Jump to content
IGNORERAD

Telefonkort.


Toby

Recommended Posts

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Toby

    5

  • leifen

    4

  • M33

    3

  • MickeN

    2

Mest aktiva i denna tråd

18 minuter sedan, skrev Toby:

Hej, är det någon som vet om man ännu kan köpa telefonkort på 7eleven utan att visa passet?

 

Säkert olika i olika städer. Min erfarenhet är att det inte går ens med pass i Patong, i Bangkok försökte jag inte senast utan gick direkt till en Dtac-butik (och fick visa pass)

Ändrades av M33
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev M33:

 

Säkert olika i olika städer. Min erfarenhet är att det inte går ens med pass i Patong, i Bangkok försökte jag inte senast utan gick direkt till en Dtac-butik (och fick visa pass)

oj, det är så illa alltså! för mindre än 2 år sedan så köpte jag i pattya utan pass och det gick hur bra som helst. Jag får be min thaikompis att köpa åt mig i värsta fall.

Ändrades av Toby
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Toby:

oj, det är så illa alltså! för mindre än 2 år sedan så köpte jag i pattya utan pass och det gick hur bra som helst. Jag får be min thaikompis att köpa åt mig i värsta fall.

Säkert någon som vet angående Pattaya. Annars är det väl bara att visa passet...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev M33:

 

 

1 minut sedan, skrev M33:

Säkert någon som vet angående Pattaya. Annars är det väl bara att visa passet...

Jag har folk där som kan hjälpa mig. som sagt i värsta fall kan man ju visa passet, men jag gillar inte att gå runt med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Från 1 januari 2016 är det nog mer eller mindre kört att personligen köpa ett telefonkort utan att visa passet, oberoende vart du befinner dig i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är det så svårt att visa passet ?

 

För övrigt gick det bra med thaikörkortet och tjejen i kassan blev jätteglad för då hon använda streckkodläsaren

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte ett kontantkort på Tukcom i Pattaya för ett par veckor sedan, tjejen bakom disken frågade efter passet varvid jag visade mitt svenska körkort, No pompem! Jag ger mig fan på att att mitt lånekort på bibblan från 1985 hade funkat lika bra!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack alla. skulle bara kolla. har inget emot att visa mitt pass. men jag vill inte springa runt med det! sen du som skryter om att du har Thaikörkort och det går så bra att visa, Så kul för dig!

Ändrades av Toby
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Toby:

Tack alla. skulle bara kolla. har inget emot att visa mitt pass. men jag vill inte springa runt med det! sen du som skryter om att du har Thaikörkort och det går så bra att visa, Så kul för dig!

Det är många här på forumet som har thai körkort, men inte jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Toby:

sen du som skryter om att du har Thaikörkort och det går så bra att visa, Så kul för dig!

Hur fick du det till skryt :waaaht:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev uptoyou:

Hur fick du det till skryt :waaaht:

 

Det undrade jag också, det var ju ett bra tips men klarar man inte av att ta med sig passet för att köpa ett telefonkort för att sedan gå tillbaka till boendet och låsa in det så kan man nog inte fixa ett körkort heller men å andra sidan måste man väl alltid bära med sig passet eller om det räcker med en kopia om polisen vill se det.

Har också thaikörkort som är mycket bra att ha men inte skryter jag om det.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Toby:

Hej, är det någon som vet om man ännu kan köpa telefonkort på 7eleven utan att visa passet?

hemlig agent ! 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Toby:

 

Jag har folk där som kan hjälpa mig. som sagt i värsta fall kan man ju visa passet, men jag gillar inte att gå runt med det.

 

Bara att gilla läget. Det är nämligen lag på att du ska ha med dig passet när du "går runt". Gör en kopia om du är orolig att slarva bort det.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Toby:

Tack alla. skulle bara kolla. har inget emot att visa mitt pass. men jag vill inte springa runt med det! sen du som skryter om att du har Thaikörkort och det går så bra att visa, Så kul för dig!

Jag har bara en papperskopia på passet med mig

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev JJC:

Det går att köpa SIM-kort på flygplatser vid ankomst. Ingen registrering behövs. 

Som går att ringa med?

 

Verkar ju lite konstigt om man på vissa ställen inte behöver registrering. Alla var ju tvungen att registrera sina gamla simkort för att dom inte skulle sluta fungera.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar man inte att bära med sig passet en gång till 7/11 kanske man ska börja fundera på att stanna hemma istället 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips när ni har gått igenom den besvärliga processen ;) med att ta med ert pass/kopia till 7eleven

gör sen ett besök på operatörens kontor före hemresan och be dom lägga in 1års gilltighet vid varje påfyllning.

Då slipper man skaffa nytt simkort vid varje semester.

Jag gjorde det i Korat och betalade 50bht för mitt AIS och 20bht för mitt Dtac för 2år sen.

 

//Broskan

Ändrades av Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Mankan:

Som går att ringa med?

 

Verkar ju lite konstigt om man på vissa ställen inte behöver registrering. Alla var ju tvungen att registrera sina gamla simkort för att dom inte skulle sluta fungera.

Japp. och de har internet. Sist köpte jag på CNX flygplats för 750 bath. 190 var samtal och 3 GB internet ingick. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns "prepaid" turist-sim med begränsad giltighetstid, men även dom skall registreras numera för att kunna användas.

 

Inga problem att köpa simkort lite här och var, men man måste registrera det med passet som utlänning för att det skall kunna tas i drift.

 

Från dtac hemsida.

 

Tourist SIM Card Registration

Let’s keep our society safe and HAPPY

Due to the NBTC announcement, both new and current prepaid customers need to have their SIM card registered in order to identify ownership and prevent fraud from the use of mobile phone for illegal purposes while promoting safety and happiness in society.

 

How to Register

  • Bring your passport, SIM card, and SIM package
  • Capture this 2Capture.png, and contact customer service at following locations;
    • dtac service center
    • Any retailers with this sign 2Capture.png
    • At airports in Thailand

      • dtac Shop at Suvarnabhumi Airport (Map)

      • dtac Shop Don Mueang Airport (Map)

      • dtac Shop Phuket Airport
      • dtac Shop Samui Airport
      • dtac Shop Chiangmai Airport
      • dtac Shop Krabi Airport

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Bara att gilla läget. Det är nämligen lag på att du ska ha med dig passet när du "går runt". Gör en kopia om du är orolig att slarva bort det.

Ja men det vet jag. Men räcker det verkligen med kopian av passet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Man behöver ju numera registrera passnumret när man surfar på wi-fi på etablerade ställen som starbucks mfl.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...