Jump to content
IGNORERAD

Nytt 10-årsvisum för utlänningar över 50 år


MPR Nyheter

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev Burken:


Ja visst har hon men det är inte två fulltidsjobb.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Man kunde lätt tro att det var minst 2 heltidsjobb, eftersom hon aldrig är ledig.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 76
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Burken

    7

  • Herluf

    7

  • Nemo

    6

  • SatanG

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hon jobbar sju dagar per vecka. Men det är oviktigt i den här tråden då hon är thai och behöver således inte söka visum till Thailand. Men tror ni inte att det här kan vara bra för de som jobbar och är less på att springa med pappersbunten varje år?


Skickat från min iPad med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Burken:

Men tror ni inte att det här kan vara bra för de som jobbar och är less på att springa med pappersbunten varje år?


Skickat från min iPad med Tapatalk

Jo det låter inte så tokigt tycker jag.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

När det ställs krav på månadsinkomst i visumsammanhang, är det bruttoinkomst som avses då?

 

" Intresserade individer måste ha en månatlig inkomst på minst 100,000 baht...."

 

Jag kan tycka att thailändska myndigheter skulle vara intresserade av disponibel inkomst efter skatt.

 

Är ju en viss skillnad.

 

/biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir ett jäkla åkande då man ska rapportera var 90:e dag hos migpolisen 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Blir ett jäkla åkande då man ska rapportera var 90:e dag hos migpolisen 

Yep, där fallerar det tycker jag.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, frason said:

Yep, där fallerar det tycker jag.

Annars är väl risken att man börjar känna sig riktigt hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev MPR Nyheter:

Det kommer ersätta det existerande, förnybara 1-årsvisumet

 

Det blir nog till att packa resväskan för många fastboende pensionärer.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minutes ago, Nemo said:

 

Det blir nog till att packa resväskan för många fastboende pensionärer.

Bara att hoppas att thaiekonomin störtdyker, så falangerna får tillbaka sitt forna värde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle vara intressant att veta hur många som skulle klara kraven. Tycker det är många runt mig som har svårt för att klara 800 000 idag.

Undrar också om man gifter sig om det då blir halva summan?

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Herluf:

Bara att hoppas att thaiekonomin störtdyker, så falangerna får tillbaka sitt forna värde.

 

Ja, Bahten måste ju halveras i värde mot SEK om man ska ha möjlighet att bo kvar. Fast man kan ju alltid köra med overstay varianten tills man åker fast, bara att se till att man har pengar till biljett och böter.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir ett jäkla åkande då man ska rapportera var 90:e dag hos migpolisen 




Vadå åkande? Internet eller per brev fungerar utmärkt. Just nu i alla fall....


/ hakancnx

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Min första tanke var, när jag läste detta, var att det blir en ny nisch för försäkringsbolagen. Att skräddarsy en försäkring som täcker dessa $10.000 (=B 350.000).

De flesta sjukförsäkringars lägsta steg täcker B 500.000.

Men det där med att vid ett tillfälle låsa in B 3.000.000 i ett år. Kan bli dyrt om det då är usel kurs.


/ hakancnx

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Ja, Bahten måste ju halveras i värde mot SEK om man ska ha möjlighet att bo kvar. Fast man kan ju alltid köra med overstay varianten tills man åker fast, bara att se till att man har pengar till biljett och böter.  :)

Ja man borde kunna hållas sig under radarn länge om man tar det lite lugnt! Läskigt bara när man åker fast! :-)

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minutes ago, hakancnx said:

Min första tanke var, när jag läste detta, var att det blir en ny nisch för försäkringsbolagen. Att skräddarsy en försäkring som täcker dessa $10.000 (=B 350.000).

De flesta sjukförsäkringars lägsta steg täcker B 500.000.

Men det där med att vid ett tillfälle låsa in B 3.000.000 i ett år. Kan bli dyrt om det då är usel kurs.


/ hakancnx

Och hur ligger räntan på thaikontona just nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Gustav:

Ja man borde kunna hållas sig under radarn länge om man tar det lite lugnt! Läskigt bara när man åker fast! :-)

//G

 

Nja, 20 000 i böter + biljett är ju överkomligt. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Nja, 20 000 i böter + biljett är ju överkomligt. :)

Tror att man får mellan landa på hotel gripen. Och så måste man ju bli av med lite prylar som man har i landet. Svårt att få moppen på flyget! 5555

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Gustav:

Det skulle vara intressant att veta hur många som skulle klara kraven. Tycker det är många runt mig som har svårt för att klara 800 000 idag.

Undrar också om man gifter sig om det då blir halva summan?

//G

 

Man kan ju hoppas att de som redan använder sig av 1-års extensionvarianten, får behålla de villkor som gäller nu. Så har det ju varit tidigare när inkomstkraven har höjts.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Gustav:

Tror att man får mellan landa på hotel gripen. Och så måste man ju bli av med lite prylar som man har i landet. Svårt att få moppen på flyget! 5555

 

Jo, det är nog risk för det. Men det blir ju bara några dagar, tills böter och biljett är betalda, moppar är billiga i Kambodja. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Juntans lagar kommer att avskaffas så fort Thaksin får makten igen, hoppas inte för mycket.

Vad tycker du IL, du måste väl vara mot detta.

 

Och så ska de legalisera marijuana. :D

 

NU kan du kalla mig diktaturkramare. ^_^

 

Ändrades av Juha

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
11 timmar sedan, skrev Burken:

Det brukar vara brutto.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Inte enligt ambassadens hemsida:

9. Evidence of adequate finance. One original and two (2) copies

Bank statement (ORIGINAL ENGLISH ONLY) showing a deposit (cash only) of the amount approximately 228,000 SEK (800,000 baht). Document must be stamped and signed by authorized issuer and issued within the past 3 months. OR

A pension income certificate (ORIGINAL ENGLISH ONLY) with monthly income of approximately 18,500 SEK per month and after tax (65,000 baht) OR

A pension income certificate (per month x 12 months) can be combined with Bank statement of an amount approximately 228,000 SEK (800,000 Baht)

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Fredman:

Inte enligt ambassadens hemsida:

9. Evidence of adequate finance. One original and two (2) copies

Bank statement (ORIGINAL ENGLISH ONLY) showing a deposit (cash only) of the amount approximately 228,000 SEK (800,000 baht). Document must be stamped and signed by authorized issuer and issued within the past 3 months. OR

A pension income certificate (ORIGINAL ENGLISH ONLY) with monthly income of approximately 18,500 SEK per month and after tax (65,000 baht) OR

A pension income certificate (per month x 12 months) can be combined with Bank statement of an amount approximately 228,000 SEK (800,000 Baht)

 

Det är skillnad på visa i Sverige från ambassaden och förlängning i Thailand vid immigrationen.

 

 

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är varför det måste vara 50-årsgräns?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...