MPR Nyheter Inlagd November 22, 2016 Dela Inlagd November 22, 2016 Mer eller mindre "förmögna" utlänningar som är över 50 år kommer snart kunna ansöka om ett 10-årsvisum för vistelse i Thailand, detta uppgav en talesman för regeringen under tisdagen. Syftet med visumet är att främja Thailand som en destination för medicinska tjänster, uppger Athisit Chainuwat. Det kommer ersätta det existerande, förnybara 1-årsvisumet och kommer komma i form av två 5-årsförlängningar. Intresserade individer måste ha en månatlig inkomst på minst 100,000 baht eller mer än tre miljoner baht på sitt bankkonto, och dessa pengar får inte tas ut under det första året efter att visumet utfärdats. Man måste även ha en sjukförsäkring med minst $10,000 i årligt försäkringsskydd. Personer med detta visum kommer fortfarande vara tvungna att utföra så kallade 90-dagarsrapporter vid sitt lokala immigrationskontor. Det är fortfarande inte fastställt när visumet kommer bli tillgängligt. Källa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd November 22, 2016 Dela Inlagd November 22, 2016 7 minutes ago, MPR Nyheter said: Mer eller mindre "förmögna" utlänningar som är över 50 år kommer snart kunna ansöka om ett 10-årsvisum för vistelse i Thailand, detta uppgav en talesman för regeringen under tisdagen. Syftet med visumet är att främja Thailand som en destination för medicinska tjänster, uppger Athisit Chainuwat. Det kommer ersätta det existerande, förnybara 1-årsvisumet och kommer komma i form av två 5-årsförlängningar. Intresserade individer måste ha en månatlig inkomst på minst 100,000 baht eller mer än tre miljoner baht på sitt bankkonto, och dessa pengar får inte tas ut under det första året efter att visumet utfärdats. Man måste även ha en sjukförsäkring med minst $10,000 i årligt försäkringsskydd. Personer med detta visum kommer fortfarande vara tvungna att utföra så kallade 90-dagarsrapporter vid sitt lokala immigrationskontor. Det är fortfarande inte fastställt när visumet kommer bli tillgängligt. Källa Är han på bilden med ölmagen en av de förmögna gobbarna som är välkommna till the land of spending? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd November 22, 2016 Dela Inlagd November 22, 2016 51 minuter sedan, skrev Herluf: Är han på bilden med ölmagen en av de förmögna gobbarna som är välkommna till the land of spending? Med den ölmagen spenderar han inte mycket på dricka och sjukvård! Det här är nog minimum magmått! Även brösten är välutvecklade så att de skulle kunna få in lite pengar för bröstförminskning också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd November 22, 2016 Dela Inlagd November 22, 2016 3 minutes ago, Wangthong said: Med den ölmagen spenderar han inte mycket på dricka och sjukvård! Det här är nog minimum magmått! Även brösten är välutvecklade så att de skulle kunna få in lite pengar för bröstförminskning också. En av de mer vältränade i Pattaya, skulle jag nog säga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd November 22, 2016 Dela Inlagd November 22, 2016 Mannen på den bilden var det som mer eller mindre egenhändigt såg till att vi chaufförer fick upp våra löner på 70 talet, att transport efter Hoffas (Hans Eriksson) bortgång återigen tappat fortfästet är något vi chaufförer får lida för. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IH-fan Inlagd November 22, 2016 Dela Inlagd November 22, 2016 Jag kommer ihåg Hoffa Han var tuff i förhandlingar Men så hade han ju också lite pondus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd November 22, 2016 Dela Inlagd November 22, 2016 26 minutes ago, IH-fan said: Jag kommer ihåg Hoffa Han var tuff i förhandlingar Men så hade han ju också lite pondus En tung kille, alltså. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
apknug Inlagd November 22, 2016 Dela Inlagd November 22, 2016 Han stod helt upp för solidaritet, jämlikhet och allas lika rätt som en sann fackförenings representant! Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IH-fan Inlagd November 22, 2016 Dela Inlagd November 22, 2016 Solidaritet ett bortglömt ord Fast idag har vi ju Donald rövhålet Trumph Vem behöver solidaritet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd November 22, 2016 Dela Inlagd November 22, 2016 25 minuter sedan, skrev IH-fan: Solidaritet ett bortglömt ord Fast idag har vi ju Donald rövhålet Trumph Vem behöver solidaritet Här i Sverige har vi också ett rövhål, t.o.m med ett passande namn Röven! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd November 22, 2016 Dela Inlagd November 22, 2016 6 minuter sedan, skrev Wanchai: Här i Sverige har vi också ett rövhål, t.o.m med ett passande namn Röven! Så sant så sant. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 22, 2016 Dela Inlagd November 22, 2016 (ändrad) Kan det va Gotlands "kusin" kanske? Sedan blir det väl bara rika norrmän som får det där visat? Ändrades November 22, 2016 av audirs2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd November 22, 2016 Dela Inlagd November 22, 2016 Med den ölmagen spenderar han inte mycket på dricka och sjukvård! Det här är nog minimum magmått! Även brösten är välutvecklade så att de skulle kunna få in lite pengar för bröstförminskning också. En välmående karlakarl i sin krafts dagar ska se ut precis så.[emoji106]Skickat från min iPhone med Tapatalk PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd November 22, 2016 Dela Inlagd November 22, 2016 4 timmar sedan, skrev Wangthong: Med den ölmagen spenderar han inte mycket på dricka och sjukvård! Det här är nog minimum magmått! Även brösten är välutvecklade så att de skulle kunna få in lite pengar för bröstförminskning också. En sådan kropp kan säkert göra vilken thaitjej som helst till sig i trasorna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burken Inlagd November 22, 2016 Dela Inlagd November 22, 2016 Är man förmögen då man har en bruttolön som är över 26000 sek idag? Det har väl en outbildad städerska som ingångslön.Skickat från min iPad med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 22, 2016 Dela Inlagd November 22, 2016 4 minuter sedan, skrev Burken: Är man förmögen då man har en bruttolön som är över 26000 sek idag? Det har väl en outbildad städerska som ingångslön. Skickat från min iPad med Tapatalk Inte när man jobbar kanske vad vet jag men som pensionär kanske det är svårt År 2014 var den genomsnittliga totala pensionen före skatt för samtliga 16 269 kronor, för kvinnor 13 275 kronor och för män 19 819 kronor. Kvinnornas total pension som andel av männens var 67 procent 2014. "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burken Inlagd November 22, 2016 Dela Inlagd November 22, 2016 Då gäller det från 50 år uppåt har väl många som fortfarande jobbar möjlighet att söka det. Då räcker det tydligen att visa papper vart femte år. Vem tycker det är kul att som nu springa med pappersbunten varje år?Skickat från min iPad med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd November 22, 2016 Dela Inlagd November 22, 2016 11 minuter sedan, skrev Burken: Är man förmögen då man har en bruttolön som är över 26000 sek idag? Det har väl en outbildad städerska som ingångslön. Skickat från min iPad med Tapatalk Det städjobbet vill jag ha! http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Stadare-1216 18.700 är snittlönen för en städare med 4 års erfarenhet. Skev verklighetsuppfattning...? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 22, 2016 Dela Inlagd November 22, 2016 Vad är det för vits med ett 10 årsvisa om man ska vara hemma och jobba ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd November 22, 2016 Dela Inlagd November 22, 2016 (ändrad) 5 minuter sedan, skrev Burken: Då gäller från 50 år uppåt har väl många som fortfarande jobbar möjlighet att söka det. Då räcker det tydligen att visa papper vart femte år. Skickat från min iPad med Tapatalk Sedan är det kvar att ta en sjukförsäkring för 10 000 $ per år. Ändrades November 22, 2016 av Wangthong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burken Inlagd November 22, 2016 Dela Inlagd November 22, 2016 Det städjobbet vill jag ha! http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Stadare-1216 18.700 är snittlönen för en städare med 4 års erfarenhet. Skev verklighetsuppfattning...? Frun har två städjobb och får 26000 netto men hon är aldrig ledig heller[emoji23]Skickat från min iPad med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd November 22, 2016 Dela Inlagd November 22, 2016 16 minuter sedan, skrev Burken: Är man förmögen då man har en bruttolön som är över 26000 sek idag? Det har väl en outbildad städerska som ingångslön. Skickat från min iPad med Tapatalk Har du 26 000 sek /dag är du förmodligen förmögen. Men det är väl hur mycket av de 26000 du har kvar när du betalt dina omkostnader som bestämmer graden av förmögenhet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burken Inlagd November 22, 2016 Dela Inlagd November 22, 2016 Har du 26 000 sek /dag är du förmodligen förmögen. Men det är väl hur mycket av de 26000 du har kvar när du betalt dina omkostnader som bestämmer graden av förmögenhet. Nej inte per dag. Då skall man nog vara i nån annan branch.Skickat från min iPad med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd November 22, 2016 Dela Inlagd November 22, 2016 3 minuter sedan, skrev Burken: Frun har två städjobb och får 26000 netto men hon är aldrig ledig heller Skickat från min iPad med Tapatalk Då har hon ju riktigt uselt betalt, eftersom du tidigare skriver att en outbildad städerska har 26000 som ingångslön. Och din fru har 2 jobb............... /biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burken Inlagd November 22, 2016 Dela Inlagd November 22, 2016 Då har hon ju riktigt uselt betalt, eftersom du tidigare skriver att en outbildad städerska har 26000 som ingångslön. Och din fru har 2 jobb............... /biker Ja visst har hon men det är inte två fulltidsjobb.Skickat från min iPad med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu