Jump to content
IGNORERAD

Thailändska hantverkare.


stefan5300

Recommended Posts

Har haft service på min air-con och det var ju ett okay pris, 500 Baht.

IMG_0567.JPG

 

 

Men det ser ju för jäkligt ut på väggen efter slutfört arbete, hade jag som rörmokare lämnat en arbetsplats så efter slutfört arbete så hade det ju blivit ett jäkla liv på både chefen och kunden, men i Thailand är det mai pen rai.

IMG_0569.JPG

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev stefan5300:

Har haft service på min air-con och det var ju ett okay pris, 500 Baht.

IMG_0567.JPG

 

 

Men det ser ju för jäkligt ut på väggen efter slutfört arbete, hade jag som rörmokare lämnat en arbetsplats så efter slutfört arbete så hade det ju blivit ett jäkla liv på både chefen och kunden, men i Thailand är det mai pen rai.

IMG_0569.JPG

 

Enkelt, nu ringer du en målare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hantverkare ja, det är ett gissel överallt.

 

Bodde på ett hotell på Käringön för ett par månader sedan, duschblandaren där var vänd upp och ned, troligen pga av att rören kom fel ut ur väggen(värme/kall), men det löste de genom att vända blandaren, blir ju helt galet att justera värme o vattenmängd då, man är ju van att temperaturen är till höger och vattendraget till vänster, samt år vilket håll man vrider för att öka respektive minska.

Även utloppet för slangen hamnade ju upp och ned, allt spegelvänt 555555.

 

Men risken var nog storatt dessa sk hantverkare som byggt talade ett slaviskt språk :) 

 

För att inte tala om svetsare, som slänger sina fimpar överallt/där de står, varför inte ha en liten burk o slänga i då de byter pinne??

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men för att följa topic så har jag några snygga bilder på avd Thailändskt hantverk.

 

Allt går att lösa :)

7ab4157ec9c8a3326af60d77559a818c.jpg

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Soengsang:

Hantverkare ja, det är ett gissel överallt.

 

Bodde på ett hotell på Käringön för ett par månader sedan, duschblandaren där var vänd upp och ned, troligen pga av att rören kom fel ut ur väggen(värme/kall), men det löste de genom att vända blandaren, blir ju helt galet att justera värme o vattenmängd då, man är ju van att temperaturen är till höger och vattendraget till vänster, samt år vilket håll man vrider för att öka respektive minska.

Även utloppet för slangen hamnade ju upp och ned, allt spegelvänt 555555.

 

Men risken var nog storatt dessa sk hantverkare som byggt talade ett slaviskt språk :) 

 

För att inte tala om svetsare, som slänger sina fimpar överallt/där de står, varför inte ha en liten burk o slänga i då de byter pinne??

Var det Krögaren som hade installerat?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Soengsang:

Men för att följa topic så har jag några snygga bilder på avd Thailändskt hantverk.

 

Allt går att lösa :)

7ab4157ec9c8a3326af60d77559a818c.jpg

 

 

 

Inte bara fel på sk lådorna varför vart det inte samma kakel hela vägen upp.

Kanske tog slut och det vart "same same with flower" typ.

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var hem till en kompis i Chayaphum när hon byggde sin kåk när jag såg hur mycket dom 2 "hantverkarna" drack så undrade jag hur resultatet blev.

DSC00499.JPG

 

Det här en del av alla missar. Så här lämnade dom över jobbet till målaren.

Dörren nöter in sig efter ett tag LOL.

DSC00466.JPG

 

//Broskan

 

 

 

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Broskan:

 

Inte bara fel på sk lådorna varför vart det inte samma kakel hela vägen upp.

Kanske tog slut och det vart "same same with flower" typ.

 

Lådorna är befintligt tak o stupränna, för tillbyggnad av WC :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Broskan:

Var hem till en kompis i Chayaphum när hon byggde sin kåk när jag såg hur mycket dom 2 "hantverkarna" drack så undrade jag hur resultatet blev.

DSC00499.JPG

 

Det här en del av alla missar. Så här lämnade dom över jobbet till målaren.

Dörren nöter in sig efter ett tag LOL.

DSC00466.JPG

 

//Broskan

 

 

 

 

Ser ut som om hunden varit och nosat i changlådan också.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev stefan5300:

 

Ser ut som om hunden varit och nosat i changlådan också.

 

He he ja det har du rätt i :D

 

 

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev lillamannen:

Enkelt, nu ringer du en målare.

 

Inte hos mig, ett guesthouse i Savannakhet men nej, nej.

039.thumb.JPG.a736f7f70b3390b6ad99bb21dadb68bf.JPG041.thumb.JPG.004b8486ffc01fd5997e1ff7639b83ad.JPG043.thumb.JPG.eb0065490027d32a465682c64c5a2e66.JPG

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...