i vinter.

2 bekanta har förlorat 10,500kr resp. 16,500 på sina bokningar.

Den ene fick vetskap om konkursen via mig.. han visste ingenting.  Hade jag inte sagt nåt.. så hade han säkert åkt ut till Arlanda 20 dec.. för att där få reda på att han har ingen bokning.

En annan bekant åkte i 30 Okt... och är inte drabbad.

 

Erawan har tagit emot bokningar och betalning, så länge dom kunnat... för att sen försvinna.

 

Många har polisanmält, även mina bekanta.  Dom hoppas få tillbaka pengarna framöver.

Odenresor har tagit över många drabbade kunder.  Mina vänner har fått köpa nya fågelplåtar, på de datum dom hade bokat.  Och sen är det bara att hoppas att de förlorade pengarna återfås.

Inte alla har fått detta email (se bild)

15281940_10210739859869468_1539697219_n.jpg

Tror ingen som går i kokurs har tänkt blåsa några kunder som du skriver. Sen är ni väl vuxna människor och kollar var och vad ni köper om inte skyll er själv

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Boa52:

Tror ingen som går i kokurs har tänkt blåsa några kunder som du skriver. Sen är ni väl vuxna människor och kollar var och vad ni köper om inte skyll er själv

Och vad ligger kokursen på i dag ?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Tror ingen som går i kokurs har tänkt blåsa några kunder som du skriver. Sen är ni väl vuxna människor och kollar var och vad ni köper om inte skyll er själv

 

Sympatisk kille du, så dum så du tror att ingen luras.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi vart blåsta av thaitjejen  som höll på i GBG 2011 (namrat Travel)samt att vi gjorde polisanmälan, Hon fick 2 års fängelse o 7 års näringsförbud men inte fick vi som vart drabbad av hennes lurendrejerier några pengar tillbaka.  Kronofogden gjorde utmätning men inga tillgångar så det vart avskrivet

 

Lasse

Ändrades av thongniam
lagt till namn
Link to comment
Dela på andra sajter

Är nog flera resebolag som ligger på fallrepet. Idag vill många sälja biljetter som betalas via banköverföring (billigast). Betalning via kreditkort fler hundralappar dyrare (5 till 700 kr).

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-11-26 at 10:09, skrev NiceBeaver:

Vet inte om någon använder sig av resebyråer längre.

Självklart är det det. Det har ju sina fördelar.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart är det det. Det har ju sina fördelar.


Jag använder Siam Travel i Stockholm.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Peolito:


Jag använder Siam Travel i Stockholm.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

Också enskild firma, jag hade vart försiktig med det....i huvud taget inte köpt något.

 

Ett mindre välskött resebolag som drivs som AB ser ut som nedan.

Skärmavbild 2016-12-02 kl. 16.55.33.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Också enskild firma, jag hade vart försiktig med det....i huvud taget inte köpt något.

 

Ett mindre välskött resebolag som drivs som AB ser ut som nedan.

Skärmavbild 2016-12-02 kl. 16.55.33.png


Fungerat bra i 10 år. Men kollar alltid status innan och efter köp.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Peolito:


Fungerat bra i 10 år. Men kollar alltid status innan och efter köp.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jo, kommer du in på flygbolagets sida och kan kolla sittplats etc så är det väl lugnt.

 

Men Erawan hade också fungerat bra länge, nöjda kunder etc.

 

Hursom så känns det tryggare att handla av ett AB.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Soengsang:

Jo, kommer du in på flygbolagets sida och kan kolla sittplats etc så är det väl lugnt.

 

Men Erawan hade också fungerat bra länge, nöjda kunder etc.

 

Hursom så känns det tryggare att handla av ett AB.

 

Även AB kan ju konka och du hamnar ju alltid sist i kön för att få pengar tillbaka. Resegarantin gäller ju lika om det är Enskild firma eller AB dvs inte alls om du bara köpt biljett. Håller med om dock att det verkar lite seriösare om det är AB.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Esspe:

 

Även AB kan ju konka och du hamnar ju alltid sist i kön för att få pengar tillbaka. Resegarantin gäller ju lika om det är Enskild firma eller AB dvs inte alls om du bara köpt biljett. Håller med om dock att det verkar lite seriösare om det är AB.

 

Det är ju iaf lite enklare att kolla upp ett AB, på tex "allabolag.se"

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja och det är säkert många resebyråer som är illa ute idag. Kan bara tänka mig att det kan vara på plats att handla via resebyrå om man känner sig lite osäker och vill ha guidad tur i något exotiskt land. Själv skulle jag aldrig göra det, själva sökandet/bokandet av flyg/hotel är ju halva nöjet (nästan) och dessutom alltid billigare.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Sympatisk kille du, så dum så du tror att ingen luras.

Jag vet inte, ok alla kan luras men var det inte ett resebolag som har funnits länge. Sen är väl det upp till var och en att kolla ,

funkar detta om inte kan man tänka vem är 

tanklös den som tror att en billig billjett funkar från ett bolag som inte verkar vara registrerad ordentligt

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Jag vet inte, ok alla kan luras men var det inte ett resebolag som har funnits länge. Sen är väl det upp till var och en att kolla ,

funkar detta om inte kan man tänka vem är 

tanklös den som tror att en billig billjett funkar från ett bolag som inte verkar vara registrerad ordentligt

 

Folk är som sagt godtrogna, men det behöver inte betyda att de är dumma?

 

Inte registrerat, vad menar du nu, vad jag har sett så har en enskild firma funnits?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Boa52:

Tror ingen som går i kokurs har tänkt blåsa några kunder som du skriver. Sen är ni väl vuxna människor och kollar var och vad ni köper om inte skyll er själv

 

Inte bara jag som änvänder sig av ordet... Blåsning.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article24030014.ab

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Också enskild firma, jag hade vart försiktig med det....i huvud taget inte köpt något.

 

Ett mindre välskött resebolag som drivs som AB ser ut som nedan.

Skärmavbild 2016-12-02 kl. 16.55.33.png

 

Kör inte mannen i Lund också enskild firma?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Kör inte mannen i Lund också enskild firma?

Nej det är ett AB

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Kör inte mannen i Lund också enskild firma?

 

Gör han säkert, men resebolaget ligger i ett AB

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...