Jump to content
IGNORERAD

Sagan om den trasiga väskan


Surin P3

Recommended Posts

En kort historia om den hela väskan som blev trasig.

Vi var i Finland en sväng för en månad sen och vid hämtning av väska på bandet i BKK så hade den vid första anblick fått för mycket att dricka på planet.

Vid närmare inspektion hade ett av de fyra hjulen rymt och väskan blev totalt omöjlig att flytta på ett enkelt sätt.

Den kunde inte stå själv, inte dras på två hjul, pga fel hjul som rymt. Hade det varit ett av de bakre hjulen som försvunnit, så hade det gått bra.

 

Nåväl...

Vi gick till disken där man rapporterar dessa problem och tjejen där fotade och fyllde i en rapport.

Plus att jag fick ett dokument med hur jag skulle gå vidare med detta problem.

 

Väl hemma läser jag igenom lappen och börjar min resa till att få lite kompensation för väskan.

Skickade mail till adressen (bags@norwegian.com) som stod på pappret och väntar...

Får efter ca 2 veckor svar där det står att jag måste fylla i ett onlineformulär.

 

Man ska tydligen gå tillväga på följande vis:

Om man är i Sverige/Norge ska man gå till närmaste auktoriserad butik.

Är man inte i Sverige, ska man till närmaste "mindre" auktoriserad butik.

Har man ingen mer eller mindre auktoriseras butik, kan man gå till Somchai på hörnan och få väskan lagad eller få ett pris på vad det skulle kosta att laga.

Har man ingen Somchai på hörnan, vet jag inte vad man gör.

 

Så, jag börjar fylla i formuläret online och ser direkt att rapportnumret tjejen i BKK fyllde i är oläsligt och detta helt säkert med flit eftersom allt annat runt omkring är hur tydligt som helst.

Mailar till Norwegian och efter en veckas väntan får jag svar om att då kan jag fylla i bifogat formulär och skicka via vanlig post till deras kontor i Norge.

Inte mail alltså, det går tydligen inte.

 

Återkommer med mer smaskiga fintar från Norwegian...

Link to comment
Dela på andra sajter

Något enklare på Landvetter där man får en motsvarande väska med sig direkt.

Edit: Kanske inte med Norrbaggarna...

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev M33:

Något enklare på Landvetter där man får en motsvarande väska med sig direkt.

Edit: Kanske inte med Norrbaggarna...

SAS i Bergen bad mig åka till en väskbutik för att reparera min trasiga bag och sända dom kvittot.

Suck tänkte jag och tog med min trasiga bag en månad senare med SAS till Arlanda och fick en något bättre utan problem.

 

//Broskan

 

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Broskan:

SAS i Bergen bad mig åka till en väskbutik för att reparera min trasiga bag och sända dom kvittot.

Suck tänkte jag och tog med min trasiga bag en månad senare med SAS till Arlanda och fick en något bättre utan problem.

 

//Broskan

 

 

Landade på Arlanda efter en flygning med Iceland Air och hade en 20 år gammal Samsonite Oyster och en hjul saknades vid landning på Arlanda. En stund senare gick jag iväg med en sprillans ny Samsonite av dagens modell värd 2000 kr utan kostnad för mig

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du tror att du skall få något från Norwegian, lägg det under dagens humorbild när du får beskedet..

:big_smile:

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Om du tror att du skall få något från Norwegian, lägg det under dagens humorbild när du får beskedet..

:big_smile:

 

Tråkigt på väskan, och jag är ganska säker på att jag inte får nåt för det.

Men det kan ju bli en lite rolig historia av det.

 

Skickade för skojs skull en egenhändigt ihopknåpad "kostnad för lagning" på 1.400 Baht.

Se om det blir nånting av det.

Link to comment
Dela på andra sajter

PÅ Arlanda med TUI/Fritidsresor, fick en ny väska direkt.

 

Grabben på Arlanda reste med Aeroflot AIK specialväska. Fick en rekvistion så han kunde beställa en ny väska via en väskbutik i Gävle

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Enis:

PÅ Arlanda med TUI/Fritidsresor, fick en ny väska direkt.

 

Grabben på Arlanda reste med Aeroflot AIK specialväska. Fick en rekvistion så han kunde beställa en ny väska via en väskbutik i Gävle

 

/Enis

 

Ja tom TUI/Fritidsresor fungerar bättre än Norwegian, say no more!

Men iofs, detta är ju Norwegians affärside.....de är ju studtals billiga och någonstans måste ju det sparas.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...