Jump to content
IGNORERAD

Årets första frost anländer till Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Årets första frost anlände till Thailand under måndagen på berget Doi Inthanon i Chiang Mais Chomthong-distrikt, där exalterade thailändska turister väntat i flera dagar på att temperaturen skulle sjunka tillräckligt.
Vid utsiktsplatsen Kiew Ma Pan sjönk temperaturen till 3°C när svalare väder kom från Kina till de övre delarna av norra Thailand. Gräs och andra växter var frusna längsmed vägen upp till toppen, och turister hade samlats i massor sedan innan gryningen för att bevittna fenomenet. Doi Inthanon är Thailands högsta berg och reser sig 2,565 meter över havet.

 

5235913007049.jpg

Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Doi inthanon.
Högre än kebenekajse.

2600 vs 2200 ungefär.
Dessutom står nog doi inthanon med basen mycket lägre än kebenekajse. Men det är bara vad jag tror.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Nicholas:

Doi inthanon.
Högre än kebenekajse.

2600 vs 2200 ungefär.
Dessutom står nog doi inthanon med basen mycket lägre än kebenekajse. Men det är bara vad jag tror.

Tror Kebnekajsa fått en meter till vid sista mätningen! Var någon ny laser som mätte! Kanske Boa som vart i farten?:rotfl:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kalla Thailand Brrrrrrr

Här är det 9 grader och sol just nu så jag tror shortsen åker på idag :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Var där i januari i år.

7 grader på toppen, å blåste, svinkallt.

Frost vid utsiktplatsen, folk var som tokiga, skulle ta kort på fruset vatten... :beat_plaster:

 

WP_20160116_06_44_16_Pro.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev samet:

Var där i januari i år.

7 grader på toppen, å blåste, svinkallt.

Frost vid utsiktplatsen, folk var som tokiga, skulle ta kort på fruset vatten... :beat_plaster:

 

WP_20160116_06_44_16_Pro.jpg

 

....medans andra tog kort på en termometer.  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...