Jump to content
IGNORERAD

Den thailändske mannen.


leifen

Recommended Posts

Ja det är förmodligen den farliga jämställdheten. Se bara på hur svenska män är enligt Margareta Winberg och vi ligger väl ett par steg före Thai http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10622189.ab  (Från 2005)

 

Bara för att var jag tvungen att lägga in ett annat knivskarpt citat från Margareta Winberg:

 

- Jag tycker om kvotering till exempelvis politiska uppdrag. I vårt parti har vi en sådan regel när det gäller kvinnor och politiska uppdrag. På arbetsmarknaden är det svårare eftersom det krävs viss kompetens för ett visst jobb.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Khonis:

Ja det är förmodligen den farliga jämställdheten. Se bara på hur svenska män är enligt Margareta Winberg och vi ligger väl ett par steg före Thai http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10622189.ab  (Från 2005)

 

Bara för att var jag tvungen att lägga in ett annat knivskarpt citat från Margareta Winberg:

 

- Jag tycker om kvotering till exempelvis politiska uppdrag. I vårt parti har vi en sådan regel när det gäller kvinnor och politiska uppdrag. På arbetsmarknaden är det svårare eftersom det krävs viss kompetens för ett visst jobb.

 

 

 

Jo, det är ju ett aber att man måste kunna nåt åxå. Tur att det finns politikerrollen

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte detta med uppfostran(brist på) och kulturen.  Det märkliga är skillnaden I uppfostran mellan killar och tjejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl ett större problem i den Muslimska världen & vissa Afrikanska Länder.

Vi har väl även ett ökande problem här i Svergie med en utökad Sned Kvinnosyn i vårt Mångkulturella samhälle ?????

- Ingenstans har detta problem illustrerats tydligare och mer groteskt än i Kongo-Kinshasa, där hundratusentals kvinnor har blivit våldtagna, slagna, förslavade eller dödade det senaste decenniet, samtidigt som knappt någon blivit straffad, säger FN:s människorättskommissarie Navi Pillay till TT.

FN har antagit en resolution som slår fast att sexualiserat våld i krig är en krigföringsmetod.

Våld mot kvinnor förekommer också utanför krigshärjade områden. Kvinnor behandlas i vissa länder och kulturer som andra klassens medborgare.

- I vissa samhällen vet män att de inte kommer att hamna i domstol om de slår eller skadar - eller, i vissa fall, till och med dödar - sin fru eller dotter, säger Pillay

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...