Jump to content
IGNORERAD

Loy Krathong 2016


thomas001

Recommended Posts

I dag firas Loy Krathong här uppe. Lite bilder från vår byskola där alla barn får vara med och tillverka flytetyg som ska släppas ut i Pingriver ikväll.

Hoppas på molnfritt och en grann måne och kväll!

 

Så Happy Loy Krathong på er alla!

loy1.jpg

 

loy2.jpg

 

loy3.jpg

 

loy4.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Tack för bilderna Thomas !

 

Detta påminner mig om mitt allra första resekåseri här på MPR som jag döpte till en vandringsmans sägen.

Jag kom ner ganska lagom till Loy kratong och den hade jag bara firat i Sverige tidigare men nu fick jag möjligheten att närvara här i Thailand.

 

Så här vackert var det då och minnena finns kvar

 

Thailång 11-12 1 149.jpg

 

Ha en underbar Loy Kratong allihop  :wai:

 

// Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

forsta gången jag var med på Loi kartong i TH så tyckte jag dom sjong " loi loi katoy " :big_smile: men det viste jag var fel men det tog ett tag innan jag horde vad det skulle vara 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och frugan nere vid PingRiver igårkväll. Sen blev det middag på Thai-resturang med nodvändiga drycker.

loy9.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev thomas001:

Jag och frugan nere vid PingRiver igårkväll. Sen blev det middag på Thai-resturang med nodvändiga drycker.

loy9.jpg

Lamphun?

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Loy kratong firades traditionsenligt i Hua Hin med den skillnaden att det inte var någon parad i stan som det brukar vara.

Vi hade bestämt möte klockan 16:30 för att åka bil bort till Khao Tao och lägga ut våra kratonger i dammen eller eventuellt floden som rinner ut i havet.

 

Det blir troligen många bilder och lite text men jag hoppas att ni kommer att gilla bilderna för de är tagna med min nya leksak ( en systemkamera ) som jag har fått låna av min goda vän Leifen.

 

 

Jag passade på att köpa min kratong i stan och den gjordes här på plats

DSC_7480.JPG

 

DSC_7482.JPG

 

DSC_7484.JPG

 

DSC_7485.JPG

 

DSC_7487.JPG

 

När jag hade köpt min kratong så gick jag bort till 7/11 på soi 88 för det var där vi skulle mötas för att köra gemensamt bort till Khao Tao.

 

Här har vi en liten del av vårt sällskap

DSC_7488.JPG

 

Jag fick välja vilket fordon jag skulle få åka med och valet stod mellan en Cheva och en Chevrolet.

 

Valet blev den tuffare Z sjuttioettan

DSC_7492.JPG

 

Fortsättning följer !

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Resan ner till Khao Tao gick snabbt och smidigt även om det kanske blev ett och annat bakhjulssläpp då min kurir tryckte plattan i mattan.

 

Väl på plats i Khao Tao så möttes vi av idel glada leenden

DSC_7493.JPG

 

DSC_7495.JPG

 

DSC_7499.JPG

 

Mat och dryck fanns i mängder så man riskerade absolut inte att vara hungrig och törstig

DSC_7500.JPG

 

DSC_7502.JPG

 

DSC_7503.JPG

 

DSC_7504.JPG

 

Fortsättning följer !

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Ifall det är någon som tycker att jag är en tölp och en buffel som tar över trådskaparens bildtråd så kan jag lugna er.

Jag och Thomas001 har haft kontakt och jag har fått lov att lägga in bilderna här i hans tråd.

 

Tack Thomas !

 

DSC_7505.JPG

 

DSC_7506.JPG

 

Ett smygfoto på Masen

 

DSC_7508.JPG

 

Beautyful

Beatuyful Brown Eyes    :love:

 

Sången hette faktiskt beautyful blue eyes i originaltappning men på svenska så fick den heta "Leende guldbruna ögon" och det var ju med Sven-Ingvars om jag minns rätt

 

DSC_7509.JPG

 

Fortsättning följer så småningom för nu har jag ett möte om 23 minuter B)

 

 

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Det är mycket populärt att fira loy kratong i Khao Tao och byn lever verkligen upp denna högtidsdag

 

DSC_7510.JPG

 

DSC_7511.JPG

 

DSC_7512.JPG

 

Kratonger i olika stadier.

 

Steg 1

DSC_7513.JPG

 

Steg 2

DSC_7514.JPG

 

Steg 3

DSC_7515.JPG

 

Forts...

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Ett varmt leende från Naa Rak

DSC_7516.JPG

 

Nu vet jag inte riktigt om Naa rak möjligen hade ett förhållande med en kis som stod och sålde mat i båset bredvid för han såg inte munter ut.

 

En kall och hård blick från sheriffen i Nottingham  :skull:

DSC_7517.JPG

 

Nu vet jag inte om sheriffen var arg på riktigt eller om han bara spelade sin roll som Clint Eastwood ;)

 

Oj ! Här finns det lösviktsgodis

DSC_7525.JPG

 

Jag gillar de där larverna så jag köpte mig en påse för 20 baht

DSC_7526.JPG

 

-Sääb, sääb !

DSC_7527.JPG

 

Forts...

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Grabbarna Grus

DSC_7529.JPG

 

Kratongfabrikanter

DSC_7530.JPG

 

DSC_7531.JPG

 

DSC_7532.JPG

 

DSC_7533.JPG

 

Nu är det bara att sätta sig någonstans och invänta mörkret så att vi kan lägga ut våra kratonger.

 

Fortsättning följer !

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Medan vi väntade på att mörkret skulle falla så satte vi oss på en liten restaurang

DSC_7540.JPG

 

DSC_7541.JPG

 

Precis nu är solen på väg att dala ner bakom bergen

DSC_7542.JPG

 

DSC_7543.JPG

 

Dags att göra i ordning våra kratonger

DSC_7545.JPG

 

DSC_7544.JPG

 

Så här såg min flotte ut och den skulle alldeles strax sättas ner i den lilla dammen i Khao Tao

DSC_7547.JPG

 

Forts...

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...