Jump to content
IGNORERAD

Försäljare ska bort från Thailands motorvägar


MPR Nyheter

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Du har inte fattat!

Allt som juntan gör är skit oavsett !

Illegala arbetare har har kastats ut till förmån för Thailändska arbetare det var skit!

Vägar byggs ut med en rasande takt och görs säkrare, det är skit!

Illegala farliga verksamheter stängs ned och rivs, det är skit!

Skyddade stränder rensas upp, det är skit!

 

mm. mm. mm.

 

Hade motsvarande aktiviteter hänt under en röd regering hade han dansat runt och jublat "Halleluja" !

 

Och just det ja. Det gjorde han ju om vägbyggandet, "angreppen" på korruption etc

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 393
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    32

  • Soengsang

    29

  • Boa52

    23

  • leifen

    21

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Jepp du kanske inte har körkort men alla busshållplatser har inga insvängda platser, okej kanske inte alla men dom byggs bort så i Umeå finns ingan kvar

 

?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Soengsang:

Du har inte fattat!

Allt som juntan gör är skit oavsett !

Illegala arbetare har har kastats ut till förmån för Thailändska arbetare det var skit!

Vägar byggs ut med en rasande takt och görs säkrare, det är skit!

Illegala farliga verksamheter stängs ned och rivs, det är skit!

Skyddade stränder rensas upp, det är skit!

 

mm. mm. mm.

Du glömde Thailand är skit!

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev frason:

Du glömde Thailand är skit!

Förstår inte varför gubben song sam är i tai ,allt är skit, hans fru måste fixa näsan, kanske hans ide, verkar inte trivas där, varför vara där

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Som sagt man kan inte lagstifta bort fattigdom, hela livet innebär risker för fattiga och då speciellt barnen, redan innan barnrt föds finns det risk för undernäring, kanske jobbar mamman gravid med giftbesprutning av risfält utan skydd, kanske med miljö och hälsofarliga ämnen på en fabrik utan skyddsutrustning.

Efter födseln riskerar den nyfödde att smittas av malaria, dengu eller andra sjukdomar som sprids av myggor när dom sover i dragiga och otäta skjul där råttor och annat springer in och ut som dom vill.

Sen ska barnet växa upp och springa barfota bland glas, rostiga spik och ibland kanske giftiga ormar, skorpioner, spindlar och tusenfotingar, bada och simma i dammar och åar där det finns giftiga fiskar och ormar.

Åka "skolbuss" i en överlastad pick up där barn kanske t.o.m sitter på taket och står på stötfångarna när fordonet är fullt, kanske har dessutom fordonet brister på däck och bromsar, i värsta fall kanske dessutom chauffören är full.

Sen väntar en uppväxt med moppeåkning ifrån 10-12 års ålder, ofta 2-4 personer på en scooter och fort ska det gå, här finns också stora risker, knappast något barn i byn har väl undgått att vara med i någon olycka.

Efter avslutad skolgång väntar ett hårt arbete med ibland farliga maskiner, på både röjsågar, cirkelsågar och motorsågar är oftast skydd avmonterade, dessutom saknas nästan alltid annan skyddsutrustning som hörselskydd, skyddsglasögon, skyddskläder, skyddsskor eller stövlar.

För fattiga på byggen finns det också många faror, man jobbar ofta på dåliga ställningar, ibland hängande i en arm på utsidan utan några selar eller liknande, man har oftast inte tillgång handskar och masker för att skydda hud och lungor mot skadliga ämnen, man skär och sågar asbest skivor utan kunskap om asbetos o.s.v, hur stora riskerna är i en sån här miljö begriper nog dom flesta.

Målare har ingen aning om hur giftiga dom färger och lösningsmedel dom använder är och all slags skyddsutrustning saknas oftast o.s.v, man blaskar av och tvättar sina redskap med bara händer i farliga lösningsmedel, andas in ångorna utan mask o.s.v.

 

Så här kunde jag hålla på länge till, men jag tror att dom flesta redan vid det här laget inser att risker finns och då speciellt för fattiga, och om det är farligare att sälja ex.dessa meloner vid en väg eller kanske farligare att bespruta samma meloner på fältet o.s.v är jag inte rätt person att avgöra.

 

Mvh isan lover

 

 

Allt det där du räknar upp tycker du förstås är "exotiskt", "genuin kultur" och "traditioner" som bara måste bevaras, så att också framtidens thailändare kan uppleva hur underbart det är att dö en förtida död i ett U-land. Du verkar ÖNSKA DIG att Thailand förblir ett U-land, så att du kan leva ditt exotiska byliv bland folk som FÖRBLIR fattiga därför att landet FÖRBLIR ett U-land om ingen utveckling sker.

 

Jag har aldrig i vuxen ålder gråtit så förtvivlat som när jag såg en liten femårig pojke ligga död vid vägkanten, överkroppen på sidan av vägen och benen nere i diket. Utan att någon fanns i närheten att bry sig, som ett avskräde. Mina barn undrade förskräckt varför pappa var så ledsen när jag gråtande kom hem och kramade om dom. Folk dör som flugor i den thailändska trafiken och det måste rimligen vara befogat att prova varje åtgärd som har en god chans att minska denna slakt. Den som inte begriper de uppenbara riskerna med dessa förbannade basarskjul i vägkanten borde lämna tillbaks sitt körkort i flingpaketet det kom ifrån!

 

Vad är det som får somliga att tro att det inte går att ta bort livsfarliga situationer och hindra att barn och föralldel även vuxna utsätts för onödiga risker, utan att landets kultur och själ går förlorad? Ska man inte ens reagera när en fet morsa utan bilbälte sitter med en tvååring i knät i framsätet, så att ungen kommer att bli ketchup mellan sin mor och airbagen vid en kollision? "Skit samma. Dör dom inte där så tar ormarna eller miljögifterna livet av dom. Inget att göra åt, typ."

 

Diskussionen om busshållplatser avslöjar somliga som fullständigt korkade. Bara för att det finns risker med busshållplatser som i ibland kan vara svåra att undvika så ska man skita i att åtgärda andra risker som är väldigt enkla att komma tillrätta med? Vad är det för genomidi0tisk attityd?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Förstår inte varför gubben song sam är i tai ,allt är skit, hans fru måste fixa näsan, kanske hans ide, verkar inte trivas där, varför vara där

55555

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Förstår inte varför gubben song sam är i tai ,allt är skit, hans fru måste fixa näsan, kanske hans ide, verkar inte trivas där, varför vara där

 

Som vanligt läser du inte, jag väldigt positiv till dagens utveckling i Thailand, min fru måste inget, har ALDRIG skrivit att jag inte trivs där!

 

Du kan fan inte skriva fler fel i ett påstående, men så är du också en träskalle!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Celsius:

 

Allt det där du räknar upp tycker du förstås är "exotiskt", "genuin kultur" och "traditioner" som bara måste bevaras, så att också framtidens thailändare kan uppleva hur underbart det är att dö en förtida död i ett U-land. Du verkar ÖNSKA DIG att Thailand förblir ett U-land, så att du kan leva ditt exotiska byliv bland folk som FÖRBLIR fattiga därför att landet FÖRBLIR ett U-land om ingen utveckling sker.

 

Jag har aldrig i vuxen ålder gråtit så förtvivlat som när jag såg en liten femårig pojke ligga död vid vägkanten, överkroppen på sidan av vägen och benen nere i diket. Utan att någon fanns i närheten att bry sig, som ett avskräde. Mina barn undrade förskräckt varför pappa var så ledsen när jag gråtande kom hem och kramade om dom. Folk dör som flugor i den thailändska trafiken och det måste rimligen vara befogat att prova varje åtgärd som har en god chans att minska denna slakt. Den som inte begriper de uppenbara riskerna med dessa förbannade basarskjul i vägkanten borde lämna tillbaks sitt körkort i flingpaketet det kom ifrån!

 

Vad är det som får somliga att tro att det inte går att ta bort livsfarliga situationer och hindra att barn och föralldel även vuxna utsätts för onödiga risker, utan att landets kultur och själ går förlorad? Ska man inte ens reagera när en fet morsa utan bilbälte sitter med en tvååring i knät i framsätet, så att ungen kommer att bli ketchup mellan sin mor och airbagen vid en kollision? "Skit samma. Dör dom inte där så tar ormarna eller miljögifterna livet av dom. Inget att göra åt, typ."

 

Diskussionen om busshållplatser avslöjar somliga som fullständigt korkade. Bara för att det finns risker med busshållplatser som i ibland kan vara svåra att undvika så ska man skita i att åtgärda andra risker som är väldigt enkla att komma tillrätta med? Vad är det för genomidi0tisk attityd?

 

Amish är amish, ränderna går aldrig ur.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Som vanligt läser du inte, jag väldigt positiv till dagens utveckling i Thailand, min fru måste inget, har ALDRIG skrivit att jag inte trivs där!

 

Du kan fan inte skriva fler fel i ett påstående, men så är du också en träskalle!

Tror du är full, du skrev ju att du inte drack alcohol nu ??

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Celsius:

 

Allt det där du räknar upp tycker du förstås är "exotiskt", "genuin kultur" och "traditioner" som bara måste bevaras, så att också framtidens thailändare kan uppleva hur underbart det är att dö en förtida död i ett U-land. Du verkar ÖNSKA DIG att Thailand förblir ett U-land, så att du kan leva ditt exotiska byliv bland folk som FÖRBLIR fattiga därför att landet FÖRBLIR ett U-land om ingen utveckling sker.

 

Ja det är fan tragiskt.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Som vanligt läser du inte, jag väldigt positiv till dagens utveckling i Thailand, min fru måste inget, har ALDRIG skrivit att jag inte trivs där!

 

Du kan fan inte skriva fler fel i ett påstående, men så är du också en träskalle!

 

Ha ha ha ha

Han läser nog, eller försöker i alla fall, men han är helt enkelt för dum för att förstå.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om inter Boa driver med oss. För så jäkla fiskeintresserad kan ingen vara på riktigt 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Undrar om inter Boa driver med oss. För så jäkla fiskeintresserad kan ingen vara på riktigt 

Nä jag driver alldrig med er, varför skulle jag göra det men nu säger jag slut för ikväll det är bara vad driker du, vad äter du, vad har du gjort

så god natt på er

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Celsius:

 

Allt det där du räknar upp tycker du förstås är "exotiskt", "genuin kultur" och "traditioner" som bara måste bevaras, så att också framtidens thailändare kan uppleva hur underbart det är att dö en förtida död i ett U-land. Du verkar ÖNSKA DIG att Thailand förblir ett U-land, så att du kan leva ditt exotiska byliv bland folk som FÖRBLIR fattiga därför att landet FÖRBLIR ett U-land om ingen utveckling sker.

 

Jag har aldrig i vuxen ålder gråtit så förtvivlat som när jag såg en liten femårig pojke ligga död vid vägkanten, överkroppen på sidan av vägen och benen nere i diket. Utan att någon fanns i närheten att bry sig, som ett avskräde. Mina barn undrade förskräckt varför pappa var så ledsen när jag gråtande kom hem och kramade om dom. Folk dör som flugor i den thailändska trafiken och det måste rimligen vara befogat att prova varje åtgärd som har en god chans att minska denna slakt. Den som inte begriper de uppenbara riskerna med dessa förbannade basarskjul i vägkanten borde lämna tillbaks sitt körkort i flingpaketet det kom ifrån!

 

Vad är det som får somliga att tro att det inte går att ta bort livsfarliga situationer och hindra att barn och föralldel även vuxna utsätts för onödiga risker, utan att landets kultur och själ går förlorad? Ska man inte ens reagera när en fet morsa utan bilbälte sitter med en tvååring i knät i framsätet, så att ungen kommer att bli ketchup mellan sin mor och airbagen vid en kollision? "Skit samma. Dör dom inte där så tar ormarna eller miljögifterna livet av dom. Inget att göra åt, typ."

 

Diskussionen om busshållplatser avslöjar somliga som fullständigt korkade. Bara för att det finns risker med busshållplatser som i ibland kan vara svåra att undvika så ska man skita i att åtgärda andra risker som är väldigt enkla att komma tillrätta med? Vad är det för genomidi0tisk attityd?

 

Vore det då inte bättre att ta tag i det stora problemet istället för att sikta in sig på folk som säljer vattenmeloner jäms vägkanten? En bra start hade ju varit att ta tag i det stora problemet med att sätta hårt mot rattfylla? Eller varför inte förbjuda folk att åka på flaket? Eller varför inte ta tag i fortkörningar? Eller varför inte se till att polisen inte tar mutor? Men nej, nu ska vi ta tag i det största problemet när det gäller trafiken... melonförsäljarna jäms vägkanten!!

 

Jag börjar undra om ni driver med mig? Det ena mongolidförslaget efter det andra så står man och applådera detta. Man häpnar!

 

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Det jag vill säga är att fattiga inte kan välja bort faror av olika slag, det är i princip en naturlig del av livet för fattiga, det är närmast en lyx som fattiga inte har råd med att kunna välja bort och undvika det som är farligt.

Mvh isan lovet

Det lär vissa här aldrig förstå tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev wUThai:

Vore då inte bättre att ta tag i det stora problemet istället för att sikta in sig på folk som säljer vattenmeloner jäms vägkanten? En bra start hade ju varit att tag i det stora problemet med att sätta hårt mot rattfylla? Eller varför inte förbjuda folk att åka på flaket? Eller varför inte ta tag i fortkörningar? Eller varför inte se till att polisen inte tar mutor? Men nej, nu ska vi ta tag i det största problemet när det gäller trafiken... melonförsäljarna jäms vägkanten!!

 

Jag börjar undra om ni driver med mig? Det ena mongolidförslaget efter det andra så står man och applådera detta. Man häpnar!

 

Fast jag misstänker att om myndigheterna fick för sig att sätta dit rattfyllerister så skulle det gnällas i högan sky om den saken. Att vara lite full när man kör är ju en gammal tradition.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Ja tankevurpan var det du som stod för

Var det? Tänk en stund.

Ändrades av kalasbullen
Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev turisten:

Fast jag misstänker att om myndigheterna fick för sig att sätta dit rattfyllerister så skulle det gnällas i högan sky om den saken. Att vara lite full när man kör är ju en gammal tradition.

 

Fick lite info från Pattaya idag, Alkotester har ökat, samt tolkar vid kontroller, samt papper om fyllstyrnings lagar i Thailand på många språk.

 

 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev kalasbullen:

Var det? Tänk en stund.

Är du Boas tvillingbror ?

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Är du Boas tvillingbror ?

 

Kanske det.

Du ser proppmätt ut,ta inte i så du spricker nu.

 

Ändrades av kalasbullen
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev kalasbullen:

Kanske det.

 

Och lika fiskeintresserad då förmodar jag 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Och lika fiskeintresserad då förmodar jag 

Lika intresserad som?

Ja jag gillar att fiska .

Var det något mera herr uppblåst hade på hjärtat?

 

Ändrades av kalasbullen
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev kalasbullen:

Lika intresserad som?

Ja jag gillar att fiska .

Var det något mera herr uppblåst hade på hjärtat?

 

Lite bakom flötet då ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Lite bakom flötet då ;)

Tyvärr kan jag inte svara för dig. Men det blir nog bra Kenneth,ta ett toy.

Du har en härlig förmåga att bete sig som en gris.

Ändrades av kalasbullen
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev kalasbullen:

Tyvärr kan jag inte svara för dig. Men det blir nog bra Kenneth,ta ett toy.

 

2 minuter sedan, skrev kalasbullen:

Tyvärr kan jag inte svara för dig. Men det blir nog bra Kenneth,ta ett toy.

Läs igenom dina inlägg i morgon i lugn och ro så kanske det klarnar'..........................förhoppningsvis

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...