Jump to content
IGNORERAD

Hur långt och länge är accepterat?


Chomphoo

Recommended Posts

Känns som jag kommit till vägs ände. Min sambo (Sedan 7 år) har i smyg gått igenom saker i min mobil och hittat ett meddelande som skickats till min LINE (Som jag ALDRIG använder) och som är från en kvinna jag ABSOLUT ALDRIG skulle kontakta igen. Blev advokater och polis inblandat för att få slut på hennes förföljelse och hot mot mig. Men nu har alltså tjejen sett att hon försökt nå mig via LINE som jag skaffa för att polarna använde det. När tjejen såg detta så tog hon BORT meddelandet och blockera fruntimmret. Jävligt dumt när hon nu påstår att jag kontaktat det andra fruntimmret igen!

 

Nu till det känsliga i händelserna. Jag tycker att litar man inte på varandra tillräckligt efter 7 år mer än att man blir så dum att man går och snokar bakom ryggen i den andres mobil, mail, Messenger mm så tycker jag att hon kan Packa Och Dra! Jag är inte det minsta intresserad av vem och vad hon chattar med. Skulle bli tokig om jag skulle gå och tänka på "Undrar om hon chattar, skriver till någon som hon vänstrar med". Sådant kommer fram i ljuset förr eller senare om man håller på så.

Hon får bara inte in det i huvudet att vissa program/appar går det att skicka meddelanden till vem man vill. Hade i och för sig Line vidöppet men då jag inte använde det och att tjejen raderat det påstådda meddelandet så kunde jag lika gärna döda kontot helt.

 

Jag har försökt förklara för henne hur jävla illa jag tycker om själva beteendet och att hon inte litar på mig. Men jag tror allvarligt talat att hon inte fattar vad jag menar. "Jag bara frågade om du skickat meddelande till henne" får jag som svar. Just det! Du Litar Inte På Mig!

 

Nu har jag ju inte tid med separation just nu för vi åker till Thailand om ett par veckor. Men att resa runt där i månader med henne får mig att tappa lusten totalt. Kan heller inte avboka då jobb mm är inställt under resans gång. Men jag har god jävla lust att ge henne de här sista dagarna på sig att hitta annat boende och flytta ut och så åker jag ensam iväg på en Härlig och lugn semester.

 

Hur skulle ni göra om eran fru skulle leta saker och aldrig sluta?

 

Nu har jag satt lösenord på allt. Inte för att jag har något att dölja. Men hon beskyller mig ändå utan att jag gjort något när hon ser något hon inte fattar att det kommer utifrån och inte från mig. Tråkigt men nödvändigt.

 

Med Vänliga Hälsningar

Chomphoo

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Chomphoo

    16

  • Knasen

    7

  • evert 1

    3

  • Odin

    2

Mest aktiva i denna tråd

sjukt svartsjuka är dom.

 

om din dam inte visar nån större kärlek för dig skulle jag dra vidare.

 

det är fan inte lätt med thai-tants-förhållanden

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta chansen och dra. Det blir inte bättre senare...

 

Har haft samma strul med kvinnor som tycker att hon skall ha en frihet på Line mm, men inte jag...

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta initiativ till tysta leken och se hur hon reagerar. Finns det kärlek kvar? Om inte så avbryt förhållandet.

 

Åk till Thailand ändå. Du behöver inte ha semester på samma plats som hon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nog Baxnat av mitt ex som var något så jävulskt inbillsk och svartsjuk. Så jag går igång på ganska små tecken på svartsjuka. Men att jag nu blir beskylld för meddelande som hon sett men inte jag har något att göra med får mig att gå i taket. Har bara skaffat konto på LINE men aldrig använt. Kontot är borta idag. Önskar det gick lika lätt att skicka ut kärringen. "Avsluta Förhållande" "Du godkänner härmed att avsluta förhållandet"  "Vill du gå vidare?". Ja för helvete!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland känner man andra genom sig själv...tror man iallafall. Så prova och fråga om du får gå igenom hennes Line. Kanske det är hon som har fuffens bakom ryggen.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite svårt att ge råd när man bara får den enes berättelse.......

Verkar ju som om ts har haft problem med en kvinna tidigare.

Glom inte att det är MYCKET vanligt att det inte är ens fel att två träder...

Märkliga råd en del ger utifrån att bara lyssna på den ena parten.

 

Från en med två skilsmässor och några brutna forhållanden i bagaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Ja nu är jag inte mycket till relationsexpert men har sedan snart 7 år haft en tillåtande kvinna

som aldrig skulle få för sig att snoka runt på något sätt.

 

Även om man inte gillar den andres beteende så måste hon få mer än några dagar att ordna

nytt boende.

 

Om jag vore som du så skulle jag flyga till Thailand men när ni landat dra åt

varsitt håll. Be henne tänka över sitt beteende under tiden och kan ni inte hitta tillbaka

(för jag antar att det var ok en gång i tiden?) så ge henne rimlig tid att planera för resten av

hennes liv utan dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle klippt direkt, på studs. Även fast vi varit gifta i över 10 år. Nu är inte min fru sån så inga bekymmer för oss. Det kommer inte bli bättre om hon redan börjat.

 

Tråkigt.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skriver att du inte har tid för en separation just nu, för ni skall åka till Thailand om några veckor... Det låter galet i mina öron. Står man inför en separation så är det väl bara att förlänga plågan och vara oärlig både mot dig själv och din partner genom att skjuta det framför er. Hur tänker du då. Inbillar du dig att det skall bli bättre efter resan?


Skickat från min iPad med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det finns exempel där det har blivit bättre. En på forumet tex. Känn efter om det finns en framtid. Finns det någon kärlek kvar

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Chomphoo:

Känns som jag kommit till vägs ände. Min sambo (Sedan 7 år) har i smyg gått igenom saker i min mobil och hittat ett meddelande som skickats till min LINE (Som jag ALDRIG använder) och som är från en kvinna jag ABSOLUT ALDRIG skulle kontakta igen. Blev advokater och polis inblandat för att få slut på hennes förföljelse och hot mot mig.

 

Kan du inte berätta lite mer om ovan, verkar som inte hela historien är berättad från din sida och innan vi har hört vad som ligger bakom varför du inte skulle kontakta denna kvinnan så är det svårt att ge råd även om min spontana reaktion är att du hastar iväg lite angående att du skall avsluta ert förhållande bara för att hon kollat din mobil, har du inget att dölja så vad gör det att hon kollar din mobil även om du inte orkar kolla hennes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Enligt min erfarenhet är Thailändskor som någon skrev kanske lite ovanligt svartsjuka och det både om dom är ihop med en Thai eller falang.

Man har genom åren hört många historier som bekräftar detta både ute i byarna och med Thailändskor i Sverige.

Så enligt mig är detta med svartsjuka inte jätteovanligt och det betyder ju kanske egentligen att personen älskar den andre väldigt mycket och är rädd att förlora denne.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev thomas001:

Lite svårt att ge råd när man bara får den enes berättelse.......

Verkar ju som om ts har haft problem med en kvinna tidigare.

Glom inte att det är MYCKET vanligt att det inte är ens fel att två träder...

Märkliga råd en del ger utifrån att bara lyssna på den ena parten.

 

Från en med två skilsmässor och några brutna forhållanden i bagaget.

Har inte en enda skilsmässa i bagaget! Aldrig varit gift. Nu kan ju inte jag ge hennes bild givetvis. Men om du kan läsa så kanske du förstår att jag har laddat hem "LINE" för ca 9 mån sedan. ALDRIG använt det. Och någon skickar ett meddelande dit. Blir det då mitt fel att meddelandet hamnat där?

 

Och vad beträffar mitt förra förhållande så tog det ca 2 år att helt separera då jag ville hjälpa henne under tiden innan hon fick ett jobb och lön. Och den kvinnan lever än idag singel och min familj (Dock inte jag) har tät kontakt och ingen säger eller beskyller mig för att det gick som det gick. Hon var verkligen Psykiskt Skadad av Svartsjuka.

Men åter igen. Jag kan bara ge min bild av det. Vad annars!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fredman:

Ja nu är jag inte mycket till relationsexpert men har sedan snart 7 år haft en tillåtande kvinna

som aldrig skulle få för sig att snoka runt på något sätt.

 

Även om man inte gillar den andres beteende så måste hon få mer än några dagar att ordna

nytt boende.

 

Om jag vore som du så skulle jag flyga till Thailand men när ni landat dra åt

varsitt håll. Be henne tänka över sitt beteende under tiden och kan ni inte hitta tillbaka

(för jag antar att det var ok en gång i tiden?) så ge henne rimlig tid att planera för resten av

hennes liv utan dig.

Jo och förra veckan drog jag hem triss vinst i miljonklassen! ;-).....Går inte! Jag ska vara nere i några månader. Och skulle hon dra på sitt håll skulle jag bli tvungen att stå ekonomiskt för det. Jag har en budget för resan och den inkluderar 1 rum/natt. Inte 2. Men det lutar nog mot en halv variant av vad du skriver. Hon får någon vecka på sig där nere och sedan får hon klara sig själv om hon inte inser sitt sjuka beteende mönster.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Burken:

Du skriver att du inte har tid för en separation just nu, för ni skall åka till Thailand om några veckor... Det låter galet i mina öron. Står man inför en separation så är det väl bara att förlänga plågan och vara oärlig både mot dig själv och din partner genom att skjuta det framför er. Hur tänker du då. Inbillar du dig att det skall bli bättre efter resan?


Skickat från min iPad med Tapatalk

Nej det blir det givetvis inte. Men att ställa henne utan bostad här i Sverige innan resan som kommer om 2v är väll ändå lite känslokallt. Men givetvis tänker jag fråga henne hur hon tänkt sig. Bara det att man får inte mycket till svar och dagarna går. I Thailand känner hon inte många och i Sverige ännu färre.

Ändrades av Chomphoo
Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev bob:

 

Kan du inte berätta lite mer om ovan, verkar som inte hela historien är berättad från din sida och innan vi har hört vad som ligger bakom varför du inte skulle kontakta denna kvinnan så är det svårt att ge råd även om min spontana reaktion är att du hastar iväg lite angående att du skall avsluta ert förhållande bara för att hon kollat din mobil, har du inget att dölja så vad gör det att hon kollar din mobil även om du inte orkar kolla hennes.

Ska försöka omformulera.......Den andra kvinnan som skickat ett meddelande (Jag har ALDRIG svarat) till Line som jag INTE använder är en kvinna jag träffade året innan min nuvarande sambo. Den kvinnan började året efter att förfölja mig och ringa upp alla mina vänner. Sedan började mordhot. Då kopplade jag in Advokat och detektiv. Dom tog reda på allt om henne och ingen i hennes kamratskapskrets ville veta av henne då hon gått och blivit lite galen. Allt detta var min nuvarande tjej med på och hjälpte mig.

 

Du skriver....."Så vad gör det att hon kollar din mobil"..... Det är väl största misstankegraden mot mig och bevis på att hon inte litar på mig. Litar man inte på varandra så kan det ju kvitta! Och Nej...Jag har absolut inget att dölja. Men fattar hon inte det nu efter 7 år så undrar jag om hon någonsin kommer haja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den dagen kärringen slutar vara svartsjuk ska man nog verkligen dra öronen åt sig :crazy:

 

Skämt åsido.. Har tyvärr inga råd att ge dig men Line har ett väldigt karaktäristiskt jobbigt plingande när det kommer meddelande och kanske din sambo hörde det och blev nyfiken vem som skickar meddelande till dig på Line. Eftersom du säger att du aldrig använt kontot så kanske hon ser det som att du undanhåller saker för henne när hon hörde den karaktäristiska meddelandesignalen från Line? Som tidigare varit inne på så är det svårt att ge något råd när man bara hört den ena sida men gör nu inget förhastat bara, 7 år tillsammans borde vara värt mer än att lite svartsjuka ska få rasera det ni har. 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Raggmunken:

Den dagen kärringen slutar vara svartsjuk ska man nog verkligen dra öronen åt sig :crazy:

 

Skämt åsido.. Har tyvärr inga råd att ge dig men Line har ett väldigt karaktäristiskt jobbigt plingande när det kommer meddelande och kanske din sambo hörde det och blev nyfiken vem som skickar meddelande till dig på Line. Eftersom du säger att du aldrig använt kontot så kanske hon ser det som att du undanhåller saker för henne när hon hörde den karaktäristiska meddelandesignalen från Line? Som tidigare varit inne på så är det svårt att ge något råd när man bara hört den ena sida men gör nu inget förhastat bara, 7 år tillsammans borde vara värt mer än att lite svartsjuka ska få rasera det ni har. 

 

 

 

 

Ok lite hård nu utan att eg. veta nånting om er eller ert förhållande.

Har ni delat liv tillsammans i 7 år utan att du märkt att hon är svartsjuk?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Raggmunken:

Den dagen kärringen slutar vara svartsjuk ska man nog verkligen dra öronen åt sig :crazy:

 

Skämt åsido.. Har tyvärr inga råd att ge dig men Line har ett väldigt karaktäristiskt jobbigt plingande när det kommer meddelande och kanske din sambo hörde det och blev nyfiken vem som skickar meddelande till dig på Line. Eftersom du säger att du aldrig använt kontot så kanske hon ser det som att du undanhåller saker för henne när hon hörde den karaktäristiska meddelandesignalen från Line? Som tidigare varit inne på så är det svårt att ge något råd när man bara hört den ena sida men gör nu inget förhastat bara, 7 år tillsammans borde vara värt mer än att lite svartsjuka ska få rasera det ni har. 

 

 

 

Meddelandesignalen ändrar man lätt. Denna tex har det mesta i ljudväg https://play.google.com/store/apps/details?id=net.zedge.android&hl=sv

Finns även till iPhone och Windows. Men förstår vad du menar med original Linesignalen.

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev uptoyou:

Meddelandesignalen ändrar man lätt. Denna tex har det mesta i ljudväg https://play.google.com/store/apps/details?id=net.zedge.android&hl=sv

Finns även till iPhone och Windows. Men förstår vad du menar med original Linesignalen.

 

Tror nog att någon som inte använder Line har svårt att veta hur man ändrar signal. Själv har jag inte ens orkat brytt mig om att kolla hur man ändrar trots att det där ljudet går mig på nerverna ibland :) 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Raggmunken:

 

Tror nog att någon som inte använder Line har svårt att veta hur man ändrar signal. Själv har jag inte ens orkat brytt mig om att kolla hur man ändrar trots att det där ljudet går mig på nerverna ibland :) 

 

 

Jag har inte ens bemödat mig att skaffa det...

Men är dock medveten hur den låter, då tjejen använder Line dagligen...

 

Kanske dax att se efter vem hon pratar med... ?

 

Åter till ämnet, så är svartsjukan ett elände, fast som du skrev, så är det ett tecken att känslorna är starka..

Men det finns nog inga enkla lösningar...

 

Själv ringde jag tjejen idag och sa att jag kommer vara borta ett par dagar till...

Hon blev bara häpen att jag har varit borta, för hon hade inte märkt nått..  ?

 

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Raggmunken:

Den dagen kärringen slutar vara svartsjuk ska man nog verkligen dra öronen åt sig :crazy:

 

Skämt åsido.. Har tyvärr inga råd att ge dig men Line har ett väldigt karaktäristiskt jobbigt plingande när det kommer meddelande och kanske din sambo hörde det och blev nyfiken vem som skickar meddelande till dig på Line. Eftersom du säger att du aldrig använt kontot så kanske hon ser det som att du undanhåller saker för henne när hon hörde den karaktäristiska meddelandesignalen från Line? Som tidigare varit inne på så är det svårt att ge något råd när man bara hört den ena sida men gör nu inget förhastat bara, 7 år tillsammans borde vara värt mer än att lite svartsjuka ska få rasera det ni har. 

 

 

 

Mobilen har nog inte gett ifrån sig något ljud. För jag har aldrig på nätet/wifi i den. Synen börjar bli för dålig och mobilen har för liten skärm. Den dagen en 24" går ner i fickan kan jag skaffa internet till mobilen ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Odin:

 

Ok lite hård nu utan att eg. veta nånting om er eller ert förhållande.

Har ni delat liv tillsammans i 7 år utan att du märkt att hon är svartsjuk?

Klart jag märkt detta tidigare. Hon är ju Thai ;-) Dom är svartsjuka. Men att snoka runt i mina konton godtar jag inte. Då är det bara att säga till så kan hon göra det när jag är med. Inget har varit lösenordsskyddat. Men det är det från och med idag! Hon har blivit värre från i våras och det har tärt på mina nerver.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Raggmunken:

 

Tror nog att någon som inte använder Line har svårt att veta hur man ändrar signal. Själv har jag inte ens orkat brytt mig om att kolla hur man ändrar trots att det där ljudet går mig på nerverna ibland :) 

 

 

Som jag skrivit tidigare. Har ALDRIG använt Line. Bara installerat och loggat ur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...