Jump to content
IGNORERAD

Hur långt och länge är accepterat?


Chomphoo

Recommended Posts

Precis nyss, skrev Isan Lover:

Hej

Skrev avundsjuka när jag avsåg svartsjuka, sorry.

Mvh isan lover

Det förstod jag nog. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Chomphoo

    16

  • Knasen

    7

  • evert 1

    3

  • Odin

    2

Mest aktiva i denna tråd

Svartsjuk/avundsjuk = bara en bumerang..

Du som är svartsjuk är nog heller inget att lita på, oftast tror man andra är som en själv är.

Samma när det gäller avundsjuka, den som beskyller andra för att vara avundsjuka är också själva det.

Den som kontrollerar andra har av någon orsak skäl till detta.

Dessa personer är ofta innerst inne väldigt osäkra.

Kan även bero på ett sjukligt kontrollbehov.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Boa52:

Har ju läst om såna här saker förut men beror det inte på mannen, han kan inte anpassa sej till sin Thaifru. För mej är det ju mer

jag ger ju mera får jag tillbakas och ingen svartsjuka från nåt håll. 14 år

 

Visst kan det ligga något i det men jag tror nog samtidigt att ert förhållande är lite unikt. Vad jag förstått på dina tidigare inlägg har ni varken "bråkat" eller varit svartsjuka på 14 år det tror jag är ganska få som får uppleva :-)

 

Att ibland uppleva känslan av svartsjuka är enligt mig normalt om man älskar någon. Däremot klarar de flesta av att hantera den känslan utan att riskera sitt förhållande genom att t ex börja kontrollera sin partner.

 

/Krille

 

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Krille:

 

Visst kan det ligga något i det men jag tror nog samtidigt att ert förhållande är lite unikt. Vad jag förstått på dina tidigare inlägg har ni varken "bråkat" eller varit svartsjuka på 14 år det tror jag är ganska få som får uppleva :-)

 

Att ibland uppleva känslan av svartsjuka är enligt mig normalt om man älskar någon. Däremot klarar de flesta av att hantera den känslan utan att riskera sitt förhållande genom att t ex börja kontrollera sin partner.

 

/Krille

 

Precis. Tror inte att det finns någon kärlek kvar om man inte är lite svartsjuk.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
7 timmar sedan, skrev uptoyou:

Precis. Tror inte att det finns någon kärlek kvar om man inte är lite svartsjuk.

Hej

Nej den dagen ens partner inte ens bryr sig om ifall man skulle vara otrogen är det nog fara å färde, skulle bli betydligt oroligare för detta scenario än motsatsen.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja den svenska avundsjukan är ju världsberömd [emoji6]


Ja jantelagen är inte att leka med.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-11-16 at 01:15, skrev Surin P3:

Min fru går igenom min plånbok, min telefon, mina fickor och eventuella väskor med jämna mellanrum. Hon säger att hon städar lite. Ibland så hittar hon lite liknande skräp som ts beskriver. 

 

Kan inte riktigt få det till grund för en skilsmässa. 

Ett litet gräl kanske, men för hårda principer gör ju vilket förhållande som helst ohållbart i längden. 

 

Ja jo just det....

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev janne_h:


Ja jantelagen är inte att leka med.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

 

Jantelagen är dansk

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎11‎-‎15 at 22:48, skrev Raggmunken:

 

Ja om du inte har något internet i ditt abonnemang så hu skulle hon ens kunna skicka något meddelande till ditt Linde?

Har Wifi hemma. Kopplar upp för mobilen behöver uppdateras ibland ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎11‎-‎16 at 03:47, skrev koppar55:

Hej

 

Har bara en enkel fråga som kan ses som idi*tisk men …, så se inte detta som en anmärkning mot dig

 

LINE är en chatt app som mestadels används i asien.

 

Så en stilla undran är varför laddade du ner en asiatisk chatt app om du inte tanker dig att använda den ?

 

Vad jag förstått här i Thailand, är att LINE är den vanligaste chatt appen och det nartuligtsvis väcker undran hos din sambo.

 

Det har jag förklarat i mitt första inlägg! "För att kompisar i Thailand använder det". Men blev aldrig använt av mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎11‎-‎17 at 05:37, skrev Isan Lover:

Hej

Nej den dagen ens partner inte ens bryr sig om ifall man skulle vara otrogen är det nog fara å färde, skulle bli betydligt oroligare för detta scenario än motsatsen.

Mvh isan lover

Jo men om man nu INTE är otrogen eller har något på G bakom ryggen? Utan bara lever sitt liv och jobbar på. Om dom då visar ÖVERDRIVEN svartsjuka så tar det slut på kärleken. Någon har sagt att ....... "Kärleken föder svartsjukan, Svartsjukan tar död på Kärleken".

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...