Jump to content
IGNORERAD

Falang Alley


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Falang Alley  mitt emot complex är sedan en tid jämnat  med marken, och jag sörjer inte det minsta. jag har bara varit där och tagit en öl en gång i hela mitt liv.

Men nya barer växer upp en tvärgata närmare nattmarknaden, i området runt Top Mansion.  Hoppas det blir lagom mycket så det inte lockar för många, då finns det risk att Udon Thanis befolkning tar illa upp. Efter vietnamkriget gick folk ut och brände ner och rev dom flesta falang barer. Det kan bli samma historia igen om utlänningarnas barområde tillåts bli för stora. Dom senaste 2-3 åren var det tyvärr ganska vanligt med brutala överfall mot utlänningar som lämnade Falang Alley och var på väg hem, ofta tillsammans med en thaitjej. Det skrevs mycket om detta på Thai Visa när det höll på som värst.

Så hoppas det blir bra för alla (både Thai och Falang) i det nya området. Befolkningen vill absolut inte få ett nytt Pattaya här uppe.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Mors IL

Jorå, kan bekräfta både rivning och flytt, dessvärre har det redan i våras öppnat nya, läs fler, barer nära Irish clock med allt som tillhör detta. Det byggdes för fullt redan i höstas och många av de som var på Falang alley har redan också flyttat in. Inga övergrepp såvitt jag vet men är ju ingen flitig barbesökare heller för den delen. brukar ta nån kväll i veckan på biergarden, TGF gillar att småshoppa där.

Hade

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Hoppas det blir lagom stort och inte störande för thailändarna och vanliga familjer.

Tack för infon, kommer den 3/11

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Hoppas det blir lagom stort och inte störande för thailändarna och vanliga familjer.

Tack för infon, kommer den 3/11

Mvh Isan Lover

Finns på plats 2/10, ska kolla av läget så Du inte blir shockad, vi kansk ses på biergarden.

Baa :thumbsup:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Udon Day&Night har öppnat bredvid Top Mansion nu + att Enter Dragon o Bar Berry öppnat i närheten av Irish Clock. Verkar dock inte vara så mycket kundunderlag. Undrar vad som händer när det andra området bredvid MC (som ligger på väg mot tågstationen) öppnar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för infon Isaan lover.

Rivningen har varit på tapeten länge vad jag förstår. Vad kommer att byggas på gatan istället?

Jag instämmer med ovanstående talare, det är bra att de rivit skiten. Tycker personligen gatan var rent patetisk, får oss

utisar att framstå som ett pack med testosteronstinna fyllskallar.Frugans bror jobbar extra på Udons räddningstjänst, jag kan lova att jag fått höra en hel del sjuka historier om överförfriskade faranger som ställt till med sattyg kring "ungdomsgården"/"älderomsorgen" farang alley. Då skäms man som farang.

Det finns ju gott om andra pubar och nattklubbari Udon, så varför sitta på en barstol där de pumpar en full med skräpmusik och försöka inbilla sig att alla de unga översminkade damerna verkligen tycker man är hansdome. :crazy:

Synd att en ny gata växerfram kring top mansion, det var annars ett jäklig bra ställe att rekommendera familj och vänner att boa på till ett lämpligt pris. Nu skulle jag knappast parkera dem mitt i smeten. Ger ju ett jäkligt skevt intryck av en trevlig stad.

Nä, vill man ha barliv och kjoltyg hängandes efter en så finns det gott om det söderut i landet. Låt de fortfarande "thailändska" städerna förbli vad de varit istället för att anpassa sig efter cyniska gubbtjyvar med feta plånböcker.

Mvh/

MangeUdon

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att det inget är att sakna, mest skämmare var den bar som hade en svensk flagga där folk fyllesov, ingen vidare reklam för fosterlandet. Dessvärre har det som jag tidigare beskrev vuxit upp en hel del redan runt Top Mansion och Irish Clock, småflickor och fula gubbar. Ganska trist att beskåda, har en god vän som alltid bott longtime på TM men numer vägrar sätta sin fot där. Tråkigt om det skulle bli så för TM som bygger nytt annex på samma gata. Häll fana högt boys, snart är det dax för invation...

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

De två med mest gäster på Soi Sampanhit är Irish Clock och Nobi´s (tysk restaurang), bägge ställena e långt ifrån "farangalley-stuk". Bodde själv på Top Mansion i vintras.  Ruysuk Mansion är annars ett bra alternativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Våran familj har också bott på Top Mansion några gånger, synd att det blir förstört, billigt, rent, snyggt och trevlig personal.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte Top Mansion blir "förstört", ställena som öppnat ligger längre in på gatan, frågan är hur länge till de finns där. Vad jag har kunnat läst på andra forum tex Udonmap så har de knappt några kunder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej igen

Det låter bra, vi får hålla tummarna, och en del av killarna är rätt trevliga faktiskt men för barnfamiljer kan det bli jobbigt.

Ska bo där några nätter i november om det går.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att regelbundet besökt Udon sedan tio år tillbaka, sett Falang Alley byggas upp kommer jag inte att sakna det. Det har känts riktigt patetiskt att promenera igenom där på senare år. Jag föredrar Night market. det är det riktiga Thailand. Massor av god mat, gott öl (!!) och trevliga människor samt underhållning på "jättetv´n" ibland.

Udon är en trevlig, genuin stad. Låt oss behålla den så.

/Sarne. 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt läge Sarne, Biergarden i nightmarket är mycket trevligare, dessutom finns det som sagts en mängd av olika rätter att avnjuta. Heja Udon  utan FA      Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...