Jump to content
IGNORERAD

Finnair skit


otto

Recommended Posts

Jag bokade en billig buissnis med finnair i september.

12800 e ju inget att klaga på.

Efter några dagar kom jag på att jag var skyldig ett par träskor och lite svarta vinbärsbrännvin till Gotland.

Så jag ringde upp Finnair och förlängde biljetten till Phuket.

Det skulle bli någon ombokningsavgift, allt rabblades på engelska och kursen euro.

När jag bokade biljetten mellan Bkk och Hkt var jag inte helt nykter.

Men biljettpriset till Phuket från Bkk blir med Finnair med omboknings avgift över 6000 (sextusen kronor)

Med tanke på att en biljett med Bangkok airways vilka dom utnyttjar till Phuket kostar 500 så e det ju rena rånet.

dessutom är ju konstigt att man kan beställa en biljett i två steg men ska man avbeställa måste man avbeställa hela biljetten

 

Det blir nog någon av araberna i fortsättningen

 

Otto

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Araber e alltid bäst! 

Inga krig å strul hos dom inte! :big_smile:

Åk med  gamla SAS så blir det lite ordning på torpet!:great:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev audirs2:

Araber e alltid bäst! 

Inga krig å strul hos dom inte! :big_smile:

Åk med  gamla SAS så blir det lite ordning på torpet!:great:

Hade dom flugit till Bkk hade jag gjort det.

 

Otto

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det Finnairs fel att du bokade på fyllan och inte fattade vad det kostade ?

:haha:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har åkt med etidhad i somras och Finnair i höstas och där blir det Finnair alla gånger även om man måste ha med sig spriten till flygplanet om det skall bli sängfösare.

Ordnas dock lätt på terminalen.

4 euro fören 33 öl är dyrt på flygplanet eller om det var mer i år?.

 

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag gillar med Finnair är att man byter direkt nästan utan väntan i Helsingfors och det går raka vägen från Landvetter.

Provade förra hösten med SAS och Thai genom Arlandna och även utan att vi stannat till i terminalen så ropade de efter oss genom högtalarna massa gånger.

Så landar Thai uselt också så man undrar hur planen håller.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också bokat dumt i fyllan ;) 

 

men då har det varit billigt.

Att ändra villkoren på en redan köpt kampanjbiljett brukar inte vara lönsamt eller möjligt.

Nästan alltid bättre att köpa en tilläggsbiljett för sista biten.

 

Har en bekant som numera bojkottar Qatar efter en liknande miss, köpte en kampanj i ekonomi men bokade och betalade extra för en ombokningsbar ekonomi för hemresan.

 

När han ville boka om hemresan så var svaret att det inte gick, för att han hade påbörjat resan i lägsta bokningsklass och då var det bindande även för returen..

Vid telefonsamtal så frågade han om sant att det högre priset inte gav någon fördel och svaret var nej. Han fick köpa ny hemresa.

 

Räkna med att samtliga bolag har lika usla regler vid kampanjbiljetter,

inga ändringar alls på en redan köpt biljett i lägsta boxningsklass, även i business.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev leifen:

Har också bokat dumt i fyllan ;) 

 

men då har det varit billigt.

Att ändra villkoren på en redan köpt kampanjbiljett brukar inte vara lönsamt eller möjligt.

Nästan alltid bättre att köpa en tilläggsbiljett för sista biten.

 

Har en bekant som numera bojkottar Qatar efter en liknande miss, köpte en kampanj i ekonomi men bokade och betalade extra för en ombokningsbar ekonomi för hemresan.

 

När han ville boka om hemresan så var svaret att det inte gick, för att han hade påbörjat resan i lägsta bokningsklass och då var det bindande även för returen..

Vid telefonsamtal så frågade han om sant att det högre priset inte gav någon fördel och svaret var nej. Han fick köpa ny hemresa.

 

Räkna med att samtliga bolag har lika usla regler vid kampanjbiljetter,

inga ändringar alls på en redan köpt biljett i lägsta boxningsklass, även i business.

Fast i Thailand går allt.

Bokade om oombokningsbara biljetter 2 gånger när vi hade problem med huskontrakt.

De gör det omöjliga möjligt för en svensk  tusenlapp eller så.

Tänker på liten resebyrå i typ Pattaya

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Galten:

Fast i Thailand går allt.

Bokade om oombokningsbara biljetter 2 gånger när vi hade problem med huskontrakt.

De gör det omöjliga möjligt för en svensk  tusenlapp eller så.

Japp, men inte via nätet. Ett besök hos flygbolagets kontor i Bkk eller på flygplatsen i god tid.

 

Austrian tog 50 Euro för att boka om en icke ombokningar biljett (2011), men bara på kontoret i Bkk.

Vet att flera bokat om Norwegian mot avgift också.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

50 euro låter inte farligt.

Hade varit lika dyrt och betala ombokningsbar från början?

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Då vart det bättre på 70 talet, när man var tvingad att besöka flygbolagets kontor i Bangkok för att konfirmera hemresan. I.o.m.d. förfarande kunde man då även ändra datum precis som man själv tyckte passade bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev evert 1:

Då vart det bättre på 70 talet, när man var tvingad att besöka flygbolagets kontor i Bangkok för att konfirmera hemresan. I.o.m.d. förfarande kunde man då även ändra datum precis som man själv tyckte passade bra.

 

Det gick väl att göra det på någon resebyrå om man t.ex var i Pattaya för så var det på 80-talet och kostade 50bht så ringde dom 

flygbolaget och klistrade in den där confirm stickern på biljetten.

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev leifen:

Japp, men inte via nätet. Ett besök hos flygbolagets kontor i Bkk eller på flygplatsen i god tid.

 

Austrian tog 50 Euro för att boka om en icke ombokningar biljett (2011), men bara på kontoret i Bkk.

Vet att flera bokat om Norwegian mot avgift också.

Norwegian är inga problem att boka om. Är bara att betala merkostnaden i pris plus en avgift. Kommer inte ihåg hur mycket avgiften var när jag bokade om.

Link to comment
Dela på andra sajter

På 80 talet gick det säkert via en resebyrå men på 70 talet var man tvingad att få biljetten signerad av auktoriserad personal av flygbolaget. Gjorde endast en s.k. mellanlandning i Bangkok när jag kom från Filippinerna, den mellanlandningen blev på hela 9 dagar utan några direkta komplikationer, var dock tvingad att besöka Filippinierns kontor 2 gånger efter vad jag i dag minns.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Är det Finnairs fel att du bokade på fyllan och inte fattade vad det kostade ?

:haha:

Klassiker!

 

Jag bokar alltid via Ticket. Kostar bara 400-600kr att avboka och ändra datum beroende på biljett priset med deras avbeställningsskydd.

 

Värt varenda krona.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev evert 1:

Då vart det bättre på 70 talet, när man var tvingad att besöka flygbolagets kontor i Bangkok för att konfirmera hemresan. I.o.m.d. förfarande kunde man då även ändra datum precis som man själv tyckte passade bra.

Det var väl inte ifrån Thailand nu, eller hur, läs för tusan innan du skriver

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bokat med Finair från Umeå, Umeå - Helsingfors - Bangkok - Udon thani. 6200 kr och naturligtsvis

inte Finair från Bangkok till Udon och nykter så du får skylla dej själv

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Har bokat med Finair från Umeå, Umeå - Helsingfors - Bangkok - Udon thani. 6200 kr och naturligtsvis

inte Finair från Bangkok till Udon och nykter så du får skylla dej själv

Hade dunken gått i sin?

Link to comment
Dela på andra sajter

Yrar du Boa52:D

Jag hade en tur och retur Köpenhamn - Manilla. Phillippine airlines mellanlandade då alltid i Bangkok. Vid denna mellanlandning steg jag av och fick boka om flighten som gick vidare till Köpenhamn. Detta är nog något man knappt gör idag men då 1976 gick det bra.

För övrigt fick man på 70 talet bara stanna 14 nätter i Thailand utan visum.

Å andra sidan var biljetterna på den tiden dyra om man jämför med dagens lågpriser. Tror att jag betalade knappt 5 000 kr för en tur och retur Köpenhamn - Manilla

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev evert 1:

Yrar du Boa52:D

Jag hade en tur och retur Köpenhamn - Manilla. Phillippine airlines mellanlandade då alltid i Bangkok. Vid denna mellanlandning steg jag av och fick boka om flighten som gick vidare till Köpenhamn. Detta är nog något man knappt gör idag men då 1976 gick det bra.

För övrigt fick man på 70 talet bara stanna 14 nätter i Thailand utan visum.

Å andra sidan var biljetterna på den tiden dyra om man jämför med dagens lågpriser. Tror att jag betalade knappt 5 000 kr för en tur och retur Köpenhamn - Manilla

Jag yrar inte, du skriver om 70 talet jag skriver om nu i Jan 2017

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Jag yrar inte, du skriver om 70 talet jag skriver om nu i Jan 2017

Du din fan vet inte vad du pratar om,seså gå på sängen nu.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev B747:

Du din fan vet inte vad du pratar om,seså gå på sängen nu.

Försök läsa för en gång skull eller vänta till imorgon när du förstår nåt, även om det är lite

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...